Kan mijn onderlijn er mee door?


Plaats reactie
Bart Bloem
Berichten: 94
Lid geworden op: 15-04-2013 23:06

04-07-2013 21:37

De eerste is wat kort en de hair aan de lange kant, de 2e ging beter lengte lijkt me goed hair ook iets korter kan misschien nog net een tikkie korter.

Ik presenteer mijn eerste onderlijn!
Klik
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

12-07-2013 09:28

Hi Bart,

Je zal vast en zeker vangen op deze onderlijn, gewoon proberen. Ik denk alleen dat je het principe van krimpkous op de haak niet helemaal goed begrijpt, aangezien het stukje krimpkous op jouw rig geen nut heeft. Krimpkous zet men vaak op de haaksteel om deze te verlengen en een soort 'benthook' te creëren. Hierdoor prikt je rig nóg agressiever. De lengte van je hair is hangt af van hoe groot je aas is. Veel vissers houden ongeveer 1-1,5 cm vrij tussen haakbocht en de bovenkant van het aas.

Kijk anders hier even voor een simpele uitleg, vanaf 4:20.
http://www.youtube.com/watch?v=HUeCDGkW ... WUNNj4l3-Q
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

12-07-2013 09:57

Is dat nodig denk je een krimpkous op een gecurvde haak.

Groet, Peter

Ps een stukje krimpkous op de steel om de knott goed af te werken en keurig op z'n plek te houden, waarom niet!!!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-07-2013 00:36

Omdat ie zonder dat stukje krimpkous ook wel netjes op zijn plek blijft? Wat de meerwaarde van "netjes afwerken" moet zijn ontgaat mij volledig, ik hou het liever zo subtiel mogelijk en onnodige krimpkous op mijn haak valt daar imo niet onder.
Dat gezegd hebbende, natuurlijk zal ie wel vis vangen. Dat krimpkousje is ook weer geen drama, belangrijker is denk ik om na te denken over waarom je een krimpkousje op je haak zet. Post dus vooral je eigen gedachtengang, dan kunnen wij beter inschatten waar het fout gaat. Over het algemeen kan ik me twee redenen bedenken, de ene is om de haak beter te richten, steel te verlengen, etc. Daarvoor laat je hem boven de haak uitsteken en afhankelijk van wat je er mee wil bereiken bepaal je het formaat en de vorm van de krimpkous. De andere reden zou kunnen zijn om het vertrekpunt van je hair te fixeren in de haakbocht. In dat geval gebruik ik liever een rubbertje, hij kan dan een stuk kleiner en zit zoals ie nu zit te hoog op de haak. Hoe dan ook, de basis is er en je hoeft ze niet meer kant en klaar te kopen 8)
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie