Wie heeft ervaring met de alijn danau redmire carp??


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

10-11-2003 20:35

Wie heeft er ervaring met deze hengels??
ik ben namelijk op zoek naar nieuwe hengels en ik vind deze hengel wel aantrekkelijk,
evenals da bionics van danau.

of heeft er nog iemand andere suggestisch?
afstandshengels
prijsklasse met 150€ top
2,75 lbs testcurve
sic ogen
en een dunne blank

iemand goeie ideeen :grin:????
knollenvanger 1ste klas
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

12-11-2003 16:27

Dag Tom

Een vriend van me (jah die heb ik :smile:) heeft de Danau Redmire Claasic in 2,75 lb.
Het zijn zeker juweeltjes van hengels, en naar zijn mening ook echte toppers.
Helaas gaan ze mijn (lage) budget te boven, maar ik heb wel een tijd gedacht aan de Bionics...

Maar je moet gewoon kijken wat voor wateren je bevist en wilt gaan bevissen, op wat voor afstanden, wat voor technieken en wat voor formaat karpers. Dan kan je het makkelijkste een hengel uitkiezen.
Maar waarom de 2,75 lb? vis je op zo'n grote afstanden? of op obstakelrijke wateren? Okeej, ik heb dan ook vrij zware hengels (2,5 lb). Maar die heb ik me aangeschaft omdat ik regelmatig met de method of bij obstakels vis. En ik wil ook wel op de Maas gaan vissen. En daar zal je toch echt zwaarder materiaal nodig hebben.......

Gewoon goed nadenken, informatie inwinnen en de knoop doorhakken.

met vriendelijke groet,

Kevin

ps. Kijk ook eens naar de hengels van Shakespear. Zelf heb ik de Power Carp 2,5 lb van hun. En ik ben er meer dan tevreden over.... (en dat voor slechts 50 euro..) en die vismaat die zelf de Danau Redmire Classic had vond het ook fijne hengels.. En je kan zelfs 3 hengels voor die prijs kopen, dus zal je ook meer risico's nemen bij obstakels, plekken met hangjeugd enz.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

12-11-2003 22:30

Op 2003-11-12 16:27, schreef kevin diederen:
Dag Tom

Een vriend van me (jah die heb ik :smile:) heeft de Danau Redmire Claasic in 2,75 lb.
Het zijn zeker juweeltjes van hengels, en naar zijn mening ook echte toppers.
Helaas gaan ze mijn (lage) budget te boven, maar ik heb wel een tijd gedacht aan de Bionics...

Maar je moet gewoon kijken wat voor wateren je bevist en wilt gaan bevissen, op wat voor afstanden, wat voor technieken en wat voor formaat karpers. Dan kan je het makkelijkste een hengel uitkiezen.
Maar waarom de 2,75 lb? vis je op zo'n grote afstanden? of op obstakelrijke wateren? Okeej, ik heb dan ook vrij zware hengels (2,5 lb). Maar die heb ik me aangeschaft omdat ik regelmatig met de method of bij obstakels vis. En ik wil ook wel op de Maas gaan vissen. En daar zal je toch echt zwaarder materiaal nodig hebben.......

Gewoon goed nadenken, informatie inwinnen en de knoop doorhakken.

met vriendelijke groet,

Kevin

ps. Kijk ook eens naar de hengels van Shakespear. Zelf heb ik de Power Carp 2,5 lb van hun. En ik ben er meer dan tevreden over.... (en dat voor slechts 50 euro..) en die vismaat die zelf de Danau Redmire Classic had vond het ook fijne hengels.. En je kan zelfs 3 hengels voor die prijs kopen, dus zal je ook meer risico's nemen bij obstakels, plekken met hangjeugd enz.



ze zijn maar 10 euro duurder dan de bionics?? en ik heb graag wat extra power voor mocht ik nog eens (gelukkig al gebeurd) een 15 + er aan krijgen, dan wil ik de kracht ook hebben die ik nodig heb :grin:
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

14-11-2003 00:40

Tom,

Ik heb de hengels nu ruim twee jaar of zo iets. Ik vind de hengels iets aan de stugge kant. De teks extreme range komt zeker tot z'n recht. verder is het een echte een allrounder, de rivier, Frankrijk ,Nederland etc. Kortom een hengel die z'n geld waard is.

Je moet niet vergeten dat er een Kevlar mat doorheen zit waardoor de hengel meer body krijgt.

Als je power zoekt dan vind je dat in die hengels.

groet,
Bart
kris dalemans
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-10-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

21-11-2003 19:27

Heej ik ben "die vriend" van kevin....
Ik heb ze nu zown 1.5 jaar.
zijn superhengeltjes maar je moet wel echt rekening houden met je visstijl het zijn vrij stugge hengels,met actie in de top (fasttapers)wat prijs betreft..
ik heb er 185 p/s voor betaald...
maar dat was het mij wel waard.
Je moet echter wel oppassen met de lak, die is vrij zwak, komen snel blaasjes in, dus je moet ze na elke sessie goed poetsen en af en toe polishen, maar ik neem aan dat je dat sowieso wel doet tenminste?...
Over de bionic kan ik nix zinnigs zeggen want ik heb ze nog nooit in m'n handen gehad.

Vang ze!!!
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

23-11-2003 15:42

Kris,

De lak is niet zwak. Je moet je hengels (ongeacht welke) nooit nat in het foudraal laten zitten! Daar komen namelijk die blaasjes van.

Cheers
Plaats reactie