verre worpen maken


Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

20-01-2011 19:41

hallo,
Ik ben van nature geen ver werper, dus vroeg me af:
Wat gooit verder 28/00 nylon icm voorslag of
18/oo gevlochten lijn icm voorslag.

Gevlochten lijn is wat ruwer, zou dit niet meer afremmen?

Laat wat meningen horen!!
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

20-01-2011 19:45

je hebt ook nog een knoop die het ook flink af kan remmen..
zou het niet weten zou zeggen probeer :wink:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

20-01-2011 19:59

Ik heb geen ervaring met gevlochten lijnen

Als ik ga casten gebruik ik 22/00 Nylon met een goede voorslag als lengte van me hengel en 3 extra slagen op de molen!

22/00 vliegt makkelijker door de lucht en hoe minder voorslag hoe beter het is,want hoe meer voorslag hoe meer grove tikken tegen de ogen aan en dat zal afremmen,ook naar de kleinste ogen toe zal het in het nadeel werken,want dikke lijn remt nu eenmaal af

Ook als je met een dikkere lijn als hoofdlijn vist en je gooit naar flinke afstand,zal de lijn door eigen gewicht toch sneller zakken,en krijg je een U vorm naar beneden toe,en dat zal ook afremmen.


Als je een goede en kleine knoop maakt en je zorgt dat de knoop onder aan de spoel zit is er vrijwel niks aan de hand.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

20-01-2011 20:08

leen.. 22/00 nylon??
Is wel heel voorzichtig drillen dan!! Welke lijn gebruik jij dan?
Het liefst een lijn met weinig rek natuurlijk.

gr,fred
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-01-2011 21:01