Zandkleurig onderlijn materiaal


Plaats reactie
Danny Kwakman
Berichten: 461
Lid geworden op: 25-04-2011 13:27
Locatie: Noord-Holland

13-02-2013 17:23

Ik ga binnenkort naar Frankrijk en ben opzoek naar een goede laatste meter waar ik met vertrouwen mee kan vissen op een zandbodem.
ik heb al gezocht in de zoekmodus, en sommige mensen een PBtje gestuurd maar geen reactie vandaar dat ik een topic open.
wat ik zoek is een gecoat onderlijn materiaal in de kleur gravel. Lood met zand coating. (zowel inline als wartel) en voorderest heb ik het meeste al. Leader, leadclips, tailrubbers, haken (de gecamoufleerde van gamakatsu)
Wie kan mij helpen bij het vinden van goede materialen, of iemand die een site kan geven waar ik zelf even kan kijken?
Heb al voor het een en ander gekeken, bijv, skinless, jellywire. het moet wel gecoat zijn.

Mvg
Je zit aan de waterkant, je hengels staan stabiel.
Je tuurt over het water en vind rust in je ziel.
------------------------------------------------
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

13-02-2013 17:26

Rij even naar Nipro, hangt meters van dat spul en het personeel daar kan en helpt je heel erg graag!
Danny Kwakman
Berichten: 461
Lid geworden op: 25-04-2011 13:27
Locatie: Noord-Holland

13-02-2013 17:31

Ik wilde er net bijzetten, het liefst zou ik het natuurlijk even in m'n handen hebben. Ik weet niet goed hoe de kleur gravel en sand eruit zien, is het nou spierwit, of is het meer bruiner. ps, ik ben al wel eens in schagen bij nipro geweest. maar om daar nu ff 40 minuten heen te rijden is mij ff te gek haha:P
Je zit aan de waterkant, je hengels staan stabiel.
Je tuurt over het water en vind rust in je ziel.
------------------------------------------------
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

13-02-2013 17:38

Danny .
Kijk eens op de site van hnglsprt vught , dan het lood van atomic .
Dat is in het zand gedompeld en of turf ..
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

13-02-2013 18:16

Pallatrax heeft erg mooie zandlkleurig gecoat onderlijnmateriaal. Zit in een zwart bakje met een geel etiket als ik me niet vergis. De naam weet ik zo niet.
Danny Kwakman
Berichten: 461
Lid geworden op: 25-04-2011 13:27
Locatie: Noord-Holland

13-02-2013 23:22

jeffrey van osch schreef:Danny .
Kijk eens op de site van hnglsprt vught , dan het lood van atomic .
Dat is in het zand gedompeld en of turf ..


er staat dt er niets geen artikelen zijn,

ik vind die pallatrax steenloden wel wat hebben 1 nadeel dat het engels is en aan onderlijn materiaal zie ik niet veel anders of interresants.
Je zit aan de waterkant, je hengels staan stabiel.
Je tuurt over het water en vind rust in je ziel.
------------------------------------------------
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

13-02-2013 23:33

Danny ik heb ook ff voor je gekeken .
Het klopt dat er niets staat ( nog niets ) dit ivm samenvoeging van 4 winkels op 1 site .
Maar geloof me maar dat dit het lood is wat je zoekt .
Bel anders fabian ( eigenaar ) eens op en bestel er gewoon eens wat .
Veel succes in frankrijk !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

13-02-2013 23:35

zou gewoon jelly wire en skinless mee nemen altijd goed en betrouw baar
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

14-02-2013 09:52

je zoekt onderlijn materiaal in zandkleur en in je tekst staat dat je een goede laatste meter zoekt... das een lange onderlijn vriend ;)

Maar goed als je echt onderlijn zoekt met die kleur kijk eens naar piet vogel rigsolutions die heb ik ook en werkt prima en valt namelijks tot niet op in het zand.

Qua laatste meters kan je kijken naar:
free fal leader ook van piet vogel ook daar zul je wat aan hebben...

Wil je zelf gaan knutselen kan je ook kijken naar Down2Earth Braid ook dit is van PV.

succes.
Oja joh!!!
Danny Kwakman
Berichten: 461
Lid geworden op: 25-04-2011 13:27
Locatie: Noord-Holland

14-02-2013 12:16

:lol: Haha, Ja leader van Piet Vogel heb ik al, leadclips en rubbers ook zoek alleen nog anti tangle sleeves maar die zal korda wel hebben, en dan nog onderlijn materiaal, haken en lood. Maarja:) rustig aan beetje info bij elkaar sprokkelen, heb jellywire in gravel besteld. Even afwachten of de kleur wat is. Ga in eind maart pas naar France.
Je zit aan de waterkant, je hengels staan stabiel.
Je tuurt over het water en vind rust in je ziel.
------------------------------------------------
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

14-02-2013 12:25

Wat betreft die anti tangle sleeves kan je die van taska nemen.

Of die van fox die zijn doorzichtig zeg maar ;)

succes.
Oja joh!!!
Danny Kwakman
Berichten: 461
Lid geworden op: 25-04-2011 13:27
Locatie: Noord-Holland

14-02-2013 14:16

Dankjewel:) Weet iemand nog een Nederlands bedrijf dat steenlood verkoopt?
Je zit aan de waterkant, je hengels staan stabiel.
Je tuurt over het water en vind rust in je ziel.
------------------------------------------------
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

14-02-2013 14:54

Dit kan je heel makkelijk zelf maken..

er is dacht ik zelfs noge en topic over gemaakt ooit hier op KW..

anders ff hier kijken, deze heb ik zelf ook gehaald vorig jaar en vallen echt niet op..

http://www.bukkumhengelsport.nl/tags/steenlood/

succes.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

14-02-2013 15:37

Goed dat je aan camouflage denkt maar in mijn ogen zwaar overrated. Op de bodem ligt allerhande spul als takjes, steentjes in verschillende kleuren. Wat in mijn ogen meer uitmaakt is hoe het zich onder water gedraagt. Een karper zal geen argwaan hebben van een takje op de bodem ook al heeft deze een andere kleur, en al helemaal helemaal niet als het takje zich vrij beweegt als hij het met zijn bek of vinnen aanraakt.

Een strakke lijn die hij aanraakt zal afschrikken maar dat heeft niet met de kleur te maken maar hoe de lijn zich onder water gedraagt, als een strakke lijn dus. Kort gezegd, de presentatie en de lijn over de bodem laten lopen is in mijn ogen belangrijker dan de kleur van die laatste meter.

Stel je eens voor, dat je onderlijn dezelfde kleur heeft als de takjes die op de bodem liggen........ :o
Gebruikersavatar
Elwin Bruins
Berichten: 213
Lid geworden op: 26-02-2012 09:55
Locatie: Zuidwolde (Drenthe)

14-02-2013 17:04

De nieuwe gecoate Korda loden? Ik vis zelf ook op zandputten en het bevalt me best.
Ook de N-trap van Korda in Gravel kleur vind ik super. Ik ben geen Korda fan, maar vind hun camouflage gewoon goed.
Hengelsportvanderwal.nl
AOC de Groene Welle / SPORTVISACADEMIE!
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

15-02-2013 08:20

Je hebt een goed punt Jeroen, maar je kunt natuurlijk ook het zekere voor het onzekere nemen. Het camoufleren zal geen kwaad kunnen in mijn ogen.
Danny Kwakman
Berichten: 461
Lid geworden op: 25-04-2011 13:27
Locatie: Noord-Holland

15-02-2013 11:37

jeffrey van osch schreef:Danny ik heb ook ff voor je gekeken .
Het klopt dat er niets staat ( nog niets ) dit ivm samenvoeging van 4 winkels op 1 site .
Maar geloof me maar dat dit het lood is wat je zoekt .
Bel anders fabian ( eigenaar ) eens op en bestel er gewoon eens wat .
Veel succes in frankrijk !


Heb contact gehad, en zal binnekort wat bestellen. als de loden en de lijn er zijn. hij wacht nogsteeds op een aantal dingen.

Jeroen Visser schreef:Goed dat je aan camouflage denkt maar in mijn ogen zwaar overrated. Op de bodem ligt allerhande spul als takjes, steentjes in verschillende kleuren. Wat in mijn ogen meer uitmaakt is hoe het zich onder water gedraagt. Een karper zal geen argwaan hebben van een takje op de bodem ook al heeft deze een andere kleur, en al helemaal helemaal niet als het takje zich vrij beweegt als hij het met zijn bek of vinnen aanraakt.

Een strakke lijn die hij aanraakt zal afschrikken maar dat heeft niet met de kleur te maken maar hoe de lijn zich onder water gedraagt, als een strakke lijn dus. Kort gezegd, de presentatie en de lijn over de bodem laten lopen is in mijn ogen belangrijker dan de kleur van die laatste meter.

Stel je eens voor, dat je onderlijn dezelfde kleur heeft als de takjes die op de bodem liggen........ :o


Jeroen, ik snap wat je bedoelt, maar m'n maat heb al eerder op die wateren gevist en de vissen zijn daar bijzonder schuw, en ze viste vorig jaar met gewoon normale kleuren. toen hebben ze ook leuke vissen gevangen. Maar het is volgens ons op dat water beter om de boel een beetje te camoufleren. en als je toch vaak vist op zand putten. is het voor mij geen overbodig materiaal.

Ik heb nu 3 rolletjes onderlijn materiaal besteld.
Verschillende loden (had er op de beurs van verschillende stands al wat gekocht.) en die van atomic tackle komen er dan nog bij.
Dank jullie voor de tips:)
Je zit aan de waterkant, je hengels staan stabiel.
Je tuurt over het water en vind rust in je ziel.
------------------------------------------------
Plaats reactie