Er kolpt geen moer van !


Plaats reactie
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

01-03-2011 13:18

Volgens mij zijn er op dit moment grote trends : 100% visveilig systeem en het shockker gebeuren waarbij het lood niet meer door de vis gebruikt kan worden om zich van de haak te ontdoen.
Dat wil in sommige gevallen dus betekenen dat je beter een vis met een vastlood systeem kan verspelen zodat ie het lood kan gebruiken om zich van alles te ontdoen !
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

01-03-2011 14:55

Dennis,

Er zit een groot verschil tussen een licht ingeprikte haak en een haak die er tot ver voorbij de weerhaak in getrokken is.

Groet,
Willem
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

01-03-2011 15:52

De spijker op zijn kop willem
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

01-03-2011 17:26

Dennis Slagboom schreef:Er kolpt geen moer van !


Daar klopt geen moer van.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

01-03-2011 18:13

Nu zie je het wat zwart wit vindt je ook niet, 100% vielig is helaas niet haalbaar dat wil niet zeggen dat we het voor een groot deel niet halen kunnen. De Huidigen systemen die er op de Markt zijn (Asis)De Freedom clip Van Rigsolutions en het systeem van Pb hebben allen het beste voor met de Karper nammelijk lood verlies en verlies van de hoofdlijn met deze systemen benader je de 100% en dat is mooi. Ik ken genoeg clips die het loodverlies promoten maar dit geenzins doen. veel te vaak komt de wartel al los met de kleinste inspanning waardoor de vis het lood al niet meer lossen kan. Met alle nare bijzaken die dit kan hebben voor de vis. Alvorens je begin met vissen moet je jezelf afvragen wat een wijs besluit is om in te zetten voor de sessie die je vissen gaat. Maar om dan een stelling te nemen dat je net zo goed een vastlood systeem kan gebruiken zodat de vis zich kan ontdoen van de haak ben ik helaas bang dat je totaal verkeerd zit. WPJ gaf dit al aan dat er een groot verschil zit in de mate van inhaking, moet een vis zich nu ontdoen van een haak met weerhaak die diep ingedrongen is. Ben ik bang dat de Karper heel knap en heel lang schudden moet voor hij het boeltje kwijt is. Je kun dan na gaan wat een wondt dit moet opleveren voor de bek, laten we eerlijk zijn dat willen we toch niet. Daarom is promotie van bovengenoemde systemen nodig om elk wel willende Karpervisser hier op te wijzen dat het ook anders kan en beter moet

gr Remon
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

01-03-2011 21:27

WPJ Barnas schreef:Dennis,

Er zit een groot verschil tussen een licht ingeprikte haak en een haak die er tot ver voorbij de weerhaak in getrokken is.

Groet,
Willem


Tuurlijk ben ik het met jullie eens. Brengt mij wel bij de volgende vraag ik vis zelf met een korda safe zone leadclip met een stukkie heavy tungsten direct op een nylonlijn. Vinden jullie dit nog kunnen of moet ik toch ook aan de bak ? Gr. Dennis.
Let op slagboom !
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

01-03-2011 21:31

Ik denk dat je het antwoord zelf al een beetje weet...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

01-03-2011 21:42

De Huidigen systemen die er op de Markt zijn (Asis)De Freedom clip Van Rigsolutions en het systeem van Pb hebben allen het beste voor met de Karper nammelijk lood verlies en verlies van de hoofdlijn met deze systemen benader je de 100% en dat is mooi.

Klopt ook geen moer van!
Blijf de peppies vooral voorspiegelen dat die systemen bijna 100% veilig zijn en ze donderen die bende overal neer..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
B. de Boer
Berichten: 141
Lid geworden op: 02-10-2009 21:56

01-03-2011 21:48

True!!

Gr
Chill....

Zo belangrijk is het vissen ook weer niet...
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

01-03-2011 21:49

Weet je wat het ook een beetje is ik heb natuurlijk ook wel eens een losschieter ofzo, maar kan me echt de laatste vis die ik doormiddel van lijnbreuk heb verspeeld niet herinneren. Dat heb ik echt bijna nooit.
Let op slagboom !
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

02-03-2011 01:15

Ik vind visveilige systemen, op wateren waar dat nodig is ook een must.

Waar dat niet nodig is, gebruik ik ze liever niet, omdat er ook nadelen aan kleven en dan vooral wat betreft de beetregistratie.
Ik ken niet alle systemen, maar sommige werken met een big eye swivel, die los komt bij een aanbeet.
Vis je met een slappe en afgezonken lijn en de vis zwemt naar je toe, evenwijdig aan je hoofdlijn, dan bestaat de kans dat je alleen één piep hoort en verder helemaal niks.

Zie ook de posting van Jeroen, zal niet vaak gebeuren, maar in ieder geval iets om wel rekening mee te houden.

H.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

02-03-2011 06:39

[quote="Henk ter Maat"]De Huidigen systemen die er op de Markt zijn (Asis)De Freedom clip Van Rigsolutions en het systeem van Pb hebben allen het beste voor met de Karper nammelijk lood verlies en verlies van de hoofdlijn met deze systemen benader je de 100% en dat is mooi.

Klopt ook geen moer van!
Blijf de peppies vooral voorspiegelen dat die systemen bijna 100% veilig zijn en ze donderen die bende overal neer..[/quote]


er staat ook benader er wordt niks beweert henk, waarom bende henk
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
K. van den Herik

02-03-2011 07:25

Heb heb seizoen met allerlei varianten van het spul gevist.

Voorlopig houd ik het in de tas en vis ik weer met een inliner en een runrig systeem.

Als visvanger heb ik met deze systemen veel betere resultaten.

Als visliefhebber zal ik alleen terugvallen op de andere systemen als er een extra kans is op verspelen van de vis door bijv. een obstakel oid.

Dient bij opgemerkt te worden dat ik in 3 jaar welgeteld 3 vissen ben verspeeld door lijn breuk. 1 vis heb ik herkend en terug gevangen en 1 systeem heb ik een paar dagen later zelf teruggevonden, zonder vis.

In 2 gevallen was de lijnbreuk ontstaan op ongeveer een meter boven de haak.

O ja ik vis ook niet op plekken waar je ff 15 aanbeten in een weekend hebt, mis je er dan eens 1 valt het mee. Als ik er 1 mis zit ik denk ik op 65% minder. Komt omdat ik visliefhebber ben en daarom volgetraptehutsefrutseputten vermijd.

Wat een ander doet? Wees er gelukkig mee...
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

02-03-2011 21:11

grappig dat je de term verspelen gebruikt. Tegenwoordig spreek men iever over lossen.
Lossen houdt in dit geval volgens mij in het falen van het systeem (werking rig of haak)
Terwijl verspelen volgens mij inhoud het missen van de vis door het falen van het eigen handelen. Het zal wel vaak verspelen zijn, denk ik zo.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

03-03-2011 01:59

Leaders en leadcore, zin of onzin?

Die bovenste lus, ben ik in ieder geval niet blij mee!
K. van den Herik

03-03-2011 07:31

verspelen=kwijtraken geldt voor alle situaties

lossen kan door uitrukken van haak uit karperbekje. Als de lijn breekt is de vis nog niet los, maar wel kwijtgespeeld en verder... zie maar, want geen 1 vis kan er wat aan doen als ie het klaarspeelt om kwijt tespelen
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

05-03-2011 16:28

ik denk dat een ieder voor zichzelf moet verzinnen wat hij of zij doet in welke situatie.als ik op open water vis zonder enig obstakel gebruik ik gewoon normale systemen.vis ik strak tegen obstakels met mijn stoel naast de hengels word het een vis veiliger systeem.
kwestie van inspelen op de situatie in mijn ogen.
helaas is dit niet voor iedereen weg gelegd en begaan er nogal eens wat fouten.
al met al vind ik persoonlijk dat het soms wat opgeblazen word al die visveilige systemen.
een degelijke onthaak mat,groot schepnet,en een gezond verstand kwa stek keuze vind ik zelf veel belangrijker.

ps : in het wijde sop krijg je ook veel mooiere fluiters dan tegen obstakels aan :)
Plaats reactie