Shimano invisitec


Plaats reactie
Markjan Evers
Berichten: 44
Lid geworden op: 27-02-2012 20:16

08-05-2012 10:27

Heb vandaag mn molens volgespoeld met shimano technium invisitec 0,30..
Welke knoop is het beste om te maken tussen de hoofdlijn en de korda leaders?
Met een halve bloedknoop krijg ik het idee dat die best gemakkelijk glijd, maar dit kan ook aan mijn knoopkunsten gelegen hebben. Iemand een idee?
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

08-05-2012 11:03

Ik heb de zelfde lijn en gebruik ook gewoon de halve bloedknoop..

wat wel zo is, is dat als je hem 7 keer om de lijn heen gewikkeld heb en hem door haalt in het lusje zeg maar dan haal ik hem daarna nog een keer door de nieuwe ontstaande lus...
Veel mensen doen hem maar 1x door de lus..

Ik heb een vermoeden dat jij dit ook doet en het daarom niet lekker knoopt en blijft zitten.


zie hier wat ik beetje bedoel..
Afbeelding

succes
Oja joh!!!
Markjan Evers
Berichten: 44
Lid geworden op: 27-02-2012 20:16

08-05-2012 11:28

Juist ja! Ik haalde hem (zoals ik overigens altijd al gedaan heb) eenmaal door de ontstane lus bij de leader.. Als ik nu veel spanning op de lijn zet dan glijd de lijn en trek ik hem zo af.. Ik zal vanavond dezelfde knoop eens leggen alleen dan nog eens door de nieuw ontstane lus heen halen.. en hoe is het dan het verstandigst op de knoop strak te trekken? Aan het stukje materiaal wat uiteindelijk afval is? En noemen ze deze knoop niet de ingestopte halve bloedknoop?
Kan ook wel de palomar knoop eens proberen, maar aangezien ik altijd al de halve bloedknoop geknoopt heb en hier nog nooit problemen heb gehad is het voor mijn idee het beste om deze te behouden!
Gebruikersavatar
Sander Janssen vd L
Berichten: 220
Lid geworden op: 25-07-2011 08:50
Locatie: Soest

08-05-2012 11:41

ik heb geen probleem met glijden van de invisitec gewoon knopen zoals hierboven beschreven
en de knoop nat maken voor je hem aantrekt ik trek hem altijd aan de 'hoofdlijn' aan
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

08-05-2012 14:58

ja ze hebben er meer namen voor maar het is volgens de regels de ingestopte bloedknoop dat heb je goed..

en inderdaad goed nat maken helpt, en trek hem op de hoofdlijn aan, daarna kan je beide uit eindes pakken en aantrekken..

Zelf vis ik al jaren met die knoop en heb er geen last van dat ie los schiet.

succes!

ps: er zijn zat andere knopen nog anders hoor ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

09-05-2012 10:50

nog 1 kleine tip als je hem afknipt op het einde even dat stukje beetje bij branden zodat je een bolletje krijgt dan schuift hij never nooit niet eruit..
Oja joh!!!
Plaats reactie