Korstwatertje vol wier en karper


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

10-09-2003 11:18

Bij mijn school ligt een mooi vijvertje met mooie karper, maar ik zit met een probleem.
De hele plas is een grote wierprut. De karper zwemt hier aan de oppervlakte en aast tussen het wier. Dan zul je zeggen: broodkorst. Maar daar reageren ze totaal niet op en een kleine voercampagne lokt de hele eendenpopulatie naar mijn stek.
Een stukje verder is het water wel open, maar daar heb ik er nog nooit een waargenomen. Ze zitten duidelijk meer bij het wier. Heeft iemand een goeie oplossing?
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

10-09-2003 11:23

Geduld is in zo'n situatie m.i. de sleutel tot succes.
Dit onderwerp hoort btw trouwens niet bij rigperikelen... let daar volgende keer op svp :wink: .

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

10-09-2003 13:23

Ja, je hebt wel gelijk. Maar jij zou bijvoorbeeld met een goede rig-oplossing kunnen komen.
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

10-09-2003 14:31

Ik zou dan in ieder geval gaan voor een pva-zakje met de rig in het zakje, zodat er in ieder geval bij de inworp geen wier aan de haak blijft hangen. Eventueel kun je een paar kleine stukjes met bv. een harkje wiervrij maken (kunnen je klasgenoten fijn bij helpen :smile: ).

Ook zou je het eens kunnen proberen met een broodvlok onder een pen, tenminste als dit mogelijk is.

Ik denk je door regelmatig wat hennep of maden of zoiets te voeren de vis ook wel enigszins naar de schone stukken kunnen lokken.

Overigens moet je er ook wel rekening mee houden of je, in verband met het vele wier, een reeele kans hebt om een vis te landen. Zo niet, dan zou ik toch iets anders zoeken.

groeten,
karperlimbo
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

10-09-2003 15:46

Dat zou wel moeten lukken, want het wier wordt door de lijn als het ware doorgesneden. Alleen de lelievelden vormen wel een probleem. Ik zal morgen eens een hark mee naar school nemen voor iedereen, dan is het water zo schoon.
Bedankt voor de tip.
Plaats reactie