slappe lijnen


Plaats reactie
jeroen beld
Berichten: 371
Lid geworden op: 20-06-2013 12:25

20-02-2015 17:58

Wie van jullie vist op de randmeren met slappe lijnen en heeft er goede ervaringen mee????
Zit nu te vissen met 3 hengels waarvan ik er 1 met slappe lijn vis maar nog geen resultaat mee heb.
graag hoor ik van jullie
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

21-02-2015 09:32

Dit is geen aanval naar jou toe hoor, ik weet je leeftijd ook niet... Wat wil je nu bereiken met deze vraag?

Je vist nu 1 hengel met slappe lijn. Je hebt nog geen resultaat, ik neem aan ook niet op de 2 andere hengels met strakke lijn. Wat concludeer je hier nu uit?

Ik stel jou nu een vraag, waarom vis jij met die ene hengel nu specifiek met slappe lijn en de andere 2 strak?
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

21-02-2015 17:37

iets uitproberen of zo, dries?
denk ik maar zo
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

21-02-2015 18:20

Tuurlijk begrijp ik dat..maar wat wil de topicvrager nu horen...dat er met slappe lijnen gevangen wordt? Ja tuurlijk wordt daar mee gevangen...en met strakke lijnen wordt er ook gevangen.
jeroen beld
Berichten: 371
Lid geworden op: 20-06-2013 12:25

21-02-2015 22:24

Gaat erom of iemand er ervaring mee heeft om met slappe lijnen te vissen op de randmeren....Dat is gewoon een vraag.Hoef je niet gefrusteerd te worden want dan kun je beter niks zeggen
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-02-2015 22:31

Volgens mij is er hier maar 1 gefrustreerd en snapt diegene niet helemaal wat er uitgelegd geprobeerd te worden.... :-?


Laat ik het anders verwoorden en de topicstarter een antwoord geven op zijn vraag.
Ja ik vis met slappe lijnen als ik niet tegen obstakels aan vis.
De reden hiervan is dat je je lijnen zo strak mogelijk tegen de bodem probeert te houden Odat de vis geen argwaan krijgt vanwege hij je lijn zou kunnen aanraken,dit is een onnatuurlijke situatie voor die vis,en hij zal hem als de bliksem smeren.

Tegen obstakels,takken,leliebedden,paaltjes,noem het maar op,vis ik strakkere lijnen,ik verwacht hierbij dat de vis uit het obstakel komt,en hierbij mijn lijn niet zal aanraken,ook vanwege het feit dat als ik daar met een slappe lijn vis ik de vis te veel ruimte zou geven om zich in dat obstakel te laten zwemmen.
jeroen beld
Berichten: 371
Lid geworden op: 20-06-2013 12:25

21-02-2015 22:36

Thanx Rik,


Mooi verwoord en zoals jij het verwoord is nu het 1 en al duidelijk geworden.
Nogmaals bedankt
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

22-02-2015 01:27

Was geen aanval of frustratie Jeroen. Maar er is zoveel te vinden over vissen met slappe lijn. Het hoe het waarom en het wanneer.

Rick geeft je een mooie uitleg maar met een fantasie had je dit ook kunnen vinden. Maar om antwoord te geven op je vraag.

Nee ik heb geen ervaring met vissen van slappe lijnen op de randmeren ;)

En ja slappe lijnen werkt zeer goed, dus ook wel op de randmeren denk ik :D

In combinatie met een bepaald systeem werkt het juist top, niet vergeten om de haak dan ff te zetten ;)

Aub! http://www.carpfeeling.com/technieken/t ... ppe-lijnen
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

22-02-2015 01:59

Wat vaak gebeurt is dat 'Jeroen' met 1 of 2 hengels niets vangt en dan dingen gaat proberen.
Dit kan van alles zijn, ander (meestal duurder) aas, andere onderlijn, chod, slappe lijn, you name it.
Meestal levert dit niets op omdat het gewoon aan de plek ligt. Gevolg is vaak wel dat whatever er geprobeerd is door 'Jeroen' nu afgeschreven wordt omdat 'dat ook niet werkt'.
De $64.000 vraag is dus wel degelijk die van Dries: "waarom vis jij met die ene hengel nu specifiek met slappe lijn en de andere 2 strak?"

Voor Jeroen kun je elke willekeurige naam invullen.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

22-02-2015 17:19

Dat slappe lijnen gebeuren is ook weer z'n overdreven trend. Op dresuurwateren zal het zeker uitmaken. Op korte afstand zeer geschikt. Verder lees ik nooit over verspeelde vissen vanwege slechte beetregistratie, ik weet zeker dat dit soms gebeurt. En met wat stroming in het water wordt het ook niets. Dus als je het doet doe het dan goed en natuurlijk met alle hengels anders schrikken de vissen van de als nog van de strakke lijnen door het water. En Jeroen op de randmeren en in heel veel andere situaties zou ik er gewoon een toploodje aan gooien.
Let op slagboom !
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

04-03-2015 11:51

Slappe lijnen een trend? Denk eerder ingeworteld in het karpervissen. Dit deden ze al vanaf de jaren 80/90. Slechte beetregistratie? Zeker met een running rig heb je prima registratie.

En alleen op dressuurwater? beetje erg kortzichtige reactie. Ik doe het ook op een klein stromend riviertje. Gaat prima. Zo lang ik geen obstakels heb, en of niet tegen de overkant lig zijn mijn lijnen altijd slap. Sterker nog, mijn vismaat vond het ook kul, en daar waar ik wel ving en hij niet is hij het gaan proberen en dat leverde vis op (zelfde stekken, zelfde setup).
Michel Zoet
Berichten: 60
Lid geworden op: 03-08-2004 18:19
Locatie: Almere

18-03-2015 10:27

Het hangt er wel van af waar op de randmeren je gaat zitten. Stukken die ik bevis hebben namelijk allemaal een keienrand tot zeker een meter of 7-8 in het water. Ik vis dan ook uitsluitend strak (uberhaupt is slappe lijnen niet aan mijn besteed, zie er de meerwaarde nog niet van in) om te voorkomen dat de lijn over de keien komt te liggen.

Mocht je een zandstuk hebben gevonden kan je daar denk ik prima met slappe lijnen vissen. Al verwacht ik geen meerwaarde ten opzichte van strakke lijnen gezien de grootte van het water en de doorstroom van vis. Dressuur zal hier weinig aangetroffen worden.
Plaats reactie