lossers en vreemde inhaking


Gebruikersavatar
joe callewaert
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-04-2015 21:24

16-06-2015 22:24

Te korte onderlijn en te korte hair
Dennis C Scherjon
Berichten: 11
Lid geworden op: 16-06-2015 11:30

17-06-2015 08:42

Lossers en vreemde inhaking komt niet door dit voorval,vaak komt dit doordat ze vrij stil gaan liggen azen en zo de rig niet goed opnemen.Als de vis los is door bijv een weersomslag en zo aggressiever aast,vang je ze ineens vaak weer wel met dezelfde rig.. ik probeer je absoluut niet mijn mening en ervaring op te dringen.Ik wil je duidelijk maken dat je rig niet alleen het probleem is\was het is altijd een combinatie van plek,voer en voerstrategie in combinatie met je rig..
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

17-06-2015 08:48

Inderdaad een combinatie van aas gedrag en rig keuze.
Aas gedrag kun je redelijk invloed op uitoefenen met je voer methodes.verspreider voeren zal de vis meer zwemmend laten azen.compact voeren zal de vis stilstaand azen.compact voeren is kortere rig.en verspreid voer is een wat langere rig als basis.
En dan nog bestaat het niet om een 100 % werkende rig te maken.
De 1 eet zijn rijst met een vork.de ander met een lepel.
En in bepaalde landen met hun handen en anders weer met stokjes.
Zo is het ook met vis.de 1 eet gretig. De ander voorzichtig.etcetra..
.
Gebruikersavatar
joe callewaert
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-04-2015 21:24

17-06-2015 10:47

Dit was me niet ontgaan en had al heel wat getest met verschillend voer ,verspreid , op een hoopje.voerspoor of gewoon single bait en toch bleef ik het probleem hebben en een te korte hair zal ook wel niet geholpen hebben . Het water waar ik op vis is niet groot dus vlug warm of koud en begin het seizoen (koud) deed de kleine onderlijn het goed maar bij zo'n warm weer nu azen ze blijkbaar gretiger ik heb er een van 20cm en25cm getest waarbij de 25 iets beter deed met 2cm hairruimte (tussen) en voeren deed ik bij de 1ste verspreid mais en pellets en de 2de pva stick en beide deden het goed daarom denk ik dat het puur de rig was , of niet ? Wat niet wegneemt dat jullie gelijk hebben kwa afstemmen voermethode en rig maar dit is nu niet bepaald het kanaal of de plaatselijke plas het is niet groot er zit veeel vis en de wind draait er constant en het waterpeil is ook afwisselend kortom het durft daar wel eens afwijken van het normale karpergedrag daar is iedereen die er vist het mee eens
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

17-06-2015 10:55

Met andere woorden er zit te veel vis op een te klein water...
Kortere rig shot on the hook met een zwaar lood hageltje zou wel eens kunnen werken.long Shank haak met line aligner in een redelijke scherpe hoek naar binnen gebogen.
Gebruikersavatar
joe callewaert
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-04-2015 21:24

17-06-2015 11:20

Deze rig kende ik nog niet maar er zit wel logica achter als die in de bovenlip beland weet ik het ook niet meer ,zal hem eens testen
Dennis C Scherjon
Berichten: 11
Lid geworden op: 16-06-2015 11:30

17-06-2015 15:17

als je de vis in de bovenlip haakt is het een duidelijk teken dat hij veel spoelt en zenuwachtig aast. je hebt hem dan per ongeluk gehaakt. ik zou ook een optie kiezen zoals die van Rik.