leadcore vs Sinking Rig Tube


Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

04-03-2012 21:27

Eus,

Voor een chodrig biedt leadcore mooi contragewicht, helemaal gelijk in. Maar daarentegen is een goed gemonteerde leadcore chodrig zo veilig mogenlijk (Lees: Vis blijft bij lijnbreuk aleen met rig over). Dus is leadcore best verantwoord te gebruiken. Ik weet niet of je zelf ook met de freedomclips of hit n run vist? Zo ja, zou je dan ook nog leadcore gebruiken? Dat de kleuren van de nieuwe unleaded leaders wat tegenvalt kan ik me verder wel in vinden want op helder water vind ik die van piet wel een stuk opvallender dan een camou leadcore. Tenminste, die eerste versie (bruin met witte onderbrekingen) zie je goed liggen. Komt er ook een hele bruine of meer donkere tinten free fall uit Piet?

Ondanks dat ik ook de camouflage van de freefall wel wat beter vind kunnen vind ik het suprieur aan menig leadcore, en zeker die stugge leadcores die ik af en toe in de schappen zie liggen. Maargoed de unleaded leaders staat nog een beetje in de kinderschoenen en ik verwacht toch wel nog wat doorontwikkeling op gebied van camouflage. Toppie spul verder en ook ik heb geen extra putty nodig bij een chodrig op een free fall leader. Kom jij ook nog met een inline versie van het freedom principe op de markt Piet?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-03-2012 22:31

James
De kleuren zijn helemaal veranderd, veel meer camouflage en donkere tinten. Ik had weinig keus het eerste jaar dus koos ik voor de goede eigenschappen en was de kleur iets minder belangrijk.

Inline Freedom versie
Nee, PB heeft een prima product ontwikkeld waar weinig verbeterd aan kan worden en kopiëren wil ik niet.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-03-2012 08:23

Eus
Nog even een laatste aanvulling op het leadcore vraagstuk: waar ik wel een probleem zie is als je leadcore in combinatie met een schuivende chodrig vist. Na het prikken zal de vis instinctief gaan kopschudden waardoor er dan wel een knik in de leadcore kan ontstaan (de wartelring veroorzaakt dat) die er door het grote geheugen van leadcore in het algemeen er niet vanzelf zal uitgaan.
Stel je voor dat de vis (karper of misschien wel een brasem) toch nog loskomt van de haak, dan blijft die leadcore in een vreemde stand achter en dat kan vissen afschrikken (als het in een punt omhoog blijft staan) maar kan ook de veiligheid van het systeem ondermijnen.
Dit is echter mijn laatste reactie in deze topic want als ik specifiek inga op de voor en nadelen kom ik in het vaarwater van andere merken en dat wil ik niet.
Piet
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

05-03-2012 09:29

James,

Nee met die clips vis ik niet. Er zijn nog zoveel andere mooie(re) systemen wat mij betreft.

Piet,

Dat is er inderdaad één om over na te denken, hoewel een punt in de leadcore nog lang geen krul is. Een twist kunnen ze er niet in maken omdat de ringwartel draait. In de praktijk zak het denk ik niet verder komen dan een punt/hoek in de leadcore. Mijn chod vis ik altijd schuivend anders heeft het voor mij geen meerwaarde en is het niks meer als een korte helicopter rig.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-03-2012 17:25

Leadcore met chod/heli systemen, bij voorkeur op redelijk vlakke bodem. Bij geen kans op lijnbreuk soms ook voor (semi) schuivende inline systemen. Unleaded/freefall voor hit and run inlines. Clips gebruik ik eigenlijk nooit, dan liever een heli setup.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl