Bodemversie chodrig


Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-03-2015 09:49

Hilco ik gebruik de tungsten taska met een Piet vogel freefall leader van anderhalve meter,maar die taska kun je ook op je hoofdlijn schuiven,dit is al verwerkt met een lood dus geen gepruts en mooi in de kleur zwart.ook heeft taska tungsten teardrops,een mooi systeem die je over de wartel van je chod schuift voor als je graag met alleen beads vist.
Je kan ook met bollen vissen die je voert,ik gebruik een boortje van fox waarbij ik de hele bol door voor en er kurk in stop.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

17-03-2015 01:18

Afgelopen avond even wezen pennen en ook één hengel statisch gevist met de nieuwe rig.
Als haakaas twee black eyed beans, uitgebalanceerd met een stukje kurk er boven, in dit geval als pop up gevist. Door de korte hair van 5 mm, zweeft het aas net boven de bodem, het is n.l. zo uitgebalanceerd is, dat de haak plat op de bodem ligt.

Na ruim een half uur, een aanbeet, piep, piep, piiiieeeep! en toen viel het stil. Een boeggolf en weg was meneer, of mevrouw. En nee, het was geen lijnzwemmer.
Denk dat het mijn eigen schuld was, omdat ik de Mouthtrap mogelijk te weinig heb afgebogen. Water is nog koud, dus de vissen zijn daardoor nog heel traag, oftewel ze zwemmen heel langzaam. Ik denk dan ook, dat de vis in de onderlip zelf is gehaakt. Mijn vrij schuivende hoofdloodje van 28 gram doet ook heel weinig natuurlijk. Vis is waarschijnlijk licht geprikt en de gefixeerde overload van drie gram, heeft er voor gezorgd dat de haak is losgeschoten (kopschudden). Ik kan n.l. niks anders bedenken.

Back to the drawing board!