Korda N-Trap


Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

20-01-2012 22:28

Heren,

Na verschillende onderlijnmaterialen te hebben gebruikt, was ik benieuwd naar de ervaringen van de gebruikers van Korda N-trap?

Ik ben erg benieuwd,
Tom
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

21-01-2012 12:15

Ik gebruik het nu sinds een maand of 4-5. Ik heb er helaas nog niet veel mee gevangen maar de ervaringen ermee zijn erg goed. De coating gaat niet kapot op knopen, het is goed sterk en het gevlochten materiaal binnenin is niet zoals bij sommige gecoate lijntjes wit maar gewoon groen. (ik heb de groene versie)

Ik moet wel zeggen dat het niet erg stijf is maar dat zie ik meer als een voordeel dan een nadeel. Het heeft een hele mooier matgroene kleur, het glans dus ook niet zoals sommige coatings doen. Strippen gaat ook prima, tussen mijn tanden.

Helaas is mijn najaar qua vangsten dramatisch geweest maar ik denk niet dat dat aan het onderlijn materiaal heeft gelegen.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

21-01-2012 12:42

Hier ook N-Trap. Eus heeft het belangrijkste al gemeld. Ik maak er graag mn onderlijnen mee. De kern is mooi mee gekleurd bij alle versies.

Kun je zeker halen.
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

21-01-2012 12:46

Hee Eus,

Dank voor je reactie! Mijn najaar was ook dramatisch, daarom ben ik van plan om wat veranderingen in mijn end tackle door te voeren! Ik gebruikte altijd PB Jellywire, op zich niks mis mee, maar ik kreeg steeds meer het gevoel dat het niet werkten! De kleur (silt) werkte blijkbaar niet zo goed als ik had verwacht. Daarom wil ik ook een andere kleur onderlijnmateriaal hebben. Natuurlijk kan dit ook van PB, maar ik vond het materiaal ook vrij 'dik', ikzelf gebruikte de 25 ponds versie. Ik wil daarom kijken naar de n-trap, 15 ponds versie voor de vijfers hier in de buurt.

Ik las op het forum dat de vorige onderlijnmaterialen van Korda vrij snel braken, en ik ben benieuwd of dit ook met N-trap heb geval is?

Andere gebruikers van N-trap ik ben ook benieuwd naar jullie ervaring met N-trap!
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

21-01-2012 15:28

heb zelf een klosje in mun koffertje zitten...

op een harde bodem knoop ik zelf liever een combi van fluorcarbon en gewoon braid.

ik zou zelf deze matriaal op een zachtere bodem inzetten. ik zeg niet dat dit nou helemaal geweldig is want ik vis eigenlijk vaak op plekken met een harde bodem. maar het lijk mij dat het niet stijf genoeg is om het bedoeltje omhoog te laten steken. ik koop er dus zelf niet veel mee maar over de onderlijntjes die ik geknoopt heb heb ik geen klachten.

je kunt het dus gerust kopen :wink:

mvg stefan
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

21-01-2012 19:49

Daarintegen heb ik weer slechte ervaring .
Mijn knopen trek ik afentoe uitelkaar terwijl dit met elk ander vergelijkbaar materiaal tevens zelfde lbs trekkracht Niet is .
ik vertrouw dit materiaal echter dan ook niet met de doormij geknoopte knoop en vis er niet meer mee .
Wat als er een bak aan zit en de knoop schiet los ?

Het gebeurt weer niet als ik de coating strip en er dan een knoop mee leg .
Betreft hier de 8 turn grinner knot .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

21-01-2012 19:54

Persoonlijk vind ik het prima spul! 8)

Ik gebruik het nu al circa een half jaar, en het heeft me gelukkig nog geen enkele keer in de steek gelaten. Ik heb N-Trap al vaak genoeg flink op de proef gesteld, door het vissen bij obstakels, over stenen, in wier et cetera en telkens gaf het geen krimp.
De coating is echt super stevig en sterk, iets wat mij bij andere gecoate onderlijnenmaterialen wel eens tekort kwam. Ik heb dan ook nog nooit een breuk in de coating opgelopen tijdens het vissen.
Het braid aan de binnenkant is op zich prima, lekker zacht. Verder nooit problemen gehad met onderlijnbreuk of iets dergelijks.

Het enige minpuntje wat ik aan N-Trap verder kan ontdekken, is de prijs. 18,- euro voor een rolletje met slechts 20 meter vind ik persoonlijk wel vrij prijzig. Maar aan de andere kant zijn er natuurlijk ook een hele bult andere onderlijnenmaterialen in dezelfde prijscategorie. :wink:

Het probleem wat Jeffrey hier aanhaalt herken ik verder niet. Ik knoop mijn haak/hair namelijk met een knotless knot, en de lus aan de bovenkant door middel van een dubbele lusknoop. In het verleden heb ik echter wel meer soortgelijke verhalen gehoord, en ik vermoed dat dát de reden is dat men de 'Crimp Tool' heeft ontwikkeld. Het schijnt namelijk dat het probleem van onderlijnbreuk hiermee verholpen kan worden...
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

21-01-2012 20:44

Heren,

Hier word dan ook meteen het punt aan gehaald waarom ik zit te twijfelen, een lijnbreuk op de knoop of een knoop in het midden van de onderlijn..

Naast het feit dat het gevolgen voor de karper kan hebben, is het natuurlijk ook voor de portemonnee niet lekker als je weet dat je onderlijn kunnen falen en met die 18 euro de 20 meter behoort het ook tot de duurdere onderlijnenmaterialen! Ikzelf heb nog nooit dit probleem mee gemaakt!

Wie kan dit 'fabeltje' ontkrachten!

Tom
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

21-01-2012 21:43

Hee Leon,

Bedankt voor je kritische kanttekeningen! Naast deze opmerkingen, heb jij mee gemaakt dat het materiaal makkelijk brak of is dit niet het geval?

Zit nu namelijk enorm te twijfelen, ik wil gewoon een ander onderlijnmateriaal kopen, ik wil liever een 'groene' rig knopen, omdat het beter aansluit op de bodem!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

21-01-2012 21:51

"fabeltje" ?
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

21-01-2012 22:08

Jeffrey, Ja ik weet niet of het een fabeltje is of dat het 'incidenteel' is gebeurd.. Ik heb namelijk met de rest van de producten van Korda geen problemen en als ik de dvd's van Korda en vooral Danny Fairbass mag geloven is het een top product..

Ik ben erg benieuwd, de ene is heel erg positief de andere 'haat' het product juist.. Ik wil onderlijnmateriaal dat mooi weg valt in het wier..
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-01-2012 08:53

N-Trap

Geen problemen mee,river of afgesloten put. Tussen stenen of mossels werkt allemaal prima
Deze doet me denken aan de oude Green Hornet van PB.

In of op het wier of op een lichte bodem met bodem wier viel het me niet tegen. Achjah het leverde me ook vis op dus vindt het allemaal wel prima.

Niet stug en niet extreem soepel. Wel iet wat te zacht maargoed over elk materiaal valt wel wat op aan te merken. Zondra de coating verrot gaat is het tijd voor een nieuwe onderlijn.

PB de jelly heb ik ook dat de coating vrij snel kapot gaat bij schuren. Maar bij bereide niet op de knopen.

Toppertje dus!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

22-01-2012 11:46

Leon, ik wijt mijn slechte najaar ook niet aan mijn onderlijnmateriaal! Ik wil alleen wat verandering aanbrengen in de kleur van mijn onderlijnen ook de dikte van Jellywire (25 lbs) valt me een beetje tegen!

Leen, bedankt voor je uitleg! Helaas ben ik nog steeds aan het twijfelen en ga ik maar naar de hengelsportzaak om het materiaal te bekijken en te testen!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

22-01-2012 14:56

Het is natuurlijk wel redelijk appels met peren vergelijken als je de dikte van een 25lb lijntje van merk a gaat vergelijken met een 15lb lijntje van merk b.
Voor de rest heb ik geen ervaring met dit spul. Heb het een keer in mijn handen gehad en ik zag er geen meerwaarde in ten opzichte van de materialen die ik normaal gebruik.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

22-01-2012 15:26

Daaf, natuurlijk is dat zo, maar als ik PB vergelijk met andere merken dan valt het me op dat hij vrij dik en grof is! En dat is natuurlijk ook vrij goed voor sommige wateren maar op de meeste plassen hier bij mij in de buurt is het toch handig om het zo soepel mogelijk te houden!

Zijn er nog andere suggesties dan Korda N-trap die mooi groen wegvallen in het wier? Ik heb laatst onderlijnmateriaal van ESP gezien en dat zag er ook goed uit( strip eaze heette het, dacht ik!) Iemand daar ervaring mee?
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

22-01-2012 17:02

Beste Leon,

Ik vis juist altijd met een gecoated onderlijnmateriaal, omdat ik het dan niet in de knoop kan gooien en ik vind het prettig vissen! Ik hou altijd een cm of 2/3 vrij zodat hij nog steeds soepel kan draaien rond de haak!

Heb je verder ervaring met Two-tone van ESP? Ik had me vergist in naam!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

22-01-2012 18:22

Tom,

Twijfel nou niet over de kwaliteit van de N-trap, het is gewoon goed spul, niet te stijf en niet te soepel.
En jij maakt je nogal zorgen over het feit dat je hem in de midden of de knoop kapot trekt, ik beloof je je als jij hem kapot weet te trekken vreet ik mijn schoen op.
En als jij een extreem stijve combi-rig wilt knoop je hem toch met de mouth en de super naturel, en valt bovendien goed weg tegen de bodem.

Groeten, Peter
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

22-01-2012 19:14

Peter, ik ben benieuwd, het word maar gewoon op gevoel gaan in de viswinkel! Gelukkig heeft mijn viswinkel in de buurt, beide producten in zijn winkel hangen!

Leon, het gecoate gedeelte mag natuurlijk wel stijf zijn, maar het moet niet zo stijf zijn als rigid, van strategy! Jellywire is gewoon goed onderlijnmateriaal, maar ik vind het gewoon net niet.. Het stijve gedeelte is ook nooit helemaal recht, er zit vaak een bocht in.. Ik weet niet of dat de inhaaking beïnvloedt of niet, maar het vertrouwen is gewoon een beetje weg en daarom ben ik verder rond aan het kijken!

Is die Two Tone van ESP echt zo stijf of valt dit redelijk mee? Het feit dat het onderlijnmateriaal zo dun is, vind ik heel erg fijn en ook de kleur is redelijk tot goed te noemen! Alleen blijf ik toch ook denken aan N-trap! Ook verkopen ze hier in de buurt Prologic onderlijn materiaal, dat is ook best goed, alleen viel die kleur van het gecoated onderlijnmateriaal niet erg mooi.. dat bruine staat me niet zo aan!

Ik ben erg benieuwd naar verdere suggesties!

Tom
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

22-01-2012 19:23

Tom Roozeboom schreef:Het stijve gedeelte is ook nooit helemaal recht, er zit vaak een bocht in..


Dit is eenvoudig te verhelpen, Tom! :P
Gewoon even gestrekt houden boven kokend water is vaak al voldoende om je onderlijn mooi recht te krijgen.
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

22-01-2012 20:18

Olger, bedankt voor je tip!

Maar ik blijf toch op zoek gaan naar een vervangend onderlijnmateriaal!

N-trap of Two Tone, weet nog niet welke het word!
John Van Der Meulen
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-12-2009 12:35

23-01-2012 07:03

Hallo Ton,

Ik had dezelfde twijfel als jij. Deze heb ik niet meer nu. Ten opzicht van jelliwire pb is de N trap net weer meer kwaliteit. Knoopt beter, iets soepeler.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-01-2012 09:51

Tom Roozeboom schreef: Het stijve gedeelte is ook nooit helemaal recht, er zit vaak een bocht in.. Ik weet niet of dat de inhaaking beïnvloedt of niet, maar het vertrouwen is gewoon een beetje weg en daarom ben ik verder rond aan het kijken!



Tom,

Die bocht in je stijve gedeelte, is dat juist niet iets wat je in positieve zin zou kunnen gebruiken? Denk maar eens eventjes na, dan kom ik er nog op terug straks. Beetje hersengymnastiek op maandagochtend..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

23-01-2012 10:26

Hee John, bedankt voor je reactie! Ben benieuwd!

Sven, Tsja dat is natuurlijk ookmwel zo, alleen er zijn gewoon wat puntjes waarom ik verder wil kijken dan Jellywire wire!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-01-2012 10:35

Ik heb het hier niet over een specifiek onderlijntje eigenlijk.

Er worden van allerlei soorten dingen verzonnen om de bewegingsvrijheid van haakaas zo efficiënt mogelijk (recoil, U-rig, wonderlijn, triggalingeling en meer) te laten verlopen bij benadering uit alle hoeken van een vis, en dan gaan wij karpervissers diezelfde onderlijnen zo veel mogelijk strekken.

Krulletje erin laten zitten, blobje putty op de scheiding en ééntje halverwege het bochtje in het gecoate deeltje.. Problem solved, hoeft niet eens zoveel te zijn hoor..

Overigens is N-Trap vanaf het moment dat het uitkwam het enige wat ik nog gebruik eigenlijk. Of het moest SuperNatural zijn.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

23-01-2012 10:54

Sven, dat is natuurlijk zo, maar ik denk dat we het als karpervisser niet te moeilijk moeten maken, haha!

Ik ga eens kijken naar N-trp!