Wartel achter tube aan hoofdlijn?


Plaats reactie
Ton Kerdel
Berichten: 34
Lid geworden op: 07-06-2012 12:55

07-06-2012 23:10

Ik ben aan het oriënteren hoe ik het snelste en toch het hengelveilgst mn spullen kan opbergen.

Het liefst zou ik de hele hengel demonteren. Maar dan zit je met het hele onderlijn gebeuren, dus;

- Tube
- Lood
- Wartel
- Rig

Is het niet mogelijk om van bovenstaande in feite een complete "rig cq onderlijn" te maken? en dus boven de tube (die normaal los zit op de hoofdlijn) een paar centimeter extra speling te hebben en daar een wartel te monteren.

Zo kan je dus op het moment wanneer je gaat vissen de hele onderlijn gebeuren met 1 knoop met wartel aan de hoofdlijn bevestigen.

Nadeel is wel dat je een extra knoop hebt, maja wanneer je een goede knoop als de bloedknoop maakt zal dit niet veel verschil uit maken.

Graag jullie gedachtes hierover. Of betere oplossingen?
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

07-06-2012 23:15

Absoluut not done!!

Denk maar eens wat er gebeurd in geval van lijnbreuk van je hoofdlijn! Het leed valt dan niet te overzien. In geval van een loodclip zal het misschien iets minder erg zijn, in geval van inline lood is het simpelweg een moordwapen!

Doe mij en iedereen hier een lol en zet dat idee onmiddellijk uit je hoofd!

Alternatief: Koop een safzezone leader van Korda of iets soortgelijks, maak hiermee je complete rig die je in je tas bewaard en bevestig deze aan je hoofdlijn met een lus in lus verbinding. :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Ton Kerdel
Berichten: 34
Lid geworden op: 07-06-2012 12:55

08-06-2012 07:48

hmm, zo had ik er inderdaad nog niet over nagedacht. Iedereen is zo erg bezig met visveilige systemen en met zo'n constructie zou je dat allemaal te niet doen..

Ik kan eens kijken naar het safezone systeem.

thx :)
Plaats reactie