maagdelijk water, welk materiaal en aas?


Plaats reactie
kenny sneyers
Berichten: 17
Lid geworden op: 17-01-2004 21:56

21-01-2004 12:19

Ik ga binnenkort een maagdelijk water bevissen,in de vijver wordt al jaren slib ingevoerd deze groeit dus dicht en zal over een paar jaar volledig dicht zijn met als gevolg de schone karpers sterven :cry:
Nu lig er zo'n 50 meter verder een mooie vijver waar geen slib in komt dus deze zal blijven bestaan en nagezien te hebben wat er op die vijver allemaal opzit na een zomerse dag wil ik niet liever dan ze te vangen en over te zetten op het ander water, het waren er toen zo'n 30 tal met vooral spiegels en rijenkarpers tussen de 5 en 12 kilo schat ik ze.
Maar de bodem is echt van zachte modder en wat zou dan een goede methode zijn om ze te vangen Alvast bedankt
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

21-01-2004 12:25

Gewoon netjes laten zitten daar. Is al genoeg ellende geweest door overzettingen de laatste jaren.

Op welke manier komt dat slib in die put/vijver terecht?

Bart
kenny sneyers
Berichten: 17
Lid geworden op: 17-01-2004 21:56

21-01-2004 12:30

Dat is in een grindgroeve waar ze oa stenen wassen en da slib komt daarvan denk ik, en in de andere vijver zit geen of misschien een paar karpertjes maar heb er nog niks gezien of gevangen
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

21-01-2004 13:05

Inderdaad overzetten is geen optie ' je weet anders niet wat voor ziektes ze onder de kieuwen hebben.........

En de mogelijkheid dat ze dan de eventuele al aanwezige vissen daar mee besmetten is zeer groot.

Dus probeer ze nog tevangen zolang het gaat, ( drijvend ) maar ga er a.u.b niet mee lopen slepen naar andere wateren..........

Mvg Michel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Plaats reactie