zelf een raam voor een tent maken???


Plaats reactie
Walter Haasnoot
Berichten: 118
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: Leiden

17-02-2004 23:07

hoi,

ik heb een tent zonder raam en je raadt het al...ik wil een raam zelf gaan maken.....heeft iemand hier ervaring mee die me kan vertellen welk materiaal wel of niet voldoet voor ik de eerste beste gamma inloop en een douchegordijn verknip?
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

18-02-2004 11:07

ik denk wel dat dat ken hoor een raampie kamen aleen moet het wel goed water dicht zijn als je moeder of jij zelf het er in kan zetten met de naaimachien dan zou dat lekker zijn ik zou zelf een beetje lijn opdoen in een heel dun randje en dan naaien en laten drogen is goed water docht want dat is wel de bedoeling denk ik voor het maetriaal van het raam zou ik een wat dikke plastic folie nemen weet niet waar die te koop zijn maar geen douchegordijn want die lekken door gewoon een of andere dikke folie je hebt waarschijnlijk wel es een tent met raam gezien en dan weet je wel wat voor soort mateeriaal dat is zoiest zou je moeten zoeken
succes
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

18-02-2004 11:46

Dat is wel mogelijk, maar je moet dan wel (vóór het naaien) op de naad waar je het raam in wilt naaien een speciale plakstrip plakken, die na het naaien de naden goed afsluit, anders lekt het als een zeef. Deze strip is in ieder geval verkrijgbaar bij boten- en campingwinkels.

speciale folie voor ramen is ook verkrijgbaar bij de campingwinkel.

Groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Walter Haasnoot
Berichten: 118
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: Leiden

18-02-2004 12:07

kijk daar heb ik wat aan....Jurgen bedankt.

ik zat zelf ook nog te denken om het met klitteband te doen??

het is nl. voor een voortent van een titan. Net als de winterskins zit er daar geen voorraam in. Wellicht kan ik daar aan de zij- en en bovenkant een klittebandstrip naaien en de andere zijde van het band op het zelfgemaakte raam bevestigen.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

18-02-2004 12:24

ga eens langs bij een zijlmakerij! deze hebben het matriaal en de apparatuur op een dikke pvc raam in je tent te fixen!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

18-02-2004 12:26

gabeens langs bij een zijlmakerij! deze hebben het matriaal en de apparatuur op een dikke pvc raam in je tent te fixen!
Walter Haasnoot
Berichten: 118
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: Leiden

18-02-2004 12:29

ja, das ook nog een optie...

alleen probeer ik de kosten zo laag mogelijk te houden. Ik heb namelijk een tent voor veeeeeel te veeeeel geld gekocht...stom. Als ik de tent verkoop verlies ik daar een euro of 200 op dus hou ik hem maar.

ik gebruik hem dus alleen als ik er een raam in heb zodat ik de voortent kan gebruiken maar als ik er nog eens tientallen euro's aan kwijt ben wordt ik erg depressief denk ik.

maar het is het informeren waard...thanxx!
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

18-02-2004 12:45

Dat kan ook, Walter, maar dat hou je volgens mij echt niet droog!

Misschien kun je dat raam er ook wel op lijmen, maar naaien geeft een betere constructie. De randjes tussen tentdoek en raam kun je het beste dan nog even vastplakken. Wat me nu te binnen schiet, als ik dit moest doen, dan zou ik die flap van het tentdoek aan de bovenkant laten zitten en aan de randen klitteband bevestigen. Zo kun je je raampje naar believen ook nog eens dicht doen!

Succes!

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Walter Haasnoot
Berichten: 118
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: Leiden

18-02-2004 12:49

ja, het is zelfs zo dat er niet eens een deur/flap inzit. Het zijn twee van die vleugeltjes waar je wat spullen achter kan leggen zeg maar. Hiertussen zou dan een raampje moeten komen.

heb inmiddels wel genoeg ideeën om het een kans te geven.

bedankt mensen!!

gr, Walter
Plaats reactie