Kosten en baten


Plaats reactie
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

16-10-2013 02:36

Ik wil zoveel mogelijk bollen, maar wil niet gehaakt worden.

Vang je één vis op een voerstek en daarna valt het stil. Aas lijkt mij niet het probleem.
En de bremmen hebben het trucje (het onderscheid) her en der ook al geleerd?

Zeg maar een soort ratrace en wij trekken uiteindelijk aan het kortste eind?
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

16-10-2013 09:38

Vang je één vis op een voerstek en daarna valt het stil.


Valt het daarna stil? Of daarvoor? En hoe bepaal je dat? Vang je de volgende keer op die voerstek weer één vis? Ving je de enige aanwezige vis, of die ene vis uit een groepje?

Verschil tussen haakaas en freebees zal de vis vroeg of laat op gaan merken. Het gedraagt zich nooit helemaal identiek. Maar maken alle vissen altijd dat onderscheid? Of gaat het allemaal wat minder voorzichtig als "ze goed bijten"? Zijn er wellicht vissen die wat minder voorzichtig zijn?

Over bremmen denk ik niet na, buiten hoe ze niet te vangen.
Ik weet het ook allemaal niet...
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

19-10-2013 00:13

[/quote] Valt het daarna stil? Of daarvoor? En hoe bepaal je dat? Vang je de volgende keer op die voerstek weer één vis? Ving je de enige aanwezige vis, of die ene vis uit een groepje?

Verschil tussen haakaas en freebees zal de vis vroeg of laat op gaan merken. Het gedraagt zich nooit helemaal identiek. Maar maken alle vissen altijd dat onderscheid? Of gaat het allemaal wat minder voorzichtig als "ze goed bijten"? Zijn er wellicht vissen die wat minder voorzichtig zijn?
[/quote]

Dat zijn natuurlijk de interessante vragen! En waarom ik het topic geopend heb.

Ik kan helaas niet onder water kijken en veel is dus niet te bepalen.
Dus het meeste wat je bedenkt is dan waarschijnlijk nattevingerwerk?

Valt mij wel iets op en dat is, dat je vaak bij de eerste keer vissen de meeste actie hebt en dat hoeft overigens lang niet in alle gevallen een gevangen vis te zijn. Soms slechts een paar piepen. Is een moeilijk water (een stuk kanaal van zo’n twee kilometer), waar zeker al zo’n dertig jaar op karper gevist wordt.

In eerste instantie denk je meestal aan je aas, je rig of je voermethodes. Heb op dat gebied al van alles geprobeerd en met weinig resultaat, oftewel zo nu en dan een (domme?) vis.

Misschien is het allemaal veel simpeler en azen die beesten veel minder dan wij denken en moet je veel meer uren draaien (vis zo’n vijf dagen per week, maar zelden langer dan vier uurtjes). Aan de andere kant misschien hebben die beesten op een voedselrijk water een voorkeur voor natuurlijk voedsel. Worden ze ook nog eens niet op gehaakt!

Voor mijn gevoel echter, hebben die beesten een bepaald trucje geleerd en spugen ze de hele handel zonder problemen weer uit.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

19-10-2013 02:22

Hilco Meijer schreef:Ik kan helaas niet onder water kijken

Kun je wel, Carpfeeling heeft al 2 weken lang een cam waar dagelijks gevoerd wordt en vandaag ook gevist.
2 weken lang volop karper te zien, ook als er al lang geen aas meer ligt en ook gewoon overdag, de laatste week was er vaker wel dan niet karper op de cam.
Vandaag voor het eerst gevist, al vrij vlot een 13kg vis en daarna was de vis pleite, zelfs de brasem, duurde een paar uur voor er weer een karper te zien was.
Wat betreft dat uitspugen, je wil niet weten hoe vaak dat gebeurt, ook door brasem.
Plaats reactie