Rigsolution


patrick eversen
Berichten: 14
Lid geworden op: 19-03-2006 08:22
Locatie: amsterdam

18-03-2011 07:44

Bij De Snoekbaars hebben we het gehele pakket binnen gehad.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

18-03-2011 14:25

Ik ben het vanmorgen wezen halen, de lijn ziet er super uit. Maar ik krijg het bijna niet gespliced zowel niet met de splice naald die er bij zit, als met mijn korda splice naald en die is zelfs nog dunner als dan die er bij zit. :oops: :cry: Maar ik ga er wel een oplossing voor vinden, om het toch te splicen.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

18-03-2011 15:17

Jan, moet je even een handigheidje in vinden, is absoluut te doen. Het is even priegelen maar uiteindelijk wel te doen.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

18-03-2011 15:34

Zal wel goed komen tegen de tijd dat het derde rolletje op is zal ik het wel kunnen denk ik :wink:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Remco Kooi.
Berichten: 118
Lid geworden op: 17-02-2010 17:27
Locatie: Gaanderen

18-03-2011 16:06

Vandaag een rolletje free fall gehaald en haakjes, en had totaal geen moeite om het te splicen..
Wel erg mooie prijzen moet ik zeggen, zal wel niet lang duren voordat er een paar euro's
bij op komen!

succes piet :wink:
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

18-03-2011 21:34

Ja, scherp geprijsd! {nog wel, nee toch piet, nee he je word toch geen n.l fox he?! :lol: }
Want het kost me wat hoor dat klein matriaal... :(
Wel heb ik de fluorcarbon gehaald 20lb/9.1 kg./0.40
Terwijl ik een hele dure heb van: {laat maar}, die met 15 lb al op 0.40 zit. :o + dat ie een hogere lb aangeeft.
Trek je zo kapot! heb ik nooit mee durven vissen.
Eerlijk is eerlijk, rigsolution fluorcarbon knoopt goed en ik trek hem niet kapot onder de wartelknoop.
Mvg.
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

21-03-2011 12:13

Zelfs na aanschaf van een loeplamp, blijft het een crime, om hem te splicen, is wel zonde, want de lijn is voor de rest super, en ik denk ook wel dat het voordelen heeft ten aanzien van de leadcore leaders. Maar ik ga gewoon terug naar die leadcore leaders, omdat die voor mij gewoon makkelijker te splicen zijn...

Ik heb voor mezelf nu een oplossing gevonden. Het er door steken van de naald is het probleem ook niet, dat gaat redelijk eenvoudig, maar het terug trekken van dat lijnstukje om de lus te krijgen is een crime, dat stroopt zich op en glijdt niet eenvoudig door de lijn terug, ik heb het nu iets vettig gemaakt met een druppeltje maïskiem olie en nu lukt het me dus wel om dat stukje door de lijn heen te trekken, alleen om dit te ondervinden heeft het me bijna 3m lijn gekost, want ik heb nu 6 onderlijntjes van ongeveer een meter en mijn klos is nu leeg.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Joost Rentem
Berichten: 11
Lid geworden op: 11-03-2011 13:35

21-03-2011 21:58

Beste Jan,

Wanneer je het begin terug wil trekken door de kern; zet twee vingers op de opening en draai hem er als het ware in, zet zo min mogelijk kracht (niet trekken) alleen beetje heen en weer draaien.. wanneer je vastloopt pak je het stukje freefall waarvan je voelt dat daar de punt vd naald zit. Dan begin je weer met draaien.. Belangrijkste is het om niet te veel te trekken maar geleidelijk aan met je rechterhand (als je rechtshandig bent) te draaien en zachtjes te trekken.
Einde deze week/begin volgende week komt er een How to Use filmpje over Freefall-leaders op http://www.rigsolutions.nl
Bennie van Schijndel
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-01-2008 21:08
Locatie: Megen

22-03-2011 13:20

Van het weekend een klosje leader materiaal en wat haken gekocht.
Ziet er allebei super goed uit.

De haken zijn super scherp!! Wel een beetje veel verschil tussen maat 8 en maat 6 in de Css-2 haak.
Daar had van mij wel iets minder verschil in mogen zitten.

Ook vind ik het lastig om de leaders te splicen maar dat komt vast wel goed!

Ook de prijzen zijn goed te noemen!!

Piet bedankt en ga zeker zo door.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

23-03-2011 11:22

Joost Rentem schreef:Beste Jan,

Wanneer je het begin terug wil trekken door de kern; zet twee vingers op de opening en draai hem er als het ware in, zet zo min mogelijk kracht (niet trekken) alleen beetje heen en weer draaien.. wanneer je vastloopt pak je het stukje freefall waarvan je voelt dat daar de punt vd naald zit. Dan begin je weer met draaien.. Belangrijkste is het om niet te veel te trekken maar geleidelijk aan met je rechterhand (als je rechtshandig bent) te draaien en zachtjes te trekken.
Einde deze week/begin volgende week komt er een How to Use filmpje over Freefall-leaders op http://www.rigsolutions.nl


Dank je voor je reactie Joost, maar ik heb de restant rolletjes van nijd in de vuilnisbak getrapt, ben er helemaal klaar met die zooi, ik gebruik gewoon lekker die van ESP en haal de loodkern er wel uit dan heb ik hetzelfde effect.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Joost Rentem
Berichten: 11
Lid geworden op: 11-03-2011 13:35

23-03-2011 11:36

Eind deze week staat ie online, bekijk hem maar eens.
Wat betreft leadcore en het lood eruit halen lijkt me geen verstandige keuze; De kern lijkt me dan te hol en hierom zou het denk ik eerder gaan drijven (lucht erin) dan dat het zinkt. Het lood is om het te laten zinken en , integenstelling tot Freefall, zullen hier geen zware materialen in geweven zijn waardoor deze naar de bodem zinkt. Of je zou hem misschien eerst heel goed nat moet maken. Ik zou het iig dan eerst even bekijken voordat je ermee vist
Uiteraard moet je gewoon lekker gebruiken wat je het liefst gebruikt maar ik denk dat als je het filmpje hebt bekeken en het onder de knie hebt (wellicht dunnere splicing naald halen), je toch weer overstag gaat.
Wat je dan ook doet, in ieder geval lekker vissen ;)
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

23-03-2011 12:35

Joost,

Ik gebruik die ESP al een poosje en die zinkt als een baksteen, dus die hoef ik niet te testen. Ook zonder loodkern.

Mbt de aanschaf van een dunnere splice needle, Ik heb hier liggen de korda normale splice needle de fine needle van korda, de fox splice needle, de solar splice needle, me dunkt dan dat ik er voldoende heb geprobeerd, ik heb zelfs van sommige het onhandige handvaatje er af gehaald en die vervangen door een een ronde ivm het draaien. Maar ik zal zeker het filmpje bekijken en kijken wat ik eventueel fout doe.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

23-03-2011 12:46

Als ik leadcore splice dan draai ik de leadcore tussen mijn vingers, een beetje wrijvende beweging. De naald houd ik gewoon stil, trek hem alleen met beleid achteruit. Je voelt zelf wel als je de leadcore 'rolt' dat de naald losser komt.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-03-2011 12:55

Volgens mij stond me bij dat die Freefall ook nat gemaakt moest worden voor ie echt goed zonk.. Correct me if i'm wrong. MAar zelfs met een ESP splicing needle vind ik het knap om aan de 60 lusjes per uur te komen..
Verder, Solar Contour zinkt ook zonder loodkern, ESP Leadcore ook, en Downfall van PB ook. Dat gedoe met hol van binnen en lucht, zal wel maar is waarschijnlijk een gedachte en geen geprobeerd iets ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-03-2011 16:10

En het splicen werkt ook met de origineel bijgeleverde naald, je moet ( net als op de ESP bulkspoelen staat vermeld) wel even een pluisje maken aan het einde en daar het haakje inhangen. Rustig doorduwen en je komt een heel eind ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

24-03-2011 14:31

Mannen
Joost heeft het filmpje online gezet voor mij, kijk even op rigsolutions.nl en open videomateriaal, klik dan op het kleine schermpje en je komt op de youtube versie. Niet lachen he om die oude knar!

Expres een naald gebruikt van Korda om te laten zien dat het niet nodig is om een extreem dunne naald te gebruiken. Ik zal deze maat (Korda paars) gaan toevoegen aan de verpakking bij de volgende zending.
Succes
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

24-03-2011 14:55

Nja ik snap niet helemaal waarom je een zeer dunne naald nodig zou hebben, ik heb dit materiaal zelfs gespliced met een gele fox boilie naald... ging ietsje lastiger dan een splincing needle maar goed het is me wel gelukt.

Gewoon een beetje geduld en souplesse...