pb hit run


Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

07-07-2011 17:50

Het zou mei april worden op de beurs,nee mei...... toen juni, ...........zitten nu bijna half juli en de inline clips zijn er nog niet.

PB heeft het hele seizoen amper spullen gehad in de winkels, Laatst is er mondjesmaat wat geleverd aan de hengelsportzaak maar er is heel 2011 nog geen downforce leverbaar!!

goed bezig met de logistiek daar bij de jongens van PB :o
Koen Koops
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-01-2006 16:34
Locatie: Amsterdam

07-07-2011 23:14

Beste Arno,

Na het lezen van jouw bericht voelde ik mij genoodzaakt om toch even te reageren. Begin deze week zijn er naar diverse winkels al Hit and Run clips uitgeleverd en de verkoop daarvan is dan ook volop begonnen. Aankomende week wordt er aan nog veel meer winkels geleverd. Jouw opmerking m.b.t de beschikbaarheid van onze producten dit seizoen klopt niet. Ja, wij hebben gedurende de maanden april en mei niet goed kunnen leveren als gevolg van grote vraag en vooral ook als gevolg van veel langere levertijden van onze leveranciers.
Dat vonden wij zeer vervelend voor zowel de consument als de winkelier. Voor ons als bedrijf was het echter nog meer dan vervelend.
Vanaf eind mei/begin juni is onze voorraad weer goed op orde gekomen en zijn de winkels weer volop bevoorraad.
Jij hebt het over slecht werkende logistiek, maar daar heeft het bij ons uiteraard niet aan gelegen. Wij kunnen echt wel een pakje uitsturen, we doen er een paar duizend per jaar. Ik ben ook benieuwd hoe je aan deze info komt. Ik ga er namelijk niet vanuit dat jij weet wat er als voorraad ligt bij het grote aantal winkels dat wij voorzien van onze spullen.
Nogmaals, onze producten zijn al geruime tijd volop leverbaar en daar is het Hit and Run lead clip systeem er inmiddels ook een van.
Wij hopen altijd op een beetje begrip en positief denkwerk als het om een van de weinige, echt Nederlandse bedrijven gaat. We doen ons best, maar hebben soms tegenslag.

Nog een goede vangst dit jaar Arno en tot ziens. Oh ja, en de Downforce is ook leverbaar!

Groeten Koen Koops
PB Products
Gebruikersavatar
Arjan Gijs Verkoelen
Berichten: 324
Lid geworden op: 24-09-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

08-07-2011 01:29

Afgelopen week bij diverse winkels in Noord Nederland een bakje gedaan en de rekken van PB waren goed gevuld dus vollop bevoorraad.

Ik heb inmiddels mijn portie van de nieuwe loodclips in de tas zitten en moet zeggen dat het t wachten echt wel waard was/ is. De wijze waarop de tailrubbers aansluiten is gewoonweg perfect. strak genoeg om standaardloodverlies tegen te gaan en slap genoeg om visveilig te zijn.

Gr.

Arjan
http://www.karperbootshop.nl

Vortex Karperboten voor en door Karpervissers

http://www.sunrisebaitservice.com

Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

08-07-2011 05:55

Ik kon mijn Jellywire ook weer overal halen !!
As the weed gets thicker, minds get sicker
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

08-07-2011 07:40

Ivan Tolenaars schreef:Ik kon mijn Jellywire ook weer overal halen !!


Dat vond ik ook een hele belangrijke! Heb het gelukkig ook weer op voorraad.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-07-2011 08:32

Als kleinere firma die net grote veranderingen achter de rug heeft. Lijkt het me wat moeilijk om aanbod en snel groeiende vraag goed op elkaar af te stemmen. Neem daar ook nog de tijdsdruk bij dan zit je al snel met problemen. Dat zij nu duidelijk in de lift zitten doet me goed ga zo door mannen heb er alle vertrouwen in.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

08-07-2011 14:24

Hallo PB Products,

Eindelijk staan er filmpjes op de site zodat ook daadwerkelijk het uiterlijk en de werking te bestuderen valt.

Ik was telkens vrij sceptisch, ben dit voor een deel nog steeds, met name vanwege het feit dat een met 'onderwaterrommel' bedekte voorslagknoop (komt regelmatig voor), dan nog wel door een gat van 2,5mm. moet en dat zie ik niet zo gemakkelijk gebeuren.

Toch ben ik van plan dit systeem te gaan gebruiken, zowel de inline-versie als de uitvoering voor gebruik van wartelloden. Dit wil ik dan combineren met een weerhaakloze haak zodat een karper die achterblijft met de onderlijn, een nog grotere kans heeft alles kwijt te raken.

1 Vraag aan de mensen die dit systeem werpend hebben gebruikt: Hoe zijn tijdens een worp, de anti-tangle eigenschappen van het systeem?
De buitendiameter van de dunne zijde van het tailrubber, vind ik namelijk vrij groot vergeleken met de wat fijnere uitvoeringen zoals die van Korda, waarbij het verloop van leader naar tailrubber, iets geleidelijker is.

Alvast bedankt, ook namens de karpers.

Groet,
Willem :wink:
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

08-07-2011 18:08

Als je de clip met leadcore zou vissen heb je een grotere diameter nodig om het hit en run intact tehouden.
dat zou het zelfde met leaders zijn.
Kleinere diameter aan het einde zou best kunnen maar dan moet er geknipt worden.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

08-07-2011 18:32

Met het inwerpen is het net zo anti tangle als ieder ander systeem zoals korda. Het ziet er zo van een afstandje hetzelfde uit als een wartelloodsysteem als korda, maar het werkt natuurlijk heel anders. Als je een hit and run clip gebruikt en dus het lood "verzegelt" met de lus van de leader die erover heen gaan, heb je eigenlijk geen tailrubber nodig. Zn werk gaat het toch wel doen. Alleen voor de afwerking staat een tailrubber mooier natuurlijk en is wat meer anti tangle.

pva schuimpje op de haak doet ook wonderen om het zooitje niet in de war te gooien.

Wat betetreft dat de diameters van het systeem ruimer zijn, geeft Henk al duidelijk antwoord. Het soortgelijke systeem van rig solutions knip ik ook de tailrubbers korter zodat er een groter gat ontstaat, er moet immers makkelijk een lus en knoop doorheen kunnen. Je opmerking over een met rommel bedekte voorslagknoop die er moeilijker doorheen zou komen zet me ook aan het denken, al vis ik zelf nooit met een voorslag. hmmm.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

08-07-2011 23:20

Misschien een domme vraag, maar is het hit&run systeem niet ook gewoon direct op een nylon hoofdlijn te gebruiken?
Of zal deze teveel schuren op de clip?
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

09-07-2011 14:19

James,

Dat is dus nou net het mooie aan de hit en run systeem van pb, die kun je wanneer je dat wenst ook als normale clip gebruiken en er een wartel intrekken zoals je dit gewend bent met andere clips.
Ik gok alleen dat jij bedoelt dat je met een lus aan je hoofdlijn hetzelfde wil doen als met een leader? voor hetzelfde effect.
Als jij er zeker van bent dat je lus goed is, en je voorkeur geeft aan geen leader of stukje bescherming tegen schuren van de vis, dan zal het ook dan gewoon zeker werken direct op je hoofdlijn.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

09-07-2011 15:04

Zo lag het vannacht in het water... 8)

Afbeelding

Groeten Bart
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

09-07-2011 17:10

He Bart doe jij er geen aas aan dan?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-07-2011 10:01

De firma PB is zo vriendelijk een aantal clips voor het KSN jeugdkamp in Frankrijk beschikbaar te stellen. Een mooier moment om hun er ervaring mee op te laten doen is er niet. Filmbeelden zullen dit zeker vastleggen als we karper weten te strikken.

Snik, helaas heeft mijn Nikon spiegelreflexcamera tijdens het vissen waterschade op gelopen. Foto's maken zal van enige kwaliteit dan wat lastig worden.

Groet,
Peter
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-07-2011 10:37

Edward van Berkum schreef:James,

Dat is dus nou net het mooie aan de hit en run systeem van pb, die kun je wanneer je dat wenst ook als normale clip gebruiken en er een wartel intrekken zoals je dit gewend bent met andere clips.
Ik gok alleen dat jij bedoelt dat je met een lus aan je hoofdlijn hetzelfde wil doen als met een leader? voor hetzelfde effect.
Als jij er zeker van bent dat je lus goed is, en je voorkeur geeft aan geen leader of stukje bescherming tegen schuren van de vis, dan zal het ook dan gewoon zeker werken direct op je hoofdlijn.


Dit systeem gebruiken zonder leader dus direct met de hoofdlijn is vragen om problemen, en lijnbreuk. de lijn wringt contant door het oog van de wartel, en beschadigd hierdoor. Ditzelfde gebeurde vroeger ook bij de eerste helicopter systemen. Juist daarom word een leader van bijv leadcore gebruikt. Deze hoeft niet eens super lang te zijn, als je een klein lusje op het uiteinde maakt en de hoofdlijn met een grinner knot bevestigd en heel kort afknipt (bij een grinner is dat geen probleem) zal er niet veel vuil op achter blijven. Ga je aan de gang met een dikke nylon snagleader dan vind ik deze clips minder geschikt.

mvg martijn
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

13-07-2011 17:30

Henk,

Ik had je reactie over het hoofd gezien.
De laatste tijd maak ik veel gebruik van een nieuwe taktiek, baitless fishing..
Kan er nog niet teveel over vertellen, maar ik heb er opzienbarende resultaten mee behaald.... 8) :wink:

Groet
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

13-07-2011 17:50

Ja 4 a 5 nachten op rij blanken toch?????? hahahahah
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-07-2011 18:10

Zoiets meen ik ook gelezen te hebben :p
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

13-07-2011 18:34

Dat vind ik zelf inderdaad vrij opzienbarend, haha :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

14-07-2011 11:00

Volgens mijn bescheiden mening heeft PB hier een meer dan fantastisch product ontwikkeld en zal het dan ook niet nalaten om het te gebruiken.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

14-07-2011 11:06

Misschien dat iemand hier het weet, welke maat ( korda) wartel gaat er in een PB hit & run clip?
Wie was er trouwens eerst met het systeem? Want ik zie dat JRC, Rigsolutions etc. ook al met
clips komen voor een soortgelijk systeem.
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

14-07-2011 11:43

Hier een probeersel met inline lood , het is dit systeem ;http://www.carpfeeling.com/Content.aspx?ContentID=1481
alleen dan andersom zodat ik met een quicklink kan vissen , die past namelijk mooi in een fox loodje .
Zo los ik dus mijn hoofdlijn en vis ik met inline lood
Afbeelding
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

15-07-2011 12:43

Philip,

Er gaat gewoon een maatje 8 wartel in (de "standaard" maat).

Wat betreft wie er eerst was is altijd lastig te zeggen en doet in feite ook weinig ter zake.
Het is goed dat er voor vissers nu clips (en zeer spoedig ook een inline systeem) op de markt komen die niet alleen visveiliger zijn dan de standaard clips, maar vooral ook veel effectiever!

Voor de liefhebber trouwens nog een tipje. Op http://www.carpfeeling.com (mag ik zo refereren aan een andere website?) draait een onderwatercam waar gister voor het eerst voor is gevist met het Hit & Run systeem. Voor degenen die de werking willen zien (getoond door een objectieve site) is dit dus wel een idee om dat in de gaten te houden! Gisteren kregen ze overigens 2 haakaasopnames die beiden resulteerden in vis op de kant, geen slecht begin dus zo'n 100% score :)

Groeten Bart
roger mulder
Berichten: 23
Lid geworden op: 30-09-2006 20:04

17-07-2011 14:03

volgens mij heeft carprus het al een tijdje
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

17-07-2011 16:25

Door de luswerking wordt er twee keer zoveel lijn gebruikt, Hoe vertaalt dit zich in de aanbeet in de praktijk?