easydome of armadillo?


Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

18-02-2004 13:40

hoy,

Ik ben van plan een nieuwe bivvy te gaan kopen aangezien mijn oude kapotgevroren is tijdens een sessie in dec.
Ik ben van plan een tent te kopen die snel opstaat en mijn oog is ook gevallen op een fox easydome,of trakker armadillo alleen de prijs is weer minder van de armadillo. vooral als je de winterskin erbij pakt en die lijtk em toch redelijk noodzakelijk aangezien ik geen zin heb in een zeiknatte tent door condens
tja en titans van nash hoor ik wat veel slechte dingen over dus die valt voor mij ook al af.

Zijn er mensen die iets meer weten over deze tenten of meschien over andere tenten?

groeten rob
Walter Haasnoot
Berichten: 118
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: Leiden

18-02-2004 14:12

hoi,

Als je voor stevigheid gaat zou ik een armadillo kopen. Alleen weegt het wat meer en neemt het wat meer plek in beslag met vervoer. Met het doek heb ik geen ervaring maar de constructie is oerstevig. Zelf vindt ik de ruimte die je hebt voor dat geld wat beperkt, dan is een fox over het algemeen wat ruimer.

gr. walter
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

18-02-2004 14:23

easydome heb je ook geen condens, hij is ook oerstevig. heb met storm gevist en geen last gehad. kwa ruimte is de easydome wel wat minder, me strechter pas er net in de breedte in, dus dat wil zeggen me strechter raakt het tentdoek, en na 1 week in de regen dan gaat het wel eens doordringen uiteindelijk krijg je dan natte zooi. maar met welke tent heb je dat niet? heb in 10 jaar tijd al heel wat zoveel tenten versleten en elke tent heeft wel iets.

heb 1 keer gehad dat ik me easydome niet meer kon opzetten. wellicht had ik hem fout opgerold of whatever... toen was het meer een nightmare dome! was 2 uur bezig om hem op te zetten! maar normaal staat hij binnen 2 min.
henk martens
Berichten: 97
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00
Contacteer:

18-02-2004 15:55

je hebt nog nooit een aqua armo versleten want die verslijt je niet
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

18-02-2004 16:39

Ik zou ook voor de Aqua Armadillo gaan, dat is bijna appels met peren vergelijken (mijn mening)

groetjes Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

18-02-2004 17:45

Ik adviseer je voor de Armadillo te gaan.

Dat is gewoon een super tent.

Groet,
Bart
Rik Lemmens
Berichten: 295
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00
Locatie: Gulpen

18-02-2004 17:51

Rob, als ik je mag adviseren dan zou ik meteen de Aqua Products Armadillo bij Henk Martens bestellen. Dit is echt geweldig materiaal.

Groeten

Rik
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

18-02-2004 17:55

hoy,

bedankt voor de snelle reacties.

Dat het appels met peren vergelijken is weet ik, maar als ik naar de prijs kijk is dat ook een flink verschil een easydome kost 320 euro en een armadillo met standaard winter wrap rond de 650 euro.
dus dat is ook niet mis. en ik moet ook zeggen dat ik de tent niet al te vaak gebruik want slaap meestal onder een oval.

Hoe zit het trouwens met condens als je geen winterskin gebruikt bij de armadillo?
lijkt mij toch dat je last krijgt van condens. en dat heb je bij de easydome weer niet.

heeft er nog iemand andere ervaringen met andere tenten, villadome bijv. ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat dat wat is.

weet iemand toevallig of trakker of aqua een stand op de beurs in genk heeft kan ik eens kijken naar die tenten?

groeten rob
Gebruikersavatar
frank van loon
Berichten: 114
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Dongen

18-02-2004 18:21

He Rob als je meestal met een oval vist dan zou ik zeker de Aqau kopen.
Ik viste vroeger ook altijd met mijn ovaltje maar van je Armedildo kun je in enkele seconden van je tent een oval maken ideaal dus en super stevig.
Het klopt wat je zegt hij kost een berg geld maar dan heb je ook wat.

Succes met de koop.

Groeten, Frank van Loon
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

18-02-2004 18:48

hoy frank,

kan kloppen maar een armadillo is meteen weer een stuk meer slepen. En mijn stek ligt niet bepaald kort bij de parkeerplaats. en mij ovaltje functioneerd goed voor tussen de struiken te zitten.
Ik heb liever scheuren in mij oval dan in een armadillo van 650 euro

groeten rob
Gebruikersavatar
frank van loon
Berichten: 114
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Dongen

18-02-2004 19:28

Met dat slepen valt wel mee hoor want een ovaltje is maar iets kleiner dan de tent.

Maar dat je er geen scheuren in wilt kan ik begrijpen.
Maar heb je al wel veel scheuren in je oval dan volgens mij valt dit ook wel mee of niet.

Groeten, Frank van Loon.
Jacky Hendrik
Berichten: 109
Lid geworden op: 07-04-2002 02:00
Locatie: Zoetermeer

18-02-2004 22:05

Ik heb jaren met een easydome gevist, deze is nu kapot.
Ik heb nu een Armadillo en ik moet zeggen die Fox haalt het er niet bij
wat een verschil de fox ziet er wel gelikt uit maar de kwaliteit is 10x beter van de Armadillo.
En opgevouwen is de Armadillo veel kleiner dan de Fox.
Mijn twijfel is wel weg.........
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

19-02-2004 18:29

hoi,
aqua zonder winterskin heb je wel iets condens maar dit echt niet zo veel, dus zou je eerst de tent kunnen kopen en later de winterskin,
voor dat je een tent koop bedenk dan eens, heb je ooit ergens slechte verhalen gehoort over de aqua armadillo?????????????????????
nee dus!!!!!!!!
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

19-02-2004 20:02

Jacky, is inderdaad wat al eerder is aangeven je vergelijkt appels met peren.
Als je dan toch wilt vergelijken neem dan een Fox Explorer zet die naast een Armadillo.
Mijn mening is dan dat de Armadillo een hele mooie aardappelzak is, de afwerking is niet te verlijken met de Fox Explorer in mijn ogen.
Maar wat ik vind is niet zo belangrijk, als men er van overtuigd is dat de Armadillo de Rolls-Royce onder de tenten moet men hem beslist kopen.

Peter
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

20-02-2004 19:34

karsten???????????
hij vraagt niet om een bungalow tent, jesus man die hoort echt op een camping thuis en niet aan het vis water!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
grt gradus
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

20-02-2004 22:32

john,
ik ken de karsten wel, alleen vind ik hem zo GROOT, maar het is best wel een goede tent, alleen vind ik het te ver gaan om te zeggen dat aqua op gepaste afstand volgt, want de voordelen van de karsten t.o van de aqua zijn echt minimaal(volgens mij zijn die er ook niet), of denk je dat de armadillo wegwaait als het gaat spoken aan het water? maar ja dit is toch allemaal persoonlijk jij kunt mij niet overtuigen en ik jou niet, mischien maar goed ook he :wink:
grt gradus
Gebruikersavatar
Kristof Van Aert
Berichten: 122
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

21-02-2004 13:59

Ik heb zelf de easydome van fox. Ideale tent. Staat op 2 minuten volledig met pikketten enzo. Als je niet de overbodige luxe wilt hebben van grootte zou ik voor de deze gaan. Bij vlemmix staat die nu in promotie voor zo'n 289€ en over het geld moet je niet nadenken want is duidelijk zijn geld waard. Over de armadillo kan ik niet oordelen want deze zijn niet zo bekend in België denk ik. Althans niet bij ons. Maar je hebt ook levenslange garantie bij de fox he, dus das ook weer interessant.

Nog veel succes in uw zoektocht.

mvgr Kristof
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

21-02-2004 15:34

Karstentent, inderdaad een zeer goede en sterke tent maar absoluut niet handig bij het karpervissen, zo'n pakketje weegt een vermogen.

Armadillo weegt bijna niets, staat sneller dan die karsten (totaalpakketje dan he, dus uitpakken e.d.) en is ook nog eens een stuk goedkoper.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

21-02-2004 19:36

John, nog een nadeel van katoenen tentdoek, bij regen is die niet te tillen.

Om zomaar te stellen dat Fox tenten niets in te brengen hebben slaat nergens op.
Ga eerst eens kijken wat er in het assortiment zit, laat je voorlichten en kom dan met een mening. Dat is voor mij althans de weg die ik zoveel mogelijk bewandel.

Groeten,

Peter
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

21-02-2004 22:03

beste peter

even over het doek van de karsten,buiten dat het mischien zwaarder is met regen is het ook een goed ademend doek.
uit testen in een windtunnel is karsten als beste tent uit de testen gekomen.
er zijn mensen die al 12 jr een karsten hebben dat heb ik nog niet gehoord van andere tenten,ook geen fox dus.
een gezamelijke kennis die gradus en ik kennen heeft zowel fox als karsten, de karsten heeft hij aangeschaft nadat de fox kapot waaide in france ,en de karsten van een buurman bleef staan.
wat gradus aanhaalde over grote is een punt je bent zeker aanwezig met een karsten zelf bezit ik de 220x220 kompleet met luifel en voorstuk.
net als john gebruik ik hem ook voor sessie's van een week of in ieder geval 3 dagen.
en zoals ik al eens in een andere discussie heb gezegd, de service is ook belangrijk en die is zowel bij karsten maar ook bij henk martens in arnhem in goede handen en van beiden nog geen slechts gehoord.

en mocht ik geen karsten hebben gehad zou ik me zeker niet gestraft voelen met een aqua armadillo.

dus als het echt over kwaliteit gaat peter zijn deze 2 producten voor mij de eerste keus.

fox zal zeker geen slechte tenten hebben maar ik heb ook veel dingen gehoord over gebroken balijnen e.d maar ook hier heb je natuurlijk een paar prijsklassen in.

met vriendelijke groeten paul veenendaal 8)
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

22-02-2004 02:02

http://www.karstententen.nl/admin/uploa ... guifel.jpg

even testen of je dit kunt zien

paul veenendaal
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

22-02-2004 02:05

sorry ik had even de materiaal beschrijving erop willen hebben maar zie dat het een foto is

dus niet helemaal gelukt zeg maar

paul veenendaal :lol:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-02-2004 17:11

Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Paul Veenendaal.
Voor korte sessies gebruik ik gewoon een plu, bij nachtsessies mijn karstentent.
Groeten van een tevreden :D karsten tentbezitter.
hans Brinkel
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

22-02-2004 18:11

Het pakket van een Karstentent is idd wel wat groter en dus ook zwaarder dan ander tenten maar daaruit blijkt ook dat het een baal kwaliteit is,staat echt als een huis ook in storm en slagregens effe duurder in prijs maar wel voor het leven! CN
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

22-02-2004 18:40

beste cor

om precies te zijn 23 kg maar zijn verdeeld over 2 tassen ik moet wel even excuus maken eigenlijk zijn we offtopic gegaan daar de vraag eigenlijk was om de keus te maken tussen fox en aqua

en we hier over andere prijsklassen praten maar een aqua armadillo kost als die kompleet is 2 pers incl winterskin tas stormpalen ed ik dacht kompleet 900 euro en de karsten is incl voorluifel en voorstuk om dicht te maken en extra grondzijl 1412 euro

maar ik denk dat je het totale pakket moet bekijken materiaal afterservice en garantie 's en dan denk ik dat je bij aqua en karsten in dit geval het beste weg bent.

vriendelijke groeten paul veenendaal 8)