pb hit run


Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

13-09-2011 17:25

:) Zijn volgens mij ook ook andere mogelijkheden voor leaders, maar de insert in combi met het lood, toch knap!!!

Nu trouwens bezig de insert, passend te gaan maken in mijn atomic lood! :roll:

KARP vriendelijk.

mvg.
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

13-09-2011 17:39

Ben ik het mee eens, moet je eens optellen wat er onder aan je lijn hangt... :o

Maar is ook waar dat karperveiligheid ons hoog staat, en een leader van een willekeurig ander merk hebben we geprobeerd in de hit en run safety clip maar zijn te stug vonden wij. (en vaak ook tussen 6 en 9 euro)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

13-09-2011 17:41

Arno Bijl schreef:Leader is Silt, 30lb, 100cm € 7,99

Ben ik de enige die 8 eutjes voor 1 leader wel heel veel geld vind???



Gewoon te gek voor woorden.
Hou het daarom bij de systemen die al jaren bestaan,home made dus :wink:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

13-09-2011 17:50

robert smith schreef:Mij ging het bij deze om de insert, de huis/ tuin & keuken, hoe inventief ook, zette ik toch de ? bij, heb toch wat meer vertrouwen in het systeem van PB. Kost een paar € ries, maar goed! Het gaat erom dat de carp, bij gebruik van leader/ voorslag daadwerkelijk, lood zowel leader/ voorslag verliest! Is naar mijn mening niet in een bedrag uit te drukken.

mvg. :)



Als het puur voor de veiligheid moet, werkt dit ook prima, eigen fabricage ;)

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

13-09-2011 18:02

Dries je hebt gelijk hoor, voor mij tocg de hit & run!

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Laatste plaatje, splice moet kleiner, stukje silicone tube voor knoop bescherming! Ieder zijn ding, toch?

Oh ja, tailrubber verknipt, ivm. splice in combi knoop, ten alle tijden door insert! zonder moeite.

mvg.
Laatst gewijzigd door robert smith op 13-09-2011 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

13-09-2011 18:14

Brecht, foto s boven is met een leadcore, onderlijn lost prima! Draait ook om de insert.

mvg.
Jeroen Herbergs
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-09-2007 15:50
Locatie: Beek (lb)

16-09-2011 10:41

Hallo

Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van het pb hit en run system met lood eraan onder de 70 gram.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik vis regelmatig met lager gewicht lood namelijk.

m.v.g Jeroen Herbergs
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

16-09-2011 11:56

@Jeroen, denk, heb zelf niet zoveel ervaring met de hit & run, gisteren voor het eerst ingezet!(inline systeem) Helaas Blank, denk dat, wil het systeem goed werken is enig gewicht (lood) toch nodig! Aangezien deze bij draagt aan lossen van je onderlijn, gemonteerd aan je wartel/ quicklink. Het gaat er om dat de wartel goed over de leader/ leadcore, kan schuiven, denk dat het gewicht van het lood, hier aan bij draagt!

mvg.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

10-10-2011 19:16

Inmiddels een aantal Karpers mogen vangen met inline systeem van de hit & run (waaronder een goede 20+), ben zelf zeer tevreden erover, na het onthaken van de karper zit de wartel niet meer zo strak in de insert, als toen ik in in gooide, dit geeft mij het vermoeden dat het systeem wel degelijk doet wat het moet, tijdens het kop schudden! Gebruik zelf de hit & run in combi met Freefall, hier ook tevreden over, tot nu hebben mijn zelf gemaakte splicen het gehouden. Ook tijdens het testen van het systeem, op het droge, doet het systeem wat het doen moet! Wel knip ik de tailrubber af tot de insert, dit, omdat ik een als extra bescherming van de knoop hoofdlijn op leader, een stukje siliconen tube met daarboven op de hoofdlijn, 2 mini sinkers, plaats.
Gebruik zelf geen leadcore, zeg niet dat dat niet werkt, maar vind het zelf te stug. De gewichten van het lood, die ik heb gebruikt waren de 113/ 135 grams.

Laterszzz.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

11-10-2011 11:03

Mooi verhaal, visveiligheid is niet in geld uit te drukken zogezegd. Betaalt u dus maar lekker scheel mijne heren!
Volgens mij kun je met wat hobbyen veel geld besparen.

Tjuus,

Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-10-2011 12:24

Kees,

Wat ik op jaarbasis aan lood en leader verspeel kost het geen dr.... Haken is en blijft het duurste verhaal als het op de laatste meter aankomt. Zie hier eigen maaksels voorbij komen waar bij mij de weinige haren die ik nog heb van overeind gaan staan :wink:

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

11-10-2011 12:36

Nou PJ ik durf met mijn systeem het zeker op te nemen tegen de grote merken.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

11-10-2011 13:04

:-? Snap niet wat er zo harig aan de foto s/ voorbeelden is, misschien het harige even uitleggen? Hier het eind resultaat! Leader +/- 1.80 mtr. silconetube, ter knoop bescherming! :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Opbouwende kritiek, altijd welkom! Dhr. Otte.

@Kees vraag ook niet hoeveel € er in jou knip zit!

mvg
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

11-10-2011 14:35

pj otte schreef:Haken is en blijft het duurste verhaal als het op de laatste meter aankomt. Zie hier eigen maaksels voorbij komen waar bij mij de weinige haren die ik nog heb van overeind gaan staan


Check, ergens vorige week, zat prima gehaakt :) (in de onderlip :roll: )

Afbeelding

Dus ben echt nieuwsgierig, wat er niet goed/ beter/ etc........ kan? Fotograaf was +/- 10 jaartjes, met de mobiel!

mvg.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-10-2011 16:04

Heren,

Kom weinig tegen wat volledig in overeenstemming met het hit en run van PB te maken heeft wat hier het onderwerp is. Behalve die van Robert de knappe vent :wink: waarbij opvalt dat de leader opstroopt. Dit lijkt me niet erg bevorderlijk bij een lijnbreuk waarbij bij mij de vraag opkomt of die verdikking wel soepel door het centrale gat loopt? mogelijk maak ik me voor niets zorgen? Bij het andere systeem die ik hier tegenkwam zal je geen last van wier moeten hebben. Het lusje loopt anders vast op het systeem wat weer niets met veiligheid te maken heeft.

Waardeer het thuiswerk zeker op bepaalde punten van mannen hier. Enkel op het punt van veiligheid ben ik al zoveel ellende van andere tegengekomen. Voor mij de rede om een bewuste keuzes te maken waarbij ik een groot aantal risico's kan uitsluiten.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

11-10-2011 16:33

Dank voor de uitleg PJ, die verdikking, daar heb je helemaal gelijk in, vandaar mijn keuze voor voor een soepele leader, ipv. leadcore. De tailrubber knip ik af tot de insert, zodat de verdikking makkelijk door het centrale gat kan! In ieder geval, tot heden, gelukkig nog geen lijn breuk ervaren, blijf wel nadenken over hoe mijzelf/ systeem te verbeteren!

mvg.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

11-10-2011 16:44

Ik blijf erbij dat mijn systeem veiliger als andere.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-10-2011 17:09

Prima Dries,

Blijft wel staan dat je er rekening mee moet houden dat er zijn die daar aantoonbaar anders over denken. Je kunt een andere topic openen waarbij je die vraag stelt hoe andere daarover denken.

Veel succes,
Peter
Jeroen Herbergs
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-09-2007 15:50
Locatie: Beek (lb)

24-10-2011 10:18

Hallo

Ik ben sinds 2 weken ook in het bezit van het pb hit en run system de inline versie.
Afgelopen week heb ik er mee gevist en mijn maat ook en we waren beide tot de conclusie gekomen
dat bij sommige loden de insert blijft vastzitten zijn hier nog anderen die dit probleem ook hebben ervaren.
De insert bleef zo hard vastzitten dat je um kapot moest maken om hem eruit te krijgen dat is dus zonde van de insert.
Verder had ik eigenlijk nog een vraagje.Nadat we een aantal dagen al een blank hadden zijn we na een ander water gegaan
waarvan ik weet dat er veel gevist wordt dus ik besloot om nu es met slappe lijnen te vissen anders dan anderen dat had ook
helaas niet het gewenste effect.Ik kreeg wel wat piepjes maar meer ook niet.Nu was ik me aan het afvragen of de combinatie
slappe lijnen met de hit en run inline versie wel een goede keuze is.Wordt de werking hiervan niet beperkt iemand hier ervaringen mee?

Groetjes
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

25-10-2011 21:07

Jeroen Herbergs schreef:Afgelopen week heb ik er mee gevist en mijn maat ook en we waren beide tot de conclusie gekomen
dat bij sommige loden de insert blijft vastzitten zijn hier nog anderen die dit probleem ook hebben ervaren.


Zou mij pas zorgen maken, als de wartel vast blijft zitten in de insert! Hoe vaster de insert, des te beter het systeem doet, waar het voor bedoeld is, namelijk het lossen van het lood en de leader na een lijn breuk!

mvg.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

25-10-2011 23:43

robert smith schreef:Zou mij pas zorgen maken, als de wartel vast blijft zitten in de insert! Hoe vaster de insert, des te beter het systeem doet, waar het voor bedoeld is, namelijk het lossen van het lood en de leader na een lijn breuk!mvg.




Vast is vast. Maar als je m niet los krijgt ben je wel 1 van de geschetste voordelen kwijt (lood eraf halen terwijl je de rest van je systeem kunt laten zitten).
't spul komt hier overigens over een paar dagen op de deurmat. Ik vind overigens die Tungsten loaded leader die aanbevolen wordt wel erg duur (1 (!!) zo'n ding voor € 7,50). Ik vraag me af of dit echt zo nodig is als ik de free fall van piet vogel gebruik, maar dat terzijde
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

25-10-2011 23:55

Arno Bijl schreef:Leader is Silt, 30lb, 100cm € 7,99

Ben ik de enige die 8 eutjes voor 1 leader wel heel veel geld vind???


€ 7,99 is op zich niet veel, maar wel voor 1 leader is mijn idee ook. Ik denk dat ik het i.c.m. free fall van Piet Vogel niet eens nodig heb. Of ik moet iets belangrijks over het hoofd zien. Gezien de drukte in deze draad zal daar dan vast wel iemand mee komen ;-).
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

27-10-2011 22:22

robert smith schreef:Zou mij pas zorgen maken, als de wartel vast blijft zitten in de insert! Hoe vaster de insert, des te beter het systeem doet, waar het voor bedoeld is, namelijk het lossen van het lood en de leader na een lijn breuk!
mvg.



Ik kreeg vandaag 2 setjes van Hit&Run inline. Bij 3 van de 4 zit de insert zo los als ik weet niet wat. De insert valt er net niet uit als het spul op z'n kop hou. Is toch niet normaal dat de insert voor geen meter klem zit in het lood? Zou dit toeval zijn of zou de kwaliteit (niet het functioneren zelf bedoel ik dan) een reden zijn dat dit PB-systeem bij relatief weinig hengelsport winkels te koop is?
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

28-10-2011 20:00

@Leen, check!

Quote!

Hoi Rob,

In een enkel geval kan het lood inderdaad los komen van de insert. Toch is dit simpel te voorkomen. Na bevestiging van je lood, insert + tailrubber tik je 1 van de 2 smalle kanten van het lood tegen een hard voorwerp. Hierdoor sluit het lood 'ietsjes' strakker rond de insert waardoor het probleem is verholpen.

Vriendelijke groet,

Martin Post

Zelf de slechte ervaringen, beschreven hier & in de andere topics, over het systeem nog niet meegemaakt! Helaas de laatste weken ook weinig vistijd.

mvg.

viewtopic.php?f=38&t=65727&hilit=hit+%26+run

Linkje.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

28-10-2011 20:59

Het tikje kan ik niet geven omdat de insert er al volledig inzit. Heb al contact gehad met de leverancier. Ze gaan terug en ik krijg nieuwe (als ze het zelf ook niet goed vinden zo ; maar anders is dat de laatste bestelling daar, maar ik ga er vanuit dat het goed komt :- ).
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 28-10-2011 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd.