PB jellywire gravel Camouflage op putjes, kanaaltjes, etc


Plaats reactie
Chiel marchal
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-12-2010 19:40

07-04-2012 22:15

Hallo,
ik ben dit jaar begonnen met het zelf maken van mijnn onderlijntjes, dit gaat heel gemakelijk en goed. ik heb gewoon een aantal combi-rigs geknoopt met een haakmaatje 6 , 3 cm voor de haak afgestript en een stuitje op de hair voor de afwerking en beter inhaking. Maar nu had (heb) ik hiervoor PB Jellywire gebruikt, toen ik het kocht heb ik niet echt goed gekeken wat ik nu eigenlijk pakte (lekker dom). maar denken jullie dat dit Goed camoufleert op troebel water (putjes, kanaaltjes etc)
Ik zelf denk dat De Slib versie mischien net ietsje beter zou camoufleren. Die weed versie is zoiezo niks voor op de putjes denkik.
Morgen de eerste uurtjes vant jaar vissen zal dan is kijken hoe het wegvalt op de bodem.
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Elwin Bruins
Berichten: 213
Lid geworden op: 26-02-2012 09:55
Locatie: Zuidwolde (Drenthe)

07-04-2012 23:27

Hallo Chiel,

Ik denk dat mede-boarders je graag willen helpen, alleen is dan meer informatie over het water wel nodig.
Troebel water zegt helemaal niks over de bodem. Als je vist op een put of kanaal met wiergroei, dan zou eventueel de Weed wel van pas komen, Ik gebruik ook PB Jellywire, en natuurlijk de Korda producten. Ik vis op meerdere wateren, en vis ook op 2 verschillend kleurende bodems. Ik heb dan ook gekozen voor de Slib en de Gravel versie.
Ik had geluk met het kopen, want op alles van PB was die dag 50% korting.

Over je combi-rig kunnen we urenlang door praten, maar als ik het kort houd, dan is het toch een kwestie van eigen voorkeur. Ik vis ook met combi-rigs, met een longshank x haak van Korda, Ik gebruik hier IQ en Super Natural voor, en geen gestript materiaal. Maar net als ik al zei, dit is echt een kwestie van je eigen voorkeur

Als je ons kan vertellen wat voor bodem het is, zouden we je meer kunnen helpen.

Groeten
Hengelsportvanderwal.nl
AOC de Groene Welle / SPORTVISACADEMIE!
Chiel marchal
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-12-2010 19:40

08-04-2012 11:03

tis gewoon ene noormale bodem, geen sliblaag of wat dan ook volgends mij een klein beetje bagger. Maargoed er is geen wier aanwezig op de plas, wel wat waterlelies etc. Ik zal vanavond om 11 uur nog ff kijken, bij het verslag vant visserijkundig onderzoek daaro staat wat oor een bodem het is.
Ben nu ff paar uurtjes vissen
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

08-04-2012 14:57

net zoals hier boven mij gebruik ik voor mijn combi ook fluor carbon en het laatste stukje soepele gevlochten. fluor carbon is nagenoeg onzichtbaar onder water en zeker op een harde bodem zeer goed te gebruiken!

waarom? ik ben van mening dat de IQ van korda veel stijver is als menig gecoate onderlijn matrialen. er zijn natuurlijk ook hele stuge strip varianten maar ik ben toch meer van de fluorcarbon. dit zal op een harde bodem in de meeste gevallen zowel niet alle gevallen recht liggen waardoor de vis dus eerder de tik van het lood krijgt. het zal aan je water liggen of dit een meerwaarde zal zijn. op een zachtere bodem zou ik dan wel weer N-trap soft gebruikten omdat het met een hele stugge matriaal wel eens omhoog kan komen staan en dus je heel je onderlijn onbruikbaar is.

als de bodem een donkere kleur heeft zou ik inderdaad eerder voor de slip variant kiezen omdat dit toch minder zal opvallen vooral op druk beviste wateren! op zandputten met een lichte bodem kun je wel weer de gravel variant gebruikten.

ik heb je zo genoeg geinformeerd te hebben!!
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

08-04-2012 17:07

Koop idd de silt versie, camoufleert veel beter in de meeste gevallen.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

23-04-2012 12:48

Gelukkig zijn altijd alle takjes en ander afval precies in de kleur van de bodem. Straks denkt de karper nog een onderlijn te zien....

Camouflage wordt zo ongelofelijk zwaar overrated op niet dressuur water. Pak eens een duikbril en ga de bodem van zo'n water eens bekijken en zie wat een kleurschakeringen zich op de bodem bevinden. Takjes, blaadjes, planten, allemaal verschillende kleuren. Zo'n niet gedresseerde karper zal het ruk schelen of dat lijntje licht of donkergroen is. Dat het hele zwikkie plat op de bodem ligt, dat is belangrijk. Niet zo'n klein kleur verschil.

Nogmaals, niet-dressuur water!
Chiel marchal
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-12-2010 19:40

23-04-2012 15:06

Owke , ja inderdaad, die bodem verschilt weer per water etc etc, en om nou voor elk water een rolletje lijn te gaan kopen wat daar goed wegvalt is de grootste onzin, ik vis nu gewoon met die gravel en zal is zon rolletje silt erbij kopen en dan vind ik 't goed, het hele zaakje licht gewoon goed op de bodem en dats inderdaad t belangerijkst
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-04-2012 17:09

Jeroen Visser schreef:Gelukkig zijn altijd alle takjes en ander afval precies in de kleur van de bodem. Straks denkt de karper nog een onderlijn te zien....

Camouflage wordt zo ongelofelijk zwaar overrated op niet dressuur water. Pak eens een duikbril en ga de bodem van zo'n water eens bekijken en zie wat een kleurschakeringen zich op de bodem bevinden. Takjes, blaadjes, planten, allemaal verschillende kleuren. Zo'n niet gedresseerde karper zal het ruk schelen of dat lijntje licht of donkergroen is. Dat het hele zwikkie plat op de bodem ligt, dat is belangrijk. Niet zo'n klein kleur verschil.

Nogmaals, niet-dressuur water!


Dit ja. En dan hebben we het hier ook nog eens over troebel water
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie