Hoe maak ik deze rig?


Plaats reactie
Mike Borkus
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-10-2007 11:49

03-09-2013 23:21

Als je naar de link gaat van het 3e deel van Kevin Ellis' laatste trip naar Rainbow lake http://vimeo.com/73220276

en kijkt vanaf 15:47 laat de beste man een bijzondere onderlijn zien die hij gespliced heeft van 80lbs meerval onderlijn materiaal. Iemand toevallig een link naar een tutorial om zo'n onderlijn te maken?
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

04-09-2013 07:39

Volgensmij niet heel lastig... Gewoon de gesplicete lijn op de haakbocht schuiven met het lusje, dan aan de lijn ook een rigring en wartel hangen, waar je dus je bol aan hangt. Dan nog het andere eind door het haak oog halen, stukje krimpkous erop, klaar!

Maarrrr...Waarom met zo'n dikke onderlijn vissen?! Ik heb nog nooit een situatie gehad waarin ik dat nodig had... :-?
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

04-09-2013 08:22

K.I.S.S
Hoe meer toeters en bellen, des te meer kans op breuk!
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

04-09-2013 10:00

Op Zich niet zo moeilijk, alleen als hij hem het water in gooit kom het uiteinde weer naar boven drijven,.. dus als het lood te ver er vanaf ligt vanaf de onderlijn zou ik er geen vertrouwen in hebben..

Maar goed het is een simpele rig, zie niet echt iets speciaals eraan of ik kijk niet goed ;),.. snap alleen niet waarom hij die van 80lbs heeft, in mijn mening is dat echt onnodig..

Maar om je op weg te helpen zag ik dat hij de lijn dubbel heeft gedaan en die door het oogje heeft gehaald van de haak zie:
Afbeelding

daar heeft hij het uit einde in elkaar gespliced zoals je normaal ook doet en dan net als de D rig gewoon een kleine wartel waarschijnlijk maatje 6 er aan gedaan en die in de boilie gedrukt..

Verder is er niet veel aan veranderd als ik zo kijk,..... het is dus een D-rig maar dan van soepele onderlijn in plaats van stiff..

Maar houdt het gewoon simpel dat is het beste.. hoe meer fratsen hoe meer problemen en kans op verspilling van de vis ;)

Succes.
Oja joh!!!
Mike Borkus
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-10-2007 11:49

04-09-2013 11:42

Als eerste bedankt voor de reacties het is nu duidelijk hoe hij deze rig gemaakt heeft. Ik denk dat hij deze dikte lijn heeft gebruikt omdat er op rainbow lake gigantisch veel opstakels zijn en op deze manier denk hij minder vissen kwijt te raken.

Wat ik alleen nog niet snap is dat er verder geen knoop in zit, dus als je aan aanbeet op deze rig zou krijgen wordt de lust waar de wartel aanzit strakgetrokken worden, of zie ik dat nu verkeerd?
Plaats reactie