pb hit run


Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

17-07-2011 23:33

Scherper vissen misschien? aanbeet komt dus sneller door, zeker in de winter erg handig of voor zeer schuwe vissen.

Nadeel? die verrekte brasems zorgen nu ook voor korte fluiters.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

18-07-2011 23:20

Niet bepaald een nadeel denk ik. Anders hangen ze mischien al een uur aan je haak zonder dat je het door heb :lol:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-07-2011 23:38

Bij 150 gram lood valt het wel mee. Schudden doet het wel iets uittrekken maar zodra de wwerstand van de uitstaande lijn en baitrunner erbij komt kijken is het zo weer in de startpositie getrokken.. theoretisch zou het zo moeten zijn dat je twee keer zo snel moet merken, maar of het ook echt zo is? Ald het water weer warmer is zullen we eens wat testjes gaan doen. Meerwaarde van dee clips is dat je het lood kunt locken zodat je het niet kwijt raakt..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

18-07-2011 23:43

Werkt zeker Sven, stond er op de neus bij toen het gedemonstreerd werd. Boven water werkt het........
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

21-07-2011 15:41

Juist, maar onder water met wrijvingsfactoren als wier, klei en meer van dat waardoor de weerstand achter de clip misschien wel een stukje meer wordt?

Ik hou niet zo van slappe lijnen, dus dat kan het ook weer beïnvloeden.. Watertemperatuur moet iets omhoog, dan kunnen we met de onderwaterfotocamera eens wat dingetjes doen ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Boris vd Hut
Berichten: 58
Lid geworden op: 27-05-2008 15:04

23-07-2011 19:39

Wat mij enigszins verbaast heeft dat er geen instructies bij de producten zitten. PB heeft, terecht, de visveiligheid hoog in het vaandel staan. Bij het juiste gebruik is de veiligheid grotendeels gewaarborgd. Druk de aanwijzingen af op het labeltje dat in de verpakking zit. Lijkt me nauwelijks kosten verhogend dus ik vraag mij af wat er achter de keuze zit dit niet te doen.
Ik weet dat er een fimpje op de PBsite te zien is maar of dat voldoende is?
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

23-07-2011 21:27

Theo Belt schreef:Door de luswerking wordt er twee keer zoveel lijn gebruikt, Hoe vertaalt dit zich in de aanbeet in de praktijk?
D.m.v. rokende optonics! 8)

Haha nee ik vraag het me ook af, een vis zal toch eerst de rig los moeten '' klikken'' uit de clip door flink kop te schudden voordat het hele systeem in werking gaat? Het lijkt me dat het hele principe van '' keiharde fluiters door dubbele lijn afname van de spoel'' een beetje met een korreltje zout genomen moet worden?

Verder vind ik het een prachtig systeem, het kopschud effect is ideaal voor een dril aan de kant en het hele principe dat de vis enkel met de onderlijn overblijft staat me wel aan.
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

24-07-2011 21:47

Afgelopen week het systeem eens goed uit kunnen proberen op het KSN jeugdkamp in Vesoul Frankrijk. Dit in combinatie met andere systemen. Viste over een wierbed van waterplanten waarbij me opviel dat het loskomen van de clip met lood bij een vangst geen problemen gaf ondanks de waterplanten. Willem zijn vraag is hierbij beantwoord dacht ik? Knapen die met een vergelijkend systeem visten van een ander merk raakte hun lood kwijt viel op. Kon in mijn vangsten met de verschillende systemen geen directe verschillen merken die week. Wel dat ik geen (valse) piepen kreeg op dit systeem (zag de brasem en giebel dit systeem dan niet zitten?? Het lood functioneerde wel als hark in het wierbed. Wat weer de verplichting gaf bij een aanbeet me regelmatig te water te moeten begeven. Een boot mocht niet op dit water helaas. Ondanks de plat geknepen haak gaf dit geen lossers viel me op. Zaken als het in de war raken van het systeem ben ik niet tegengekomen. Samen met het inline systeem wat er aan ligt te komen zal het zeker als standaard in mijn visserij gebruikt gaan worden. Een goedwerkend systeem wat zeker bijdraagt aan visveiligheid is mijn overtuiging. Het wachten is op de eerste HSV of visrechthebbende die dit soort systemen verplicht gaat stellen.

Nogmaals het kopschudden zal zeker rendement opleveren ook al is dit nu lastig te bewijzen. Dat we hiermee de visveiligheid zeker dienen staat voor mij wel vast.


Ik groet u,
Peter
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-07-2011 22:15

Als je geen wartel gebruikt maar alleen het ringetje van een ringswivel, dan hoeft de wartel niet los te klikken.
Het systeem bevalt me ook prima, echter zou ik hem niet met dikke nylon voorslagen durven te gebruiken, de knoop past er welliswaar door maar het gaat niet van harte. Bij wier, een naaldknoop op je leadcore gebruiken en het losse stukje nylon terug steken in de leadcore, op die wijze krijg je een mooi gestroomlijnde knoop

Groeten
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

24-07-2011 22:20

Maar vis je nu scherper? in theorie wel namelijk maar merken jullie dat in aanbeten, piepen?
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

24-07-2011 22:42

Met een soortgelijk systeem met MAAR! 50gram lood had ik enorm veel piepen van witvis afgelopen nacht..
Na een paar uur het lood verwisseld voor een 90grammer en het bleef een stuk stiller..

Je kan hier dus 2 conclusies uit trekken..

1. Je begint pas wat te merken als er heftig aan je aas wordt gerommeld.
2. Door zwaar lood valt de aanwezigheid van witvis veel minder op.

Om het extra effect van de dubbele lijnafname van de spoel te berijken heb je wel voldoende lood nodig.
Een licht afgestelde slip kan hier nog aan bij dragen natuurlijk.
50gram is iig te weinig, minimaal 70/80 gram is nodig om enig effect te hebben.

Vandaar dat mijn keuze nog steeds uitgaat naar een slyding rigring systeem.
Dit werkt al bij 30 gram heb ik getest in de vakantie.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

25-07-2011 00:33

Peter,

Even een zijsprong m.b.t. regelgeving voor het uitsluiten/verkleinen van risico's.

Samen met enkele vissers heb ik het op een bepaald water een keer vrij makkelijk voor elkaar gekregen. Het ging om verplicht weerhaakloos vissen en een totaal voorslagverbod. Simpele uitleg van ik meen iets van een half uur tot een uur, bleek genoeg. Niks geen vergadering, gewoon een serieus praatje in het clubhuis met koffie en een peuk.

Groet,
Willem :wink:

PS: Nooit direct/indirect klachten gehoord, ook niet van bestuur/leden.
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

12-09-2011 18:00

Koen Koops schreef:Beste Arno,

Na het lezen van jouw bericht voelde ik mij genoodzaakt om toch even te reageren. Begin deze week zijn er naar diverse winkels al Hit and Run clips uitgeleverd en de verkoop daarvan is dan ook volop begonnen. Aankomende week wordt er aan nog veel meer winkels geleverd. Jouw opmerking m.b.t de beschikbaarheid van onze producten dit seizoen klopt niet. Ja, wij hebben gedurende de maanden april en mei niet goed kunnen leveren als gevolg van grote vraag en vooral ook als gevolg van veel langere levertijden van onze leveranciers.
Dat vonden wij zeer vervelend voor zowel de consument als de winkelier. Voor ons als bedrijf was het echter nog meer dan vervelend.
Vanaf eind mei/begin juni is onze voorraad weer goed op orde gekomen en zijn de winkels weer volop bevoorraad.
Jij hebt het over slecht werkende logistiek, maar daar heeft het bij ons uiteraard niet aan gelegen. Wij kunnen echt wel een pakje uitsturen, we doen er een paar duizend per jaar. Ik ben ook benieuwd hoe je aan deze info komt. Ik ga er namelijk niet vanuit dat jij weet wat er als voorraad ligt bij het grote aantal winkels dat wij voorzien van onze spullen.
Nogmaals, onze producten zijn al geruime tijd volop leverbaar en daar is het Hit and Run lead clip systeem er inmiddels ook een van.
Wij hopen altijd op een beetje begrip en positief denkwerk als het om een van de weinige, echt Nederlandse bedrijven gaat. We doen ons best, maar hebben soms tegenslag.

Nog een goede vangst dit jaar Arno en tot ziens. Oh ja, en de Downforce is ook leverbaar!

Groeten Koen Koops
PB Products


Beste Koen,

Nog bedankt voor je reactie, lees hem nu pas.

2 grote hengelsportzaken waar ik kom, beweren ook dat PB het meeste heeft laten liggen qua levering aan de detailhandel. Het was niet mogelijk om aan downforce in de gewenste kleur te komen gedurende 6! maanden. Nou dan gaat er in mijn ogen echt iets mis.
Op de beurs kregen we gouden bergen beloofd in mei met het Hit & Run systeem.Tackle direct.nl heeft het inline systeem er van ellende maar af gehaald omdat het 2 maanden op "leverbaar vanaf augustus" heeft gestaan! dat was verre van de eerste keer dat het product is uitgesteld. Nu pas weet ik dat het opgehaald gaat worden in Engeland en dat het dan eerdaags gaat komen, maar we zitten nu wel half september :roll:


Dat je leveranciers te laat het product aanleveren, daar heeft de consument geen boodschap aan, maar die houdt PB verantwoordelijk, niet China o.i.d. Dat moet je ook begrijpen.

En dat begrip dat is er wel hoor, alleen op een gegeven moment na de zoveelste vertraging raakt het geduld op. Je idee is nog steeds prima, zie de vele (uitstekende) hit & run kopieën die er zijn verzonnen. Ik hoop dat de problemen over zijn en dat het in de toekomst beter gaat. Misschien iets terughoudender zijn met de release data of aankondiging van een product!

Succes!!

Mvg Arno
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

13-09-2011 11:37

Hoi Arno,

Vertraging is nooit en voor niemand leuk, maar het inline Hit & Run systeem is vanaf heden verkrijgbaar.

Vriendelijke groet,

Bart
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

13-09-2011 11:46

Hoi Bart, heb je misschien ook een aantal linken, waar?

mvg.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

13-09-2011 12:04

Hoi Robert,

Indien de winkeliers ze besteld hebben zijn ze bij deze winkels te verkrijgen:

http://www.pbproducts.nl/dealers.html

Vriendelijke groet,

Bart
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

13-09-2011 12:07

O.k. Bart, net ff. contact met een aantal hengelsport hier in omgeving, naar het schijnt word idd. deze week geleverd! (Wout van leeuwen/ Henk koster).

mvg.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

13-09-2011 12:29

Onderstaand trouwens een plaatje van het systeem inclusief loodjes!
Tevens nog een foto van een andere reden waarom het zo lang heeft geduurd.......


:lol: :lol: :lol:


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

13-09-2011 14:27

:lol: Heeft dan wel erg lang geslapen, heb trouwens net het inline systeem aangeschaft bij wout v. L., die tungsten leaders waren er nog niet! Zelf maar splicen, en nog een paar andere dingen uit vogelen!

mvg.
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

13-09-2011 14:51

Nou, het mag een wonder genoemd worden... het is binnen!

Afbeelding
€ 7,50

Ziet er goed uit, ben benieuwd naar de ervaringen die gaan komen.


Groet, Brecht
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

13-09-2011 15:45

€ 7,50 voor 2 stukken lood? :-?

Welke kleuren hebben die leaders? of is het 1 kleur?
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

13-09-2011 16:07

Leader is Silt, 30lb, 100cm € 7,99

En idd, 2 stukken lood met 2 clipjes en 2 rubbertjes € 7,50
Hit & Run pakketje is verkrijgbaar in 70, 92, 113 en 135 gram
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

13-09-2011 16:30

Ik fix me eigen systeem wel in elkaar :roll:
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

13-09-2011 17:10

Mij ging het bij deze om de insert, de huis/ tuin & keuken, hoe inventief ook, zette ik toch de ? bij, heb toch wat meer vertrouwen in het systeem van PB. Kost een paar € ries, maar goed! Het gaat erom dat de carp, bij gebruik van leader/ voorslag daadwerkelijk, lood zowel leader/ voorslag verliest! Is naar mijn mening niet in een bedrag uit te drukken.

mvg. :)
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

13-09-2011 17:18

Leader is Silt, 30lb, 100cm € 7,99

Ben ik de enige die 8 eutjes voor 1 leader wel heel veel geld vind???