Wie vist er nog met een snowman?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

05-12-2010 16:01

:lol: Heren, het is maar vissen hoor.. :lol: Zoveel emoties die loskomen als het gaat om een snowman-rig.. :lol:

Doe jezelf een lol en vis met de fameuze S-rig! Je wilt nooit meer overschakelen..
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

05-12-2010 16:37

Hai Dennis,

Het enige wat ik dus wil aangeven is dat er niet op basis van deze beelden een conclusie kan worden getrokken dat dit dus overal zo werkt...


Die conclusie trekken we ook niet dus je hebt steeds een zeer selectieve lezing van wat ik op het forum heb neergezet, maar goed. Zelfde reden waarom het kleur verhaal niet goed overkomt. Kleur is belangrijk ja bij het aantrekken van de vis maar op het moment dat die met zijn slurf bovenop de snow-man zit is dat al achter de rug en speelt het niet meer mee. Dat is wat ik je probeerde uit te leggen. Hetzelfde met al die variabelen. Natuurlijk worden ze allemaal overwogen maar op het moment dat we zien dat bepaalde zaken kunnen wegkrassen bijvoorbeeld de lengte van de rig omdat het al vaak fout gaat voordat de snow-man überhaupt van zijn plek komt, is het logischerwijs te zien dat lengte op dat moment geen beperkende rol speelde (een paar keer wel hoor maar in de minderheid). Dressuur is overigens een bepaalde barrière, vooral om de vissen aan het azen te krijgen, is niet één of andere mythische 6e of 7e zintuig. Maar goed laten we daar niet over beginnen. Ben overigens komend weekend in Engeland 'for a spot of Icefishing'. :lol:

@eumir

Hij is inderdaad zo'n 16 cm. Ik ga ervan uit dat de traditionele snow-man inderdaad iets effectiever is met een iets langere onderlijn, maar dat is vooral omdat er zoveel vissen mee knoeien zonder zich te haken. Een groot deel van de pogingen ging mis terwijl de rig alle ruimte verschafte en vaak kwam de snow-man niet eens van zijn plaats dus lengte was daar geen issue. Inderdaad waren er ook verschillende keren de vissen geconfronteerd met een gestrekte rig veroorzaakt door slechte opnames. Realiseer je wel dat op een harde bodem die beperkingen qua maat zich zullen blijven voordoen en zul je door het verlengen van de rig slechts iets effectiever maken (bijvoorbeeld voor de grote vissen). Veel beter is (op een harde bodem en als doel alle maat vissen) om de snow-man gewoon iets kleiner te vissen. Een 15mm en halve 15mm, twee 10mm's, tijger en drijvende pinda. Op zachte bodems vis je normaal gesproken sowieso langer dus heb je veel meer dingen mee zitten. Ik krijg wel de indruk dat we op dezelfde lijn zitten. Gelukkig geldt dat voor steeds meer mensen!

Ik vis voor de goede orde overigens nog steeds met snow-mans, alleen pas ik hem aan op de stek of doel dat ik voor ogen heb. De traditionele 20-15 heb ik ook met regelmaat ingezet. Bijvoorbeeld op een Franse reservoir met zachte bodem en sowieso grotere bekken. Voorbeeld: moest een keer mijn hengels midden in de nacht binnen draaien omdat ik kapot was van alle aanbeten. Dus de snow-man vliegt er bij mij echt niet uit alleen wijzen die beelden aan hoe je hem effectiever kunt gebruiken met alle variërende omstandigheden die we tegenkomen.

@ Michael

Weer een mooi voorbeeld, top!

@ Edwin
Ik denk dat er enkele tussen zaten die vonden dat in DIE specifieke situatie dit niet de beste keus was, maar dit niet altijd zo vinden. (kan zijn dat ik het verkeerd lees en ik heb helaas je lezing gemist voor de nuances).


Lees de quote van Dennis en merk op dat jullie beidden iets gemeen hebben. Een onvoldoende voor begrijpend lezen! :lol: Is niet erg hoor!
Ik zou persoonlijk alleen minder sterke conclusies trekken in zo een korte tijd met enkele zo weinig variatie in variabelen.


Beter nog, je kunt nooit de conclusie trekken dat iets overal en altijd werkt of juist niet werkt. Dat onderscheidt een goede van een wat minder visser aanpassen aan al die variabelen. Je kunt echter wel soms op basis van deductief redeneren achterhalen waarom die variabelen zo een sterke invloed hebben op de uitkomst. Dit is hetgeen ons onderscheidt van vele dieren. Als ik altijd ALLES moet meemaken of uitproberen om een beeld te krijgen van hoe iets werkt ben ik niet slimmer dan bijv. een hond. Die doen alles op basis van 'trial and error'. Dit is overigens een elementaire principe in de gedragskunde. Iets waar Diane Fossey waar jij naar refereert ook het één en ander van begreep.

Heb ik je overigens over het hoofd gezien op de beurs? Excuses, gedag zeggen is toch wel de meest basale uitdrukking van beschaafd gedrag en zeker niet iets waarvan ik me onttrek. Dag Edwin, alles goed! :D Hoe is het trouwens met de gorilla's? (kon het even niet laten)

groet,

Daniël Jawadnya
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

05-12-2010 16:40

Mourad, heb hard gelachen om je eerdere thread. Sommige mensen missen gewoon de nodige humor als je daar niet om hebt kunnen lachen. Top! Het zal overigens huilen worden voor jou op het moment dat we wel de 100% hakende rig uitvinden. :lol: :lol: :lol:

groet,

Daniël Jawadnya
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

05-12-2010 16:44

Daniel, dan kan je lang zoeken.. :lol: :lol: Succes alvast ermee.. :wink: En huilen? Als zo'n rig op de markt komt, ben ik de eerste die de bedenker ervan feliciteert :D Een rig uitvinden die 100% inhaakt, zal niet zo moeilijk zijn als een rig zoeken die 100% GOED inhaakt (en dus nooit een losser veroorzaakt).

Een karper vertoont verschillende soorten aasgedrag en om een rig uit te vinden die overal inzetbaar is, 100% GOED haakt (en nooit een losser veroorzaakt) bij verschillende soorten aasgedrag en bij harde of zachte bekken, gaat nooit lukken. En dan heb ik het niet eens over dressuur. Daarom wenste ik je er ook succes mee :lol: Ik vind het zowieso wel leuk dat jullie het proberen, hehe.. :oops: Maargoed, daarentegen is stilstaan ook achteruitgaan, dus waardeer jullie inzet wel.

Enige manier om te vissen met een rig die zo dichtbij mogelijk komt bij die 100% goed inhaken, is om in te spelen op de omstandigheden (dit weet jij ook wel). Een allrounder kan je wel vergeten, zonde van je tijd en energie.
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

05-12-2010 17:19

Hallo Daniel, jij ook een goede dag.
Groeten terug van één van de gorilla's, vroeg wanneer je weer op de familie reunie kwam :-).

Ik haal meestal toch wel goede cijfers met begrijpend lezen, en al helemaal met begrijpend schrijven. Sorry dan ik ik jouw niveau niet kan halen.

Het enigste wat ik aangeef (maar het blijft een kwestie van herhalen) is dat ik een aantal conclusies voorbarig en vroeg genomen vind omdat er teveel variabelen zijn. Helaas heb ik je lezing gemist dus heb ik je niet gehoord over de nuances.
In jouw geval, jouw water, jouw manier van voeren, jouw manier van vissen hadden de karpers idd geen voorkeur voor het bovenste balletje (op dat moment!). Dat heb ik ook gezien. Ik geloof dan ook idd dat dit voor jou, op dat moment, met die opbouw, niet de beste keuze is om vis te vangen.
Ik weet ook (haast) zeker dat op MIJN water, mijn manier van voeren, mijn manier van vissen en met mijn systeem een zelfde film waarschijnlijk een heel ander beeld zal geven.
En zoals ik ook al geschreven heb, je kan niet in het hoofd van de vis kijken. Hoeveel systemen (denk aan zig, fluoro, pop-up, tjernobyl etc) worden gepakt uit pure nieuwsgierigheid? Zoals jij iets in je handen pakt omdat je het beter wilt bekijken zal een vis het met zijn bek pakken om het te "bekijken". Je haakt en dus laten we er een theorie op los.

Gelukkig weten we niet alles. Anders had het "vangen" geheten in plaats van "vissen". Het mooie van het onvoorspelbare.
Verder hoop ik nog veel filmwerk van je te zien. Het is leuk om naar te kijken en bij het zien van bepaalde gedragingen kan je systeem verder aanpassen.
mvg,
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

05-12-2010 17:23

Als je maar bewust bent van het feit dat je naar het onvindbare zoekt, is alles geoorloofd. :lol: Mocht het lukken dan zal het vast een principe zijn dat je moet aanpassen naar omstandigheden en doel. Wat natuurlijk met alles zo is, zie voorbeeld van de Snow-Man.

groet,

Daniël Jawadnya
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

05-12-2010 17:32

Edwin,

Liever een gorilla dan een baviaan. :) :lol:

WIJ hebben vanaf het begin gezegd: ''we zien dit maar als dat verandert dan dat''. Precies hetgeen jij vanaf het begin hebt proberen te weerleggen met exact hetzelfde alleen andere bewoordingen: 'jouw water, jouw dit, jouw dat'. 'Mijn water, mijn dit mijn dat. Dat is wat ik bedoelde met begrijpend lezen. Maar goed laten we het erop houden dat we meer overeenkomsten hebben dan kleine verschillen.

met vriendelijke groet,

De gorilla
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

05-12-2010 17:37

Edwin,

Volgens mij lees ik conclusies uit jouw mond (vingers in dit geval aangezien het getyped is).

Waarom is de snowman voor jouw visserij volgens jou wel effectief? Welke variabelen spelen een rol? Ik hoop nu niet dat je gaat zeggen omdat ik er mijn vissen mee vang. :D

Vis je met gorilla-braid?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

05-12-2010 17:38

gorilla-braid :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

05-12-2010 17:40

Eus Molewijk schreef:Ik hoop nu niet dat je gaat zeggen omdat ik er mijn vissen mee vang. :D


Snowman is effectief omdat ik al mijn vissen ermee vang :lol:
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

05-12-2010 18:17

Daniel,
gorilla is slimmer dan een baviaan toch? Dat verklaart het waarom ik eea niet snap. Zit in de genen.

Eus,
Tuurlijk omdat ik er mijn vissen mee vang! Maar zoals er ergens al staat zet ik nooit in op 1 paard/gorilla.
Ik vis met verschillende systemen en regelmatig als er van een bepaalde plek meer vis komt word er systeem omgedraaid of bij gelegd. Dus ik kijk dan waar er meer vis op komt (blijft allemaal voor mijn gevoel want ik heb geen camera om te zien hoeveel er al genegeerd is. Maar door meerdere systemen om te wisselen zie je de verschillen tussen de systemen in resultaat.
Nu vis ik sowiezo veel kleiner, snowman 14mm met 12/10mm en voer ik 14mm, 16,, en 20mm gemengd. Heel verspreid om de vis te laten "jagen" op het aas. Altijd flouro. Voor mijn gevoel (en dat is weer het vertouwen dat je zelf moet hebben) word het systeem lichter en zal het juist sneller/makkelijker opgenomen worden.
Ik zal zonder meer als een zinkend systeem meer vis zou opleveren overschakelen op dat moment al zal ik meestal een "verrassingshengel laten liggen met afwijkend systeem. Puur voor de bonus.
Maar omdat er op een film te zien is dat in dat systeem/situatie het niet werkt, dan gelijk mijn systeem aantepassen dan moet ik wel heel onzeker zijn over mijn eigen kunnen/inschatting.
Al schijn ik dit dus verkeerd begrepen te hebben en liggen de gorilla en de baviaan dichter bij elkaar als dat de baviaan begrepen had.
Wees wijs, eet bananenijs!
mvg,
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Gebruikersavatar
Bart Voeten
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-12-2005 22:09
Locatie: rijkevorsel
Contacteer:

05-12-2010 18:41

Jij hebt toch wel een camera Edwin, herinner me een artikel daarover.
Greetz
carpanglers soak their balls in love juice
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

05-12-2010 19:12

Haha, klopt gedeeltelijk, Bart.
Dat was een geleende camera die ik toen mee had. Kon je met een draad vanuit de boot laten zakken. Gaf een totaal andere indruk van de bodem dan dat ik verwacht had. Heeft me toen ook mijn strategie en plekken laten aanpassen. Maar in dat artikel stond ook dat de snowman meer vis opleverde. Dat je op de ondiepe plekken een run kreeg op de fluoro snowman en dat het gevoerde aas er nog lag. Vis is dus gewoon uit nieuwsgierigheid (mijn conclusie en geen idee of het klopt) naar de snowman gezwommen en heeft hem gepakt zonder op het andere (zinkende aas) te azen.
Dus in dit geval was het de snowman die meer vis opleverde, maar waarschijnlijk niet door zijn vorm (al weet je het nooit) niet dat hij meer bewoog en dus aandacht trok (al meer waarschijnlijk overigens) maar waarschijnlijk voornamelijk door de opvallende kleur.
Ik zie ook zeker de meerwaarde van een camera voor mijn eigen visserij, maar dan om MIJN systemen en keuzes te controleren en waar kan aan te passen. Aan de andere kant moet je je ook afvragen of je alles wilt weten. Of je alles wilt zien. Of je niet een verkeerde conclusie trekt uit wat je ziet en daarom probeert te redeneren als een vis (wat dus niet kan door de vis). Dat je jezelf juist stappen terug zet omdat je het verkeerd interrepreteerd.
Zal je niet juist minder snel een snowman inzetten omdat je deze beelden hebt gezien? En als je hem al inzet dat je hem sneller weer terug zal wisselen. Zodat je er zelf een "forfilling profescy" van maakt?
Maar ja, daarom heet het vissen en niet vangen.
Groet,
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

05-12-2010 19:28

Kijk Edwin, nu komt de aap uit de mouw!

Ik moet wel zeggen dat je hengels verleggen/omwisselen voor mij niet echt doorslaggevend is, tenzij het voordeel van de snowman t.o.v. de andere montage over de 70/30 heengaat. Te veel variabelen in het spel zeg maar.

Echter, de manier van vissen met verschillende montages is "the way forward" zeker als je met 3 hengels kan vissen, dat moet wel zeggen, al zal ik het op mijn water niet na-apen. :)

Zoals je zelf aangeeft vis je het geheel een stukje kleiner, na het zien van deze beelden niet onverstandig denk ik. De manier van voeren heeft naar mijn mening niet heel veel te maken met het wel of niet succesvol zijn van de snowman. De beelden laten duidelijk beelden zien waar de vis echt al zwemmend de snowman probeert te pakken, zonder succes.

Gespreid of compact gevoerd maakt naar mijn mening voor de opname van het aas geen verschil, wel voor de werking van de rig maar dat geldt voor alle rigs, niet specifiek voor een snowman.

Bovenstaande is slechts mijn visie, niet bedoeld om je voor aap te zetten. :)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

05-12-2010 20:33

Serieuze discussie is dat hier geworden. In feite moet iedereen voor zich uitmaken wat hij met deze beelden doet. Ik zelf stel er mij vragen bij of we met zo'n snowman echt zo effecient bezig zijn? Met zo'n snowman bedoel ik een grondboilie van 15 of 20 en een fluo pop-up van dezelfde maat erboven op. Zelf vis ik zo dus nooit ik gebruik op een 15 mm bodemboilie een 10 mm pop-up, op een 20 mm bodembol een 15 of zelfs 10 mm pop-up. De pop-up hou ik dus altijd wat kleiner dan het bodemaas. Maar of dit nu DE oplossing is weet ik niet want ik heb nog nooit mijn rig op camera gezien...
Op zich blijf ik erbij dat je voor jezelf moet oordelen of je want bent met dit soort beelden. Als ik alle filmpjes door elkaar bekijken valt het toch wel op dat bij IEDERE rig vaak wordt opgenomen en weer uitgespuwd. Of het nu snowman, bodemaas of pop-up is... En dan stel ik mij de vraag hoe effectief onze rigs wel zijn...

Greets

Peter
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

05-12-2010 20:46

Als ik alle filmpjes door elkaar bekijken valt het toch wel op dat bij IEDERE rig vaak wordt opgenomen en weer uitgespuwd. Of het nu snowman, bodemaas of pop-up is... En dan stel ik mij de vraag hoe effectief onze rigs wel zijn...


Dus toch toeval treffers? had de stelling hier al eerder neergelegd. Opvallend was het dat de meeste zich dat niet afvroegen. Egotrippers? :lol: :lol:

Groet,
De andere Peter
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

05-12-2010 21:23

Tien opnames achter elkaar van de snowman zonder een gehaakte vis, zo bont heb ik het nog op geen enkele andere onderwater DVD gezien behalve in "door de ogen van de karper" waar ze met een zwaar overflavourde pop-up ter grootte van een golfbal (of bijna) vissen.

De opmerking egotrippers moet mij even uitgelegd worden. :-? :-?

Het is wel duidelijk dat alles op z'n plek moet vallen tijdens een opname om de vis te haken. Pakt bijvoorbeeld de vis vanuit de verkeerde richting het aas op kan dit al een misser zijn. Inefficiënt, ja. Maar tot iemand wat beters verzint moeten we het ermee doen.

Het enige wat we echt in de hand hebben is de scherpte van de haak, dit is en blijft in mij ogen toch nog steeds één van de belangrijkste aspecten bij het zelfhakingssysteem.

Voor wat betreft uitspuwen is het sleutelwoord verfijning naar mijn idee. Hoe subtieler hoe groter de kans op succes.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
yan boo
Berichten: 300
Lid geworden op: 20-03-2008 20:25

05-12-2010 22:11

Nu ben ik ook benieuwt, waarom jullie niet gewoon na al die mislukte opnames van de snowman geen gewoon bodem aas eraan hebben gehangen? Als je daar dan opnames van krijgt, en die haken ook dan weet je iig dat de gewone bollie wel werkt. Hebben jullie dit toevallig ook gefilmt?

groetjes Yanick
Vissen is niet vangen!
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

05-12-2010 23:11

De bovenste bol.

Doen ze in bepaalde gevallen niets meer, dan die even onderzoeken met hun lippen (proeven) en proberen ze die in andere gevallen plat tegen de grond te drukken, in een poging twee ballen dwars op te zuigen.

Volgens mij de visie van PB.

Misschien stoten ze wel letterlijk hun neus? en lijkt het daarom vaak zo knullig?
M.a.w. ze hebben mogelijk geen flauw idee van de bovenste bol.

Miscommunicatie tussen een aantal zintuigen?

Onze neven en nichten zijn nog behaard, je zou bijna jaloers worden!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

06-12-2010 06:43

Ik ga nooit meer met een snowman vissen, omdat PB zegt dat ze niet (goed) werken.
K. van den Herik

06-12-2010 07:23

Dus als kleur geen rol speelt, kunnen we allemaal ons potje Fluor's wel weggooien?!?!?! Denk het toch niet..


Ik ga wel met fluo s vissen omdat de gesponsorde vissers troepen dat het werkt en ons verblinden met foto's waarvan we niet kunnen bewijzen waar deze mee zijn gevangen, terwijl ik wel kon zien dat soms gewoon de haak buiten de bek bleef met een snowmanneke. Je kan dan dan nog zo scherp zijn maar minder als niks kan ie niet prikken.


Het is maar wat je wilt zien en waar je belangen liggen...

Snowman is het aller aller beste systeem, gewoon volhouden hoor.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-12-2010 07:29

Zelfde reden waarom het kleur verhaal niet goed overkomt. Kleur is belangrijk ja bij het aantrekken van de vis maar op het moment dat die met zijn slurf bovenop de snow-man zit is dat al achter de rug en speelt het niet meer mee.


War ik dus voor de zoveelste keer zeg: de samenstelling en het signaal van het popje wat er op zit is niet hetzelfde. Doe daar nou eens wat mee.


De bovenste bol.

Doen ze in bepaalde gevallen niets meer, dan die even onderzoeken met hun lippen (proeven) en proberen ze die in andere gevallen plat tegen de grond te drukken, in een poging twee ballen dwars op te zuigen.


Dat roep ik nu al 4 pagina's lang (ofzo, maar verwoorden is een ander verhaal) en hoor de heren PB er nimmer over.




Ik zeg: De Mickey Mouse ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

06-12-2010 08:13

jij en dennis volstaan voorlopig.

ff in de herinnering?

dinamietbollen eur 13 de kilo
de prijs van dat spul uit amsterdam steeg tegen de klippen op
richworth deed een duit in het zakje, meenline, colne valley spul, nes himself, gevolgd door dat spul in geel zwarte zakken, ben de naam kwijt.

Kwam daar in ene Herman koene met fl 6 voor een kilootje ongeveer de helft van de prijs van de grote concurrenten.
OK carpfood kwam al gauw met van die nooit oplosbare stuiters, laten we het eerst bij aas houden.

Kleine check bij kvk leert dat het eigenlijk best mee valt

maar on topic...
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

06-12-2010 14:11

Dat onderzoeken met de lippen zijn vaak volwaardige pogingen om het op te zuigen, maar met te weinig kracht. Één van de redenen waarom het ook vaak fout ging met de snow-man, zowel op de sloterplas als dat andere water. Het lijkt er sterk op dat ze hun zuigkracht aanpassen op een bepaalde formaat voer en dat gebruiken voor alles wat op die stek ligt. Snow-man meer weerstand dus minder vaak naar binnen. Klaas haalde het ook al eerder aan, zorg dat het haakaas hetzelfde formaat vertegenwoordigd als het los voer. Niet echt ver gezocht na deze beelden.

groet,

Daniël Jawadnya
Michael Lawson
Berichten: 110
Lid geworden op: 24-09-2010 07:24

06-12-2010 15:44

Ik vis zonder uitzondering,haakaas zelfde als freebees.
Vissen waarmee je voert,haakaas uitgebalanceerd zodat het zich (bijna) hetzelfde gedraagd als freebees.
Als ik met wat anders vis als Boilies,maak ik steevast gebruik van Arma-mesh of pantykous om het haakaas te presenteren.
Hooguit wat mini-pellets in een zakje PVA extra aan de haak.( en als anti-tangle)
Vroeger balanceerde ik ook Snowman's uit,dus ook de onderste bol.