benodigde onderlijn matriaal pop up rigs


Plaats reactie
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

12-03-2011 01:52

ik wil na het weekend is een keertje aan de slag gaan met een pop up rigje.
kan iemand mij wat tips geven over het gebruikte/gewenste ondelijn materiaal?
wat voor haak is wenselijk kortstelig/langstelig naar buiten staant oog of juist naar binnen staand?
kortom wat voor materiaal word hiervoor gebruikt?
heb al is eerder een pogiing gedaan om een pop up rigje te maken wat mislukte.
de pop up hing niet mooi plus mijn haak hing gekanteld in het water.

alle tips en uitleg zijn welkom!
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

12-03-2011 21:06

Probeer een combi rig met een wide gape of een kd rig met kurv shank.gebruik ik altijd en werkt perfect.Of gewoon een normaal onderlijntje goed uitloden zodat de popup net boven de haak zweeft met een loodhagel of wat putty.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

13-03-2011 14:53

ik zu zo simpel mogelijk beginnen, gw standaard onderlijn en dan ongeveer een loodje op 2cm onder de haak
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

14-03-2011 01:28

allereerst bedankt voor de reacties,
ik heb hem nu als volgt, de wide gape van fox, cortex onderlijn materiaal en 2 cm boven de haak gestript, een tubeje voor over de haak om de hair te fixeren op de haakbocht, stukje krimpkous wat net voorbij de haakpunt is gebogen om hem hopelijk mooi onder in zijn lip te haken. indd 2 cm onder de haak wat putty gedaan zodat hij mooi op de bodem staat. lengte tussen haakbocht en pop upje is zown 7 a 10 mm. de lengte van de onderlijn is zown 8 a 10 cm. verdr nog wat putty op het einde om hem mooi op de bodem te houden.
iemand hier nog adviezen in wat beter anders kan bv?
en stefan indd heb geprobeerd om hem simpel te houden omdat ik voor het eerst pop up rigs maar, heb wel geprobeerd met zown rin rig over men haak zodat hij meer beweegt, verder zelfde gemaakt als bovenstaande rig maar deze stond naar mijn zin niet mooi in het water, kantelde leek het wel.


dan nog 1 vraagje:
ik vis erg vaak met leadcore en een schuiflood over mijn leadcore. past dit goed bij een pop up rig of worde er dan andere montage's geadviseerd?
heeft het gewicht van je lood ook invloed op je rig?

alvast bedankt
Plaats reactie