Ben aan het overstappen van een vast lood systeem (inline) naar een shocker systeem.
Reden hiervan is dat ik merk dat dikwijls het aas ff word opgepakt, maar bij de minste weerstand weer word gelost (wat enkele korte piepjes achter elkaar tot gevolg geeft, wil je aanslaan, ligt alles weer zo dood als een pier... :p).
Dacht er dus aan om met ten eerste al slappe lijnen te gaan vissen (hetgeen bijna niemand doet op de waters die ik bevis) en ook nog eens in combinatie met het shocker systeem, waar ik al redelijk wat artikels ed over gelezen heb en waar ik precies wel redelijk wat vertrouwen in heb, op het eerste zicht welliswaar

Nu is mijn vraag: zijn er bepaalde rigs die je hier in combinatie mee moet vissen, bepaalde rigs die je ABSOLUUT moet mijden, of maakt het geen ene ruk uit bij wijze van spreken

Wel heb ik al gelezen dat er word aangeraden om korte onderlijntjes te gebruiken, daar de vis nog een 10 a 20 cm hoofdlijn meepakt alvorens het lood tegen de kraal stopt.
Iemand die ff kan verduidelijken of info geven?
Misschien nog een ding, ik heb nu de opstelling gemaakt die op de site van carpfeeling.com te zien is bij shocker rig, dus degene met tube over de hoofdlijn geschoven.
Alvast bedankt!
Jelle