hullep!!


Plaats reactie
Cornelis de Jong
Berichten: 12
Lid geworden op: 16-12-2013 10:16
Locatie: Werkendam

04-02-2014 19:17

ik maak altijd mijn eigen rigs maar bepaalde rig lukken me gewoon niet ik heb daarom ookal heel veel sterke en duure lijn verspild daaraan.

maar nu mijn vraag ik wil heel graag de krul rig en de chot rig knopen maar het lukt me gewoon niet dus kan iemand mij het uitgebreid uitleggen welke materiaalen ervoor nodig zijn en hoe iki ze moet maken

degene die het wilt uitleggen die is echt fantastisch!! :D

met vriendelijke groet,
Cornelis De Jong
Doe wat je niet laten kan!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

04-02-2014 19:35

Hoi,

kijk eens hier op de website rond, gebruik de zoek functie rechtsboven.

Kijk ook eens hier: het fox rig boekje. Heb niet veel met fox maar het boekje is goed en duidelijk.
De chodrig staat erin, maar de krul rig ..... weet ik niet, maar daar kan vast iemand anders of de sote je daarmee helpen.
http://www.foxint.com/uploads/catalogue ... edutch.pdf
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

04-02-2014 23:25

de curly-carp /krulrig gewoon ff intoeten op google, en klaar!(de zoveelste onzinrig btw)
zowieso ff een middagje/avondje Karperrigs op google opzoeken, en er gaat een wereld voor je open :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

05-02-2014 02:56

De curly rig is niet zo moeilijk te maken met het juiste materiaal.

http://www.marktplaats.nl/z/krulspelden ... rulspelden
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-02-2014 08:55

Zo'n krulrig is een antwoord op het altijd maar recht willen strekken van de gemiddelde onderlijn. Stop daar eerst eens mee, dan hoef je die meuk ook niet te gebruiken..

Doel is ruimte creëren, wat je met het nice 'n straight principe normaliter weer naar de klote helpt..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

05-02-2014 10:42

Het scheelt al een hoop om gewoon weer soepel te vissen....
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

05-02-2014 22:58

Beste,
Die curly- rig vind ik ook maar niks...ligt ook niet plat tegen de bodem(de krul)...valt heel erg op naar mijn mening....maak hem en bekijk hem eens in een aquarium of doorschijnend bakje...denk ook niet dat het stijve materiaal in combinatie met die krul goed werkt...dan kan je beter dat stukje met die krul vervangen door wat trigga link van Nash naar mijn mening....deze kan je dan ook met wat putty verzwaren waardoor hij mooi vlak tegen de boden komt te liggen.
Dit is mijn persoonlijke mening hierover...zo heeft ieder zijn mening natuurlijk.
Ga naar je hengelsportzaak...daar hebben ze die boekjes van fox normaal gezien wel op de toonbank liggen en deze kan je dan ook lekker meenemen aan de waterkant mocht er iets niet duidelijk zijn. :wink:
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

06-02-2014 00:01

Ik zou er een hinged stiff rig van maken, dan heb je de krul en chod(over hoofdlijn of leader) in één rig verwerkt.

Groet, Peter

ps pop-uppie hé
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

07-02-2014 21:15

Of een KD.... Die mij deze winter goed doen :wink:

Hehe, kom maar met reacties :lol:
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

07-02-2014 22:57

Beste,
Door bv. wat melkpoeder of pre- digested vismeel toe te voegen geef je de bol wat meer attractie mee...deze zijn water oplosbaar en geven een mooi geurspoor af...ook kun je wat bv. oestergrid toevoegen...dit geeft je bol een grovere structuur waardoor toevoegingen er beter uit kunnen wasemen...hierdoor word hij wat meer instant.
Kijk eens op de site van MTC Baits ...op hun site kun je diverse melen verkrijgen en deze staan hier heel goed beschreven.
Hopelijk heb je hier iets aan. :roll:
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

09-02-2014 21:23

peter cooreman schreef:Beste,
Door bv. wat melkpoeder of pre- digested vismeel toe te voegen geef je de bol wat meer attractie mee...deze zijn water oplosbaar en geven een mooi geurspoor af...ook kun je wat bv. oestergrid toevoegen...dit geeft je bol een grovere structuur waardoor toevoegingen er beter uit kunnen wasemen...hierdoor word hij wat meer instant.
Kijk eens op de site van MTC Baits ...op hun site kun je diverse melen verkrijgen en deze staan hier heel goed beschreven.
Hopelijk heb je hier iets aan. :roll:
Mvg Peter


Inderdaad Peter, liever wat extra tijd kwijt aan mijn bol, dan aan het knopen van een krulrig:)!
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Plaats reactie