rig ring of silicone tube


Plaats reactie
carlos platteau
Berichten: 94
Lid geworden op: 30-01-2013 12:15

15-02-2013 18:04

aan iedereen die me wil helpen

om de hair mooi langs de haak te houden kunnen we gebruik maken van een ringetje of van silicone tube...

wat komt nu het beste tot zijn recht in welke situatie,vaak wordt het door mekaar gebruikt heb ik al gezien... is het een persoonlijke keuze?

ik gebruik het ringetje meestal met snowman en voor gewoon bodemaas gebruik ik de silicone tube... is dat een goede denk piste of zie ik iets over het hoofd?
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

15-02-2013 19:24

Carlos ,

Zelf groot fan van silicone krimpkous ,Dit met de voornaamste reden dat ik zeker wil zijn dat ik tijdens het uitwerpen niet mijn vertrek punt van mijn hair "vergooi" .
Enig nadeel is dat na een vangst het rubbertje helemaal uitgelubberd is , en na aasopname het rubbertje naar achter is geschoven en zo de vertrekpunt van je hair niet goed meer is .

Als ik op een water vis waar veel witvis zwemt ( denk aan kanalen ) dan zet ik een rig ring op de haaksteel .
Deze heeft het grote voordeel dat als er aasopname is geweest zonder de prik , of als er dus witvis mee rommelt , dat het ringetje weer terug kan in goede positie .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

15-02-2013 21:46

kan allebei heel goed,
maar probeer eens krimpkous van ESP,
lubbert niet uit en blijft op zijn plaats
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

15-02-2013 21:46

bij aasopname met een ringetje zal het haakaas de meeste keren wel mooi de bek in gaan. 1 van de nadelen die ik nog weleens ondervond is dat, als ik er redelijk wat witvis bij rond had scharrelen op stromend water, kanaal dus, het haakaas 1 of meerdere keren om de haakpunt draaide...
op stilstaand water zou ik sneller met een ringetje ipv een silicon tube'je werken. kan gevoelsmatig wezen natuurlijk..
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

15-02-2013 21:48

waarom trouwens krimpkous gebruiken? silicon tube van fox werkt ook mooi...mijns inziens...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Danny Kwakman
Berichten: 461
Lid geworden op: 25-04-2011 13:27
Locatie: Noord-Holland

15-02-2013 21:56

Ik gebruik zelf ook silicone tube of een stukje normale tube, gaat vaak na 1 karper alweer stuk. ringetje eigenlijk nog nooit mee gevist. ben ook wel benieuwd,:)
Je zit aan de waterkant, je hengels staan stabiel.
Je tuurt over het water en vind rust in je ziel.
------------------------------------------------
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

15-02-2013 23:17

ik vis een popup altijd met een stukje krimpkous in plaats van een siliconen tube... blijft beter zitten...
heeft me dit jaar al 10 vissen opgeleverd.. allemaal netjes onderin gehaakt!

een bodemaasje meestal ook met krimpkous maar als de haak te ver naar voren zit of op een vreemde plek dan schakel ik over op een ringetje...

en ja ik weet dat ik ook de onderlijn langer kan maken... maar ik vis hem nou eenmaal graag kort... (max 12cm)

vis ik op grote afstand dat ik echt vol gas moet werpen dan doe ik er geen ringetje of krimpkous omheen maar wel een foampje zodat de hair niet om de haak gaat zitten.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-02-2013 08:52

Allemaal manieren om de hair ergens.op de haaksteel vast te zetten. Als je dat dus niet wilt gebruik je een microringetje. Een voorbeeld is de blowback rig, waarbij het juist de bedoeling is dat het vrij over de haaksteel kan bewegen. Soms wordt daarvoor ook een stukje tube gebruikt. Vind ik zelf minder mooi. Het is juist dat vrij kunnen bewegen met gebalanceerd aas zoals een snowman dat de rig een speciale functie geeft.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
peter de buyser
Berichten: 61
Lid geworden op: 07-08-2010 17:26

16-02-2013 12:45

jeffrey van osch schreef:Carlos ,

Zelf groot fan van silicone krimpkous ,Dit met de voornaamste reden dat ik zeker wil zijn dat ik tijdens het uitwerpen niet mijn vertrek punt van mijn hair "vergooi" .
Enig nadeel is dat na een vangst het rubbertje helemaal uitgelubberd is , en na aasopname het rubbertje naar achter is geschoven en zo de vertrekpunt van je hair niet goed meer is .

Als ik op een water vis waar veel witvis zwemt ( denk aan kanalen ) dan zet ik een rig ring op de haaksteel .
Deze heeft het grote voordeel dat als er aasopname is geweest zonder de prik , of als er dus witvis mee rommelt , dat het ringetje weer terug kan in goede positie .

Ben niet akkoord 'met je gedachtengang dat rig automatisch weer in goede positie komt door rig ring.
Vrees eerder dat ring gewoon op haakoog rust als het is opgepikt of met wat geluk blijft hij vooraan,maar dit is niet zeker. In Engeland hebben ze uitgepluist dat die rig ring eigenlijk niet doet wat we ervan verwachten. Ring schuift niet automatisch op haaksteel bij het uitblazen van de boilie , maar kan even goed blijven zitten . Dus blijft enkel over dat haakpunt sneller draait naar de onderlip, maar daar geloof ik dat een stukje silicone tube aan de haakbocht het even goed doet en mss zelfs de haakpunt nog iets zwaarder maakt en zo voor betere inhaking zorgt.
Ben zelf geen vis, maar dit is wat ik geloof wat onder water gebeurt.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

16-02-2013 12:55

Er staat : terug KAN .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Plaats reactie