Wie vraagt zich nog meer welleens af?


Plaats reactie

duur vis materiaal altijd het beste?

1. ja
1
4%
2. nee
6
26%
3. bij sommige artikelen wel degelijk
16
70%
 
Totaal aantal stemmen: 23
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

13-01-2004 14:07

Wie vraagt zich nog meer welleens af wrom al ons materiaal zo'n bulk geld moet kosten?

bv. je optonics, neem dan vooral de duurdere merken zoals delkim, natuurlijk zijn deze goed maar wat een geld.
rond de 120 euro? ga bij jezelf eens na wat er aan materiaal inzit ik denk dat het met 5 euro is betaald?
daar tegenover zet ik ultimate optonics die heb ik zelf en ze reageren goed, heb er nooit problemen mee gehad, alleen heb ik er 5 voor dat geld wat 1 delkim kost?

! ding ben ik wel zeer over te spreken het redelijk nieuwe merk: Okuma,
kijk eens goed naar deze molens en bedenk op welke zeer bekende merken ze lijken? ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat deze fabriek eerst voor shimano en daiwa produceerde.
Ze komen uit met een baitrunner en dat ding is/was al twee keer molen van het jaar geweest zegt dit niet genoeg?? dfaar boven op komt de prijs die bevalt me zeer in tegenstelling tot de daiwa's en shimano's??

deelt iemand deze mening?
knollenvanger 1ste klas
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

13-01-2004 14:14

Ik deel die mening half..ik de de producten van ultimate en weet dat bijna alles wat zij in het assortiment hebben bagger is! maag goed misschien heb jij net de goede te pakken!
Aan de andere kant heb je de merken als delkim en fox erg duur en erg goed alleen is de prijs niet echt reeel in verhouding voor wat je krijgt!
Helaas zijn er op het moent weinig "tussen"merken hoewel oa spro hele leuke dingen doet net als knucklehead en ook okuma...
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

13-01-2004 14:31

Tom,

Verklaringen voor de hoge prijzen? Als eerste ontwikkelingskosten, als je als eerste een Delkim moet ontwerpen, maken, testen, aanpassen kost het je klauwen met geld. Als een ander bedrijf dat voor je doet kun je het veel goedkoper namaken.

Dat merken uit dezelfde fabriek komen wil nog niets zeggen, er kunnen kwalitatief verschillende onderdelen gebruikt worden of zelfs compleet andere productieprocessen, waardoor de producten kwalitatief niet vergelijkbaar zijn.

Groeten,

Mark
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

13-01-2004 15:18

nou tom dat jij die okuma zo goed vind :-?
bij mij werkte eerst de baitrunner niet meer, daarna ging de trugslag naar de klote en kon je hem allebei de kanten opdraaien, toen brak het lipje af waarmee de baitrunner tik tik geeft, was er zeker niet over te spreken en deze verhalen heb ik meer gehoord
maar mijn 4500Btjes hebben dit gelukkig niet en in dat geval kun je beter het dubbele betalen voor iets fatsoendelijks
met vr groet xavier
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

13-01-2004 15:25

Ik heb voor optie 3 gekozen omdat het bij sommige atributen wel degelijk op gaat. Maar als je bijvoorbeeld naar bivies kijk is het prijsverschil tussen fox en andere merken opeens wel weer heel groot en of de kwaliteit nou echt zoveel scheelt vraag ik me ook wel eens af hoor.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

13-01-2004 16:32

de reden waarom ik voor merkspullen kies (niet alles) is vooral omdat er een garantie achter staat! mocht je eens iets kapot hebben kun je bijbestellen. en merkspullen houden langer hun waarde, als je ze eens wilt verkopen verkoop je een bekend merk stukken sneller en voor een betere prijs dan een onbekend merk bijv.

over de kwaliteit valt vaak te discuseren maar de grote merken gaan niet met hun bekendheid spelen.

maar er is tegenwoordig zoveel materiaal dat je met een redelijke prijs erg goede spullen kunt hebben en dat is wel fijn vooral als je wilt beginnen of als je het niet zo breed hebt.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

13-01-2004 16:35

De productie kosten van bijvoorbeeld de nieuwste Nokia telefoons bedragen op dit moment zo'n 5 euro per stuk.Zegt genoeg lijkt me....

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

13-01-2004 16:50

en wat denken jullie wat de productue kosten zijn voor een pake FOX haken??

ik denk nog geen halve euro.
en je dokt er toch wel mooi 5 euro (geloof ik) voor.
Iedereen moet tegenwoordig bakken winste maken.

maar je betaald ook wel degelijk voor een aantal producten omdat het merk FOX, of nash op staat.
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Dirk Sahner
Berichten: 258
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: landgraaf

13-01-2004 17:01

Je betaald niet alleen het materiaal en de ontwikkeling maar ook verzekeringen zowel diefstal ( tijdens transport, opslag) en voor personeel de opslag ruimte moet betaald worden die moet verligt zijn verwarmt en verzekert en wat dacht je van alle loon kosten voor de mensen die bij het produckt betrokken zijn vanaf het idee tot en met de verrkoper, reclame kosten moeten betaald worden en dan niet te vergeten de btw 19%. Ik was me er ook nooit zo van bewust van de bijkomende kosten maar sins ik op me zelf ben begonnen word ik er steeds weer mee geconfronteerd als je hier rkening mee houdt en eens de overige kosten van een product mee telt is de prijs VAAK verantwoord.
Plaats reactie