Zit krimpkous goed?


Plaats reactie
milan van baekel
Berichten: 17
Lid geworden op: 23-07-2013 11:45

06-08-2013 12:45

Ik vraag me af of de krimpkous goed zit bij mijn onderlijnen.
Ik twijfel omdat de opening tussen haakpunt en krimpkous nogal klein is. (te hard gebogen)
Wat zijn jullie meningen?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

07-08-2013 08:36

Hoi Milan,

Met het krimpkousje lijkt mij op het eerste gezicht niks mis hoor.

Ga er gewoon mee vissen dan ervaar je het vanzelf.
Als je er nu aan twijfelt kun je het krimpkousje toch ook gewoon weer opnieuw verwarmen en wat terug buigen?

Op wat voor water ga je trouwens vissen?

Dit vraag ik omdat je tube, cone en leadclip lichtgroen gekleurd zijn, ik zou hier zelf bijvoorbeeld nooit op een donker gekleurde bodem mee gaan vissen.
Heb je ook al eens uitgeprobeerd hoe de montage in het water ligt?
Zeker zo'n stukje tube wil nog weleens gaan 'zweven' in het water, ik gebruik zelf graag tungsten tube.
milan van baekel
Berichten: 17
Lid geworden op: 23-07-2013 11:45

07-08-2013 11:55

Ik vis op een water waar (bijna) nooit gevist wordt. Het karper bestand is volgens mij erg klein, daar ik er nog nooit een karper heb zien zonnen of springen. ( en toch al heel wat uurtjes versleten aan observeren). Ik heb er al een 10-tal instant sessies gehad waarbij er 2x een karper op de kant kwam. Ik wilde er wat meer uithalen dus ben ik wat gaan voeren. Mais met enkele boilies erover gedurende drie dagen op de verschillende stekken. Het nachtje daarna kreeg ik 3 runs waarvan ik er 2 verzilverde. Het was 2x dezelfde vis!!! wel kreeg ik regelmatig een enkele piep op m'n beetmelder. Lijnzwemmers kon niet, want ik viste met backlead. Dus was het volgens mij een gemiste beet. Na het inspecteren van mijn lijn kwam ik tot de conclusie dat een bent-hook (of hoe noem je zo een sterk gebogen haak) + het verlengen van de haaksteel met krimpkous misschien teveel van het goeie was. Vandaar dat ik even raad vraag hier.

De tweede optie is dat er kleinere vissen (voorn, brasem, ...) aan men boilie aan het zuigen waren maar deze niet binnen kregen. Daarom ben ik eens met mais op de hair gaan vissen om te weten te komen of de andere vissoorten misschien al men mais opvraten, maar hier heb ik niks op gevangen. Ik weet het dus nog niet waar het aan ligt.
Plaats reactie