Het gebruik van een pop-up


Plaats reactie
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

14-03-2013 11:07

Beste karpervissers,

Afgelopen visseizoen was voor mij persoonlijk niet het beste seizoen qua vangsten. Ook heb ik een relatief groot aantal missers gehad. Ik heb ook een beetje het vertrouwen in mijn eigen bollen verloren en daardoor heb ik besloten om het dit jaar eens te gaan proberen met pop-upjes.

Ik keek eerder nogal negatief tegenover het gebruik van Pop-upjes maar ik zou eigenlijk niet eens weten waarom. Wellicht omdat ik niet de moeite wilde nemen om mij hier verder in te verdiepen. Aangezien de winter nu toch al lange tijd het land in zijn greep heeft heb ik tijd om mij te verdiepen in het gebruik van pop-upjes.

Ik zit nu zelf te denken aan het gebruiken van 1 hengel met een pop-up en 1 hengel met een snowman. Zo heb ik twee verschillende manieren en kan ik zien wat de vissen op mijn 'thuisplas' het liefst naar binnen slobberen.

Ik wil de ervaren pop-up gebruiker vragen om zijn/haar mening over het volgende gebruik van mijn idee:

Omdat ik vele 'standaard' onderlijnen heb wil ik een loodhagel op de hair plaatsen zodat de pop-up toch net boven de bodem blijft zweven.

De snowman wil ik gaan maken door een pop-up en mijn eigen bol op de hair te monteren.

Wat vinden jullie hiervan? Negatieve feedback mag ook. Ik wil graag leren dus tips zijn altijd welkom.

Bedankt alvast.
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

14-03-2013 12:41

Hugo doe hoe je het verteld .
Vergeet ook de chod niet :)

Mvg jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

14-03-2013 12:53

Je eerste voorbeeld noemt men een KD-rig. Zoek is op google en hier op het forum naar 'KD-rig' en probeer die is te maken.
En inderdaad, don't forget the chod 8)
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

14-03-2013 13:00

Martijn en Jeffrey,

Bedankt voor jullie tips.

Chod ? nog nooit van gehoord dus ga er meteen eens naar kijken. Net als de KD-rig.

Thnx !!
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

14-03-2013 13:02

Btw mannen,

Wat is de ideale 'hoogte' dat een pop-up boven de bodem hangt?
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

14-03-2013 15:47

Er bestaat geen ideale hoogte !
Observe and addapt.
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Patrick Pasie
Berichten: 26
Lid geworden op: 27-01-2006 15:37
Locatie: Deventer

14-03-2013 17:34

Wat ook erg prettig is althans dat is mijn mening, is het volgende.

Als jij op een mooi helder water vist, kun je zelf ook langs de kanten jouw montage plaatsen om te zien hoe hij staat.

Heb jij daar een goed gevoel over......


vang ze !!!
Fouten maken menselijk,leer je weer van.... maar 1 keer is genoeg om er keihard van te leren.
Plaats reactie