Shelter/Tent


Plaats reactie
Michiel Stijntjes
Berichten: 55
Lid geworden op: 17-06-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

15-09-2003 12:02

Ik ben van plan een tent aan te schaffen, maar maak niet veel nachten in een jaar (misschien 2 of 3) Het gaat me er voornamelijk om dat mijn spullen goed droogblijven tijdens flinke buien en niet zozeer om de nacht door te brengen. Daarom gebruik ik het liefst een plu met overwrap, lekker snel en als het niet erg hard regent hoef je niet heel je tent op te zetten.
Welke raden jullie aan, of hebben jullie goede ervaringen mee? Ik vind de uitleg op de diverse sites van hengelsportzaken erg magertjes.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

15-09-2003 12:13

ik zou een oval van bijv fox nemen prijs is wel aan de maat maar je hebt alle ruimte en je kan er ook onder slapen!!
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

15-09-2003 12:52

HOi michiel,

De fox shelter is inderdaad goed, maar kost wat centen. DIt model is inclusief een voorluifeltje en deurtje enz enz

http://www.foxint.com/uploads/catalogue ... um3518.jpg

dit model is met het klik systeem enz enz dus snel opgetzet. Je hebt ook met stokken.

Gezien het feit dat je in rotteram woont zou je eventueel ook even bij Koos Rodrigo kunnen gaan kijken in Zevenkamp. Hij verkoopt Techni Carp materialen. Dit is FOX geloof mij en exact het zelfde tot op de stof. Enkel Fox verkocht in Italie niet goed onder zijn naam dus bedachten ze de naam techni carp. Wat overigens wel liep. Deze bivvy is met 3 stokken zeer goed en snel op te zetten in je 1e. Het zijn zeer goede bivvy's heb hem zelf namenlijk ook en is goed waterafstotend

Prijs 125 euro.
Eventueel heeft Bonte SLotplein capelle er ook nog wel 1 of kan hem bestellen
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

15-09-2003 14:36

Ik heb sinds 4 weken de JRC stealth brolly. Ik ben er in ieder geval zo blij als een kind mee! Een ruime ovale paraplu met zijflappen, inritsbare voorpanelen met muggengaas en inclusief grondzeil en luxe haringen. Ik heb hem alleen in Engeland moeten bestellen, omdat ik hem in Nederland nog niet gezien heb. Bovendien scheelt het voor hengelspullen behoorlijk met de prijzen in Nederland. Ik heb ongeveer 190 euro betaald. Maar dan heb je wel superspul. voor meer informatie moet je eens via de zoekmachines (http://www.altavista.nl) kijken.

groeten,
karperlimbo
Michiel Stijntjes
Berichten: 55
Lid geworden op: 17-06-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

15-09-2003 15:59

bedankt voor de tips,
Ik ga eens even een kijkje bij Rodrigo nemen, en als ze daar voor die prijs idd een goede overwrap of shelter lijkt me de keuze snel gemaakt, als de kwaliteit zo goed is.
Fox kwaliteit staat natuurlijk op zich, maar de prijs is vaak zo hoog dat het goedkoper is 2x een goedkopere tent te kopen dan 1x een dure fox.
Voor mij is het belangrijkste dat het op basis van een plu is, zodat ik als ik regen verwacht niet al meteen zo'n hele tent moet opzetten.
Ik laat jullie de keuze nog weten, tussentijdse tips zijn altijd welkom!

Groetjes
Michiel
Gebruikersavatar
hans de haan
Berichten: 114
Lid geworden op: 07-04-2003 02:00
Locatie: zoetermeer/nunspeet

27-09-2003 20:40

jurgen heb je ook een internet adres daarvan want ik kan hem hem niet vinden
Plaats reactie