Batterij delkim ontvanger binnen 24 uur leeg.


Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

24-02-2003 00:22

Dan moet je eens met je "baas" praten, Willem! Opslag vragen!
Maar je studeert nog zeker?

Ik heb er 7 (4 zonder bellen en 3 met) en zijn nog allemaal in goeie staat.......
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Marco Meuwsen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21-03-2003 01:00
Locatie: Didam

18-12-2003 15:33

1 van mijn txi's geeft bij het aanzetten eerst 3 heldere felle tonen een paar seconden daarna geeft hij 3 onduidelijke (niet mooie heldere) tonen (lijkt net of de batterij leeg is) en 2 seconden later een lange lage toon

ik heb al een paar keer met andere batterijen geprobeerd die in de andere optonics zitten en dan doet ie exact hetzelfde terwijl de andere 2 txi's het gewoon goed doen met die batterijen

en tijdens een run doet hij het gewoon goed maar je hoort gewoon een lelijk, onduidelijk en niet helder geluid
dus denk niet dat het aan de batterijen ligt

maar kan iemand me vertellen waar het wel aan ligt en hoe ik dat kan verhelpen ?

mvg marco

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marco Meuwsen op 2003-12-18 15:34 ]</font>
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

18-12-2003 16:07

Marco,

De eerste drie felle en enkele seconden later drie lage tonen zijn normaal voor de TXI. Als in deze tussenliggende seconden de sensor beroerd wordt dan blijft hij een salvo piepen geven waarmee je het bereik van de zender en ontvanger zou kunnen meten.

De lange lage toon die als laatste volgt is een indicatie dat je batterij bijna leeg is. Hoe het komt dat je die ook met de andere batterijen krijgt weet ik niet, maar ik zou eens een nieuwe batterij proberen.

Groeten,

Mark
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

18-12-2003 16:20

Probeer eens de zenders opnieuw in te stellen en controleer of je overal goede batterijen in hebt.

Ik heb ook wel eens als ie een paar piepen heeft gegeven dat de ontvanger dan een rare kraaktoon geeft, nieuwe batterijen hebben bij mij geholpen.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Verpoorten clement
Berichten: 202
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: lommel

18-12-2003 22:46

Hallo,bij aankoop van mijn nieuwe txi's bleek na 1 dag reeds dat de batterij van de ontvanger plat was.Terug binnen gedaan in Kessel en dadelijk ,zonder problemen,een nieuwe gekregen.Deze had na enkele maanden hetzelfde euvel,terug binnengedaan en dadelijk,weer zonder problemen,een vervang soundbox gekregen,wel geen nieuwe maar ik kon verder vissen!Daar deze nu na ettelijke jaren nog steeds goed werkt heb ik hem nooit terug ingeruild voor een nieuwe.ALTIJD DURACEL BATTERIJEN GEBRUIKEN EN DE BATTERIJEN VAN DE TXI 's REGELMATIG VERVANGEN!!!!!!!!!!!!!en verder geen problemen meer!!!!!!!!!!!!!!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

19-12-2003 10:42

als je probleme blijft houden terug brengen en inruilen! Dit is een bekend euvel bijn delkims, ook mijn maat heeft er veel elende mee gehad en uiteindelijk ingeruild voor fox rx systeem. Tuurlijk zullen er zeker goede vwerkende sets zijn van delkim, maar ik vind dat deze klacht opvallend vaak voorkomt (lege batterij of "loze"piepen of slecht onvangst al dan niet gecombineerd)
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

19-12-2003 19:15

Ik gebruik op dit moment Strikers, maar wil wel overstappen op kwaliteitsspul, aangezien de mijne (LSi) gaan bluppen als 't regent. Verder heb ik nog een SuperCompact Optonic van Hengelsport Europa (kapot gekocht en zelf gemaakt), die heeeel goed z'n best doet :grin:

ff offtopic, zijn die nash piepers goed eigenlijk? die rvs dingen..
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

19-12-2003 20:58

jawel alleen erg duur voor wat je krijgt...
Gebruikersavatar
Marco Meuwsen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21-03-2003 01:00
Locatie: Didam

26-12-2003 00:15

bedankt voor de info
ik zal eens andere baterijen proberen maar dat is het juist ik heb overal de zelfde baterijen in zitten en alleen bij die ene delkim geeft hij beroerde tonen bij de 2de serie pieptonen en daarna dus een lage toon dat normaal betekent dat de baterij leeg is maar als ik er een baterij van 1 van de andere delkims in doe dan doet hij het zelfde terwijl de andere 2 delkims dat met die zelfde baterijen niet doen :S hoop dat je er een beetje wijs van kunt worden ;) maar ik zal ze eens vervangen voor duracell baterijen en kijken wat ie doet :)

bedankt

mvg marco