gevraagd: ervaringen met warmtelaarzen


Rik Lemmens
Berichten: 295
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00
Locatie: Gulpen

09-10-2003 13:42

Nou Dennis, voor Bjorn zou dat de oplossing zijn. Ik heb hem reeds diverse malen onderuit zien gaan. Het maakt echter niet uit welke schoenen hij draagt....want voor de uitvoering krijgt hij altijd een 10!!!
Gebruikersavatar
sergio verheij
Berichten: 146
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: zutphen

09-10-2003 15:02

Ik heb ook de zelfde schoen als bjorn en dennis van columbia,supper schoen lekker warm en je kan er echt de hele dag op lopen zonder dat je zere voeten krijgt,echt een aanrader dus.

groeten sergio
Gijs Polman
Berichten: 62
Lid geworden op: 25-08-2003 02:00

09-10-2003 17:01

ey!
als je niet duur uit wilt zijn en tog warme voeten wilt hebben, moet je het volgende doen:P :
je trekt eerst een normale dunne sok aan.
daarover heen doe je zo'n dunne plastic zak,die tot je enkels komt ongeveer.
en daarover doe je weer dikke sokken!
zo voorkomt het dat je koude voeten krijgt!
[ een keer in een Beet artikel gelezen. ]

mvgr, Gijs
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

09-10-2003 18:27

ik heb zelf oude bergschoenen 100 procent leer. heerlijk als je ze goed heb ingelopen ziet er soms niet uit maar het zit zo lekker
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Willem Barnas

09-10-2003 19:07

Hallo iedereen,

Ik heb al jaren gewone, rubberen kaplaarzen, maar daar houd je je voeten niet warm mee... Voorheen had ik altijd handgemaakte Aigle Alaska's, maar die voldeden niet aan de eis en waren na twee jaar intensief gebruik toe aan de vuilnisbelt, nieuwe dus, maar wat voor nieuwe. Ikzelf struin nog weleens rond in de betere outdoor-winkels en zaken waar veiligheidsschoeisel (voor in koude en ruige omstandigheden) verkocht wordt. Als ik de prijzen van deze schoenen (die overigens van superdeluxe kwaliteit zijn en jaren mee gaan) vergelijk met de betere en duurdere warmtelaarzen, dan kan ik niet anders doen dan steil achterover slaan...

Vorige winter nam ik de proef op de som en trok een paar keer mijn veiligheidsschoenen voor het motorzaagwerk (gevoerd met aramide- en dyneemavezels) aan tijdens een kouwe dag en verdomd, de pootjes bleven redelijk warm!

Moet je echter speciaal voor het vissen een paar echt warme, dikzolige (en dus stugge - B/C-zool schoenen) berg-/veiligheidsschoenen kopen, dan ben je al gauw 180-200 eurie kwijt.
Vergelijk ik dit met een paar Skee-tex laarzen (te krijgen bij de Ara in Stadskanaal en bij Vos in Almelo), dan heb ik voor die 180-200 euro TWEE paar van die laarzen en die zijn en blijven gegarandeerd warm en waterdicht, plus dat je ze niet in hoeft te vetten (een must bij bergschoeisel).
Twee vismakkers van me hebben van die Skee-tex laarzen en ik hoor ze nooit klagen.

Prijs? 70-80 euro per paar...... :wink:

Loop je liever comfortabel rond en kun je je het veroorloven, ga dan voor schoenen, ben je een luie karpervisser in een bivvy die alles te duur vindt en veel stilzit, ga dan voor laarzen, zeker als je zo nu en dan ook nog een stukje het water in moet om die oh zo hartverwarmende ijsklomp te netten...

Ik ben er dus uit, maar heb nog een vraag aan alle neopreen-gebruikers (nee, niet -rokers):
Is zo'n neopreen LOOPLAARS bij STILZITTEN nu ook lekker warm? NB: Ik ben een ongelooflijk zielepootje met koud weer...

Groeten,
Willem :wink:

PS: Zag die BOOM 80 laarzen een tijd terug nog staan bij de Heul in Schiedam en wel voor de revolutionaire prijs van 40 euro...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-10-2003 19:27

Hevea Purofort,
rubberlaarzen met een grof zoolprofiel, stalen neuzen en nooit geen kouwe poten.

Verkrijgbaar bij de Welkoop of Boerenbond, prijs ligt rond de 50,- Euro.

Vooral voor beginners die wel eens een vissie laten donderen biedt de stalen neus een enorm voordeel :grin: .

Sportieve groeten Henk
Willem Barnas

09-10-2003 21:03

Ja Henk,

Handig ook die stalen neus voor als er weer eens een of andere Simon op je stek zit...

Ze kosten overigens tussen de 70 en 85 euro, heb ze gister nog in mijn handen gehad. Mike van Zijl is er in zijn artikel 'Koude Karper' erg over te spreken en ze lopen ook nog lekker, wellicht een goede keus.

Hiephoi,
WB :wink:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-10-2003 21:56

Willem,

Nou en of ze lekker lopen, echte struinlaarzen!
Absoluut een goede keus...maareuh

Zou Mike er nog zo fijn "in" lopen? Nu die weet dat ik ze voor 50,- Euro heb?? :grin: :grin: :grin:

Sportieve groeten Henk
jan van kranenburg

10-10-2003 02:04

Heb een hoop opgestoken. Weet nu zo'n beetje
hoe ik mijn voeten warm moet houden.
Had ik overigens toch al niet zo'n moeite mee.
Zijn er ook peniswarmers?

mvg

Jan
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

10-10-2003 08:34

Hallo Jan,
Meeste mensen hebben volgens mij nooit last van een koude penis! Die van jou zal wel te veel buiten je broek hangen :wink:

Groeten Ulco,
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-10-2003 10:16

willum ik heb nu dus neopreen plaarzen en heb afgelopen jaar de andere neopreen laarzn gehad(geleendhaha) op zich vind ik ze redelijk warm...maar ik vis normaal gesproken dan ook met kisten en ben niet zo'n koukleum, arjan heeft zelf laarzen die ze bij hijploeg gebruiken heeeeeeel dikke zool en een normaal rubberen bovenwerk, volgens heb prima warm
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-10-2003 19:25

Martijn,
schreef;
arjan heeft zelf laarzen die ze bij hijploeg gebruiken..

Zozoo, gekochte dus en geen leaslaarzen??
Daar hoor je namelijk ook wel eens van, maar heb zelf geen ervaring met leaslaarzen :grin: :grin: .
Weet iemand soms iets over Warmte Leaslaarzen??

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

10-10-2003 23:16

Ja Jan een Piggelmeese stam in midden afrika hebben een verwarmde peniskoker met een batterijtje dat verwarmd een spiraaltje dat erin zit, daarom lopen die gasten altijd met dat ding omhoog, want van de warmte kom de liefde zeggen ze!!!
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

10-10-2003 23:30

Ik denk Henk dat je met leaslaarzen van een koude kermis thuis komt :grin: :lol:

Groet,

Hans
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

10-10-2003 23:38

Voor het warm houden van je poten gebruikt een echte Hollandse jongen "wooden shoes"...
klompen mien jong.
Bjorn Dohmen
Berichten: 205
Lid geworden op: 18-01-2003 01:00
Locatie: Wijlre

11-10-2003 12:06

Dennis, Rik,

1 ding weet ik zeker, als ik koude voeten krijg, dan is het echt @$#^#%@ koud. LOL

Dan kun je waarschijnlijk niet meer vissen.

Ik heb de nieuwe modellen van columbia gezien, deze hebben een iets betere zool gekregen.

De schoenen van Kamik en andere, hebben zolen die iets beter geschikt zijn voor onze bezigheid, maar zijn ook iets minder warm.

M.v.g.

Bjorn.

P.s. Ik ga altijd voor een 10 voor de uitvoering.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

15-10-2003 15:55

Hmm,ik zou jou graag eens een splagaat zien maken...... :smile:
Vroegah kon je bij de goedkopere textiewinkels voor een habbekrats zg. moonboots kopen !
Redelijk warm en kostten een grijpstuiver.
Je zit er alleen zwaar mee voor lul,maar dat compenseerde ik door een roze lakjasje aan te trekken,waardoor voorbijgangers de moonboots niet eens meer zagen :smile: :wink:
Dennis
PS bjorn,nog bedankt voor je "links",maak er regelmatig gebruik van.

_________________
BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dennis van den Bogaert op 2003-10-15 15:55 ]</font>
Bjorn Dohmen
Berichten: 205
Lid geworden op: 18-01-2003 01:00
Locatie: Wijlre

16-10-2003 18:10

Dennis,

Ik kan begrijpen dat de voorbijgangers niet meer op je moonboots letten. LOL

Bjorn.

P.S. Als je nog links hebt, welke niet bij mij erbij zitten, dan voel ik me aanbevolen.