Rig voor "wafter"


Plaats reactie
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

04-09-2013 11:52

Beste,

Daar ik nog nooit met een wafter heb gevist maar wel een aardig potje wafters bij een eerdere bestelling heb gehad, wil ik ze toch gaan inzetten. Daarom hier de vraag; Welke rig kun je het beste gebruiken? Alle tips etc. zijn welkom.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

04-09-2013 21:50

Kd rig, D rig of een normale rig!! Het ligt aan het soortelijk gewicht van de wafter en haakkeuze en uiteraard hoe jij je presentatie wilt.

Groet, Peter

Ps jij snapt dit toch als gevorderde?
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

05-09-2013 01:44

Kd , niets meer niet minder .
Doordat de wafter langzaam zakt en de kd rig zowiezo al een snelle prikker is zal door deze combinatie de haak nog sneller kunnen draaien zonder belemmering .
Owja met deze combi maak ik graag gebruik van een pva netje gevuld met was kruim om de hair te "fixeren".

Succes
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

05-09-2013 02:44

Wat is het eventuele voordeel van een wafter (tenminste als ie goed uitgebalanceerd is)?
Dat is het uitgangspunt.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

05-09-2013 03:34

Voordeel van een wafter is dat hij netjes over de bodem zweeft wanneer een karper de voerplek "test" door bijvoorbeeld te wapperen met zijn vinnen, om te zien of alles zich redelijk natuurlijk gedraagt. Daarnaast heft een wafter het gewicht van de haak op mits deze goed op elkaar afgestemd zijn. De kd rig was al door mn gedachten geschoten maar door het gebrek aan ervaring met wafters zijn wat tips nooit weg uiteraard. Wel heb ik meerdere keren verhalen gehoord over willekeurige inhaking. Nu kun je niet alles van te voren precies bepalen, maar wat zijn dingen om op te letten om de rig de meeste kans te geven om in de onderlip te haken?

Bedankt en alvast bedankt :wink:
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

05-09-2013 07:30

Een karper sie de voerplek teat door met zijn vinnen te wapperen is onzin. Stond vroeger wel in de boeken beschreven maar gebeurt in de praktijk echt niet, check de onderwaterbeelden maar eenas. Maar als een vis dat wel zou doen, dan gedraagt een wafter zich juist onnatuurlijk door rond te dansen op de bodem.
De gracht van een wafter is dat ie zich als een jecco laat opzuigen en gelijk achter in de bek zit, eb well u cht daardoor ook nog een schrikreactie teweeg brengt. Een goede rig is een met een dikke loodhagel of putty vlak bij de haak
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

05-09-2013 12:22

@ Martijn,

niet meer reageren met je telefoon aub :wink: :lol:
of ben je dronken ? :D

heb zelf wel eens met wafters gevist, maar prefereer zelf pop ups of gewoon een zinkende bol.
ook denk ik dat een karper echt niet zo slim is als dat de meeste denken.

blub blub...
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Plaats reactie