kd rig


Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

22-01-2014 22:25

Www.google.nl/muzza rig .

muzza heb ik geen ervaring mee peter .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

23-01-2014 03:03

Dat de haak meteen in prikstand staat is denk ik de grootste misvatting die er bestaat voor wat betreft deze rig.
Ok. in bepaalde gevallen tijdens het aanzuigen wel, maar wat gebeurt er als de boel al redelijk strak staat?
En dan heb ik het natuurlijk over de haak.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-01-2014 09:53

Muzza?

Misschien omdat die stomme Engelsen uit de Korda DVD zelden een vis haken op de plek waar het hoort? Is wel te zien ook.

Quae volumus, credimus libenter
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

23-01-2014 16:51

Of reserved kan ook natuurlijk!

Groet, Peter

Ps alles wat met Korda te maken heeft daar houdt Svennetje niet van, dat valt op toch??
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-01-2014 16:52

waar staat "KD" voor eigenlijk?
weet iemand dat?

ik ken wel een KD (ratio) ivm gamen ,maar hoop niet dat het voor hetzelfde staat :wink: :D

Edit:thanks sjoerd
Ken wel een knoop met dezelfde achternaam als de bedenker van de KD rig :P
Laatst gewijzigd door michel Tja op 23-01-2014 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

23-01-2014 16:56

Kevin Dorsett, de uitvinderTT Tja.
Ik vis met de SB rig. Ook weleens met de JB of met de JM rig. Die werken ook goed :wink:

Edit:
Is Kenny Dorsett, toch even opgezocht. Voor de puristen, want straks schop ik Kevin Dorsett tegen de schenen :wink:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-01-2014 17:19

Peter van Loo schreef:Of reserved kan ook natuurlijk!

Groet, Peter

Ps alles wat met Korda te maken heeft daar houdt Svennetje niet van, dat valt op toch??


Is gelul Petertje, baseer mijn mening alleen op wat ik gezien heb en dat verander ik niet. Alleen lees jij graag dingen heel erg op jouw manier. Dat mag.

Die gasten haken nauwelijks een vis op een plek waar het het minst kwaad kan. Feit. Idioot, ook nog eens..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

23-01-2014 18:12

Sven van Anrooy schreef:
Die gasten haken nauwelijks een vis op een plek waar het het minst kwaad kan. Feit. Idioot, ook nog eens..


Ff offtopic, maar ik heb inmiddels heel wat films van Korda gezien en wat jij hier zegt herken ik niet.
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-01-2014 19:20

Ik heb toch heel wat underwaterfilmpjes gekeken, en diep in de bek haken, mondhoekjes, het komt toch regelmatig voorbij hoor.. Het komt de vissen in ieder geval niet ten goede.. Midden in de onderlip (als die er nog zit) heb ik echt niet veel gezien Rene
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

23-01-2014 19:34

Vertaling van Kd,
KD: Karperbekverniel Dingen :lol:
KD: Klote Dingen
Dit is mijn persoonlijke ervaring/mening over deze rig...zo heeft ieder zijn mening natuurlijk :wink:
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

23-01-2014 20:34

Nou rene ,
weet niet hoevaak jij een vis in de filmpjes hebt gezien waar de haak er nog in zit ?
Ik ook niet !
En ALS er dan een mooi gehaakt zit , is het meteen van perfectly hooked in the middle of the mouth Blblblabla.
Kijk 8 maar , draaien ze er zelfs een zo dat zijn staart de cameraman er last van heeft .

Gr jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

23-01-2014 20:41

Sven van Anrooy schreef:Ik heb toch heel wat underwaterfilmpjes gekeken, en diep in de bek haken, mondhoekjes, het komt toch regelmatig voorbij hoor.. Het komt de vissen in ieder geval niet ten goede.. Midden in de onderlip (als die er nog zit) heb ik echt niet veel gezien Rene


Zal echt niet alleen aan de gebruikte rigs liggen. Het gedrag van vissen op een 24/7 put zal
hier ook een rol spelen. Eerder gezegd; KD is niet mijn keus na een aantal inhaking op een verkeerde plek.
Jij hebt vaker de (misvormde) bekken aangehaald in de U.K,maar laten we eerlijk zijn: Hebben die Engelsen veel keus? WIJ mogen ons gelukkig prijzen in NL met zoveel keus. (no offence :wink: )
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

23-01-2014 22:40

Nee nee Svennie je hebt wel degelijk een antipathie tegen het merk Korda, te lezen in de talloze berichtgevingen hier op het board, wil er trouwens best wat citeren voor je mocht je het niet meer kunnen herinneren!!

Groet, Peter

ps waar komt toch die 'haat' vandaan?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-01-2014 22:55

Ga je weer een analyse doen Peter? Leuk! :D
Links, rechts, links, rechts. :wink:

@sjoerd,
Geen boeken en magazines lezen en compleet je eigen ding doen heeft zo zn voor en nadelen :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-01-2014 09:03

Peter van Loo schreef:Nee nee Svennie je hebt wel degelijk een antipathie tegen het merk Korda, te lezen in de talloze berichtgevingen hier op het board, wil er trouwens best wat citeren voor je mocht je het niet meer kunnen herinneren!!

Groet, Peter

ps waar komt toch die 'haat' vandaan?


Jup,

Vandaar dat ik graag Super Natural en N-Trap gebruik. Heb ook een tweetal crushers, diverse PVA kokers en twee van die Kutters..

Oh ja, warteljes, multilinkjes, siliconenslang, krimpkous..

Peter,

Het is niet het merk Korda waar ik wat tegen heb. Maar helaas zijn zij wel de mensen die de DVD's uitbrengen. Moet ik dan op Nash kritiek gaan uiten over iets wat Korda doet? Dat ik het overdreven geneuzel van die gasten niet moet: Dat geldt voor bijna al die propaganda.

De nieuwe Nash-DVD 2014 heeft daar al veel minder last van en Kevin heeft een vrij nuchtere kijk die meer in mijn denkwijze past.

Fred Hazenbroek schreef:
Zal echt niet alleen aan de gebruikte rigs liggen. Het gedrag van vissen op een 24/7 put zal
hier ook een rol spelen. Eerder gezegd; KD is niet mijn keus na een aantal inhaking op een verkeerde plek.



Ik persoonlijk denk dat het wel aan de rigs ligt voor een groot deel. Waarom kan ik lastig uitleggen maar het gevoel zegt dat. Zou er wel eens wat van mijn onderlijntjes op los willen laten, ook in Nederland heb je dat soort wateren en ook daar gaat het zelden fout bij mij namelijk. Rechte puntjes en niet genoeg afschermen in combinatie met langere links, tel uit je winst..


Jij hebt vaker de (misvormde) bekken aangehaald in de U.K,maar laten we eerlijk zijn: Hebben die Engelsen veel keus? WIJ mogen ons gelukkig prijzen in NL met zoveel keus. (no offence :wink: )


Inderdaad, alleen het is hetzelfde als met dat 'loose-lead' gebeuren: De kijkers denken dat het normaal is en dat is gewoonweg jammer. Ik denk persoonlijk dat je de ergste gevallen niet eens ziet, al was die pindarots van de tweede DVD van 8 wel het direct terugzetten waard.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

24-01-2014 23:22

Sven van Anrooy schreef:
Maar helaas zijn zij wel de mensen die de DVD's uitbrengen.


Zo erg vind je het allemaal niet want je neemt nl veel spullen van ze af, beter kun je ze dan gewoon maar boycotten toch!! Hypocriet zal ik het nog niet noemen maar dat komt nog.

Groet, Peter

Ps In die nash dvd heb je het gedeelte waar de gevangen vissen met nashbait gevangen werden maar overgeslagen, heeft dat te maken met het merk waar jij voor vist of zeg jij met elk ander aas hadden die karpers op de mat gelegen??
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

25-01-2014 01:59

Damn peter is op oorlogspad .
chill out .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-01-2014 10:03

Peter van Loo schreef:
Zo erg vind je het allemaal niet want je neemt nl veel spullen van ze af, beter kun je ze dan gewoon maar boycotten toch!! Hypocriet zal ik het nog niet noemen maar dat komt nog.



Kerel,

Jij snapt het niet helemaal. Kun je ook niets aan doen. Spullen gebruiken van een merk omdat het op zich goede dingetjes zijn, en niet eens zijn met de manier waarop zij dingen profileren op hun DVD's, da's heul wat anders. Zwart-wit of wat meer grijs, zeg het maar ;)

Maar goed, ergens houdt het op, dat begrijpend lezen. Ik voel met je mee..

Groet, Peter


Ps In die nash dvd heb je het gedeelte waar de gevangen vissen met nashbait gevangen werden maar overgeslagen, heeft dat te maken met het merk waar jij voor vist of zeg jij met elk ander aas hadden die karpers op de mat gelegen??


Ik ben sowieso niet iemand die zich aan een vissenparade vergaapt, het interesseert met gewoon niet echt. De vangst an sich, mooi. Het idee en de weg er naar toe: veel mooier!

Wel weet ik dat de vissers die daar in beeld zijn ook met ander aas bovengenoemd vangen. Deden ze ook voordat ze bij Nash kwamen, daarvoor kwamen ze erbij natuurlijk. Aas is slechts één van de laatste schakels in de ketting, het helpt je, het doet het niet voor je en kan al helemaal niet meedenken over je aanpak.

Om even terug te komen om het 'voor' vissen. Ik vis met.. En niet alleen maar met.. Alles mag, niks moet :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

28-01-2014 15:51

[quote="Sven van Anrooy"]


Kerel,

Jij snapt het niet helemaal.
[quote]

Ik snap het donders Sven, alleen er moet eens gestopt worden met het bekritiseren op een negatieve manier tov personen, bedrijven of iemands keuze voor een bepaald water die niet in jouw/iemands straatje past. Kritiek mag mijn inziens maar dan wel opbouwend!!

Groet, Peter

ps en die die negatieve kritiek wil ik best citeren hoor mocht je het je niet meer kunnen herinneren!!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

28-01-2014 16:00

het stukje over welke vissen er wel allemaal niet gevangen zijn met nashbait overgeslagen. DAt boeit me niet zo.


Wel weet ik dat de vissers die daar in beeld zijn ook met ander aas bovengenoemd vangen. Deden ze ook voordat ze bij Nash kwamen,


Groet, Peter

ps toch maar niet overgeslagen?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-01-2014 09:00

Quote dan wel de hele strekking Peter, anders geeft het zo'n vertekend beeld...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm