herkenings punt


Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

25-01-2004 17:49

heeft iemand misschien een goed idee om zelf een herkenings punt te maken voor in het water het probleem is alleen dat het water soms wel een meter of 15 diep is en weet iemand of het zoiezo wel te gebruiken is want een karper kan er natuurlijk met je lijn om heen/door heen zwemmen
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

25-01-2004 18:12

Aan een oude hengel met molen een peiluitrusting zetten. (Dit wil zeggen eerst een zwaar wartellood op de lijn schuiven en dan een grote peildobber aan het uiteinde knopen) Op de plek ingooien en dan de hengels met rig ernaar toe gooien. (1 grote voerplek heeft hiervoor de voorkeur anders moet je telkens de peilhengel verplaatsen). Als je nu de "vissende hengels" op de steunen legt, draai je de dobber van de peilset tot op het lood. Nu kan de gehaakte karper nooit door de marker zwemmen, mits je de peilhengel dan onder het vissen met de top onder water legt. Als je nu de karper gevangen hebt, laat je bij de peilset weer de dobber vieren tot aan het wateroppervlak en je hebt dus weer hetzelfde richtpunt als zojuist.

Beetje technisch verhaal, maar hoop dat je er wat aan hebt!

Vragen? Stel ze gewoon! :P
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
killian de bruijne

25-01-2004 22:08

ik ga hem zeker toepassen! op de gaasperplas heb je vaak dat ze zown ding zien staan en dan komen andere mensen en dan ga je er voere en dan kom je jaar op de voor jou D-DAY en dan zit er iemand anders :x



vaak gaan ze dan snel weg enz maar soms denk ik van ik ga je van die plek aftrappen............

ookal weten ze dat ze die 80 m nie kunne halen met hun hengeltjes ze denken gewoon van ah hier zit ik goed :cry:



ik vind dat ontzettend zielig van dit soort mensen :x

weet nie wat jullie ervan vinden maar ik vind het gewoon zielig
lorenzo berlijn
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-08-2003 02:00
Locatie: almere

25-01-2004 22:15

killian de bruijne schreef:ik ga hem zeker toepassen! op de gaasperplas heb je vaak dat ze zown ding zien staan en dan komen andere mensen en dan ga je er voere en dan kom je jaar op de voor jou D-DAY en dan zit er iemand anders :x



vaak gaan ze dan snel weg enz maar soms denk ik van ik ga je van die plek aftrappen............

ookal weten ze dat ze die 80 m nie kunne halen met hun hengeltjes ze denken gewoon van ah hier zit ik goed :cry:



ik vind dat ontzettend zielig van dit soort mensen :x

weet nie wat jullie ervan vinden maar ik vind het gewoon zielig


idd erg zielig.. maar wat doe je er tegen :x
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

26-01-2004 18:12

of ze denken dat er stropers zijn! haha heb ik al eens gehad
Plaats reactie