Hair Aligner


Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

03-11-2010 11:47

Zou het niet zo kunnen zijn dat de haak opgemerkt word in de mond?Een stukje ijzer zal niet bepaald lekker smaken.Geeft wellicht signalen af?Ik mijn ogen moet de karper al gehaakt zitten voordat ie door krijgt dat er iets vies in zijn mond ligt.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

03-11-2010 14:20

Ferenc,

En wordt dat bereikt met de hairaligner? Daar haat het hier tenslotte om ;-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

03-11-2010 14:29

Zo'n hair-aligner is alleen maar extra troep wat oneetbaar bevonden kan worden.

Nog niks btw:

http://sportvissen.blog.nl/algemeen/201 ... ment-11757
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

03-11-2010 16:24

[quote="Sven van Anrooy"]Zo'n hair-aligner is alleen maar extra troep wat oneetbaar bevonden kan worden.

Nog niks btw:

http://sportvissen.blog.nl/algemeen/201 ... ment-11757[/quote]


Sterker nog; Felix heeft de laatste post waarin uitleg wordt gevraagd zelfs weggehaald?!?!? Zou hij het zelf ook niet weten?!!?! Heel vreemd hoor....
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

03-11-2010 16:32

Whaha, wat een stakkert dan. Ik zie het inderdaad.. Ben benieuwd hoe lang hij nodig gaat hebben voor we een antwoord krijgen. Denk dat er een hoop copy-paste inzit uit internet-posts :P :lol:


Dit is puur om uit te lokken, geen zwartmakerij
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

04-11-2010 01:20

Aannames over uitspugen van aas (voedsel) blijven natuurlijk een punt van discussie.
Waarom, of waarom niet?

Wat in ieder geval bekend is, dat een karper dat soms meerdere keren kan doen, voordat ie iets opeet, of (aan de andere kant) helemaal zijn interesse verliest.
Master of puppets?

Zo zit ie nou eenmaal in elkaar en voor ons karpervissers, gelukkig maar!

Gaat ie echt los op je aas en …

Ik weet het wel zeker!

Felix, was dat niet een bekend merk kattenvoer?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-11-2010 11:02

http://sportvissen.blog.nl/algemeen/201 ... ment-12938

Kijken hoe lang het nu duurt. Kan ook nergens contactgegevens vinden van die dude om mijn vraag persoonlijk te stellen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

04-11-2010 12:59

Marc Schrikkema schreef:Ferenc,

En wordt dat bereikt met de hairaligner? Daar haat het hier tenslotte om ;-)



Nee :lol:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-11-2010 13:42

In drie verschillende landen en op mega dressuurwater wist ik gewoon, dankzij deze aanpassing die omgedoopt is tot The Hair Aligner Rig, al mijn vissen overdag te vangen!

Nou,voor de mensen die overdag vissen sla je slag :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

04-11-2010 14:10

Dat is wel apart,die rig zet zelf de vissen aan tot azen 8)
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

04-11-2010 15:56

[quote="Sven van Anrooy"]http://sportvissen.blog.nl/algemeen/2010/10/08/spiegel-25-de-hair-aligner-rig-felix-van-der-marel#comment-12938

Kijken hoe lang het nu duurt. Kan ook nergens contactgegevens vinden van die dude om mijn vraag persoonlijk te stellen..[/quote]

En het is er potverdorrie wederom afgehaald?!?!? Ik heb zelf ook nog geen antwoord gekregen op mijn mail...
Wel erg apart als je bedenkt dat hij het lanceert als REVOLUTIONAIR, maar er verder niets meer over wilt uitleggen.... Beetje jammer Felix..
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-11-2010 16:31

Ik heb een persoonlijke mail gehad, zonder antwoord. Ik wacht op nog een nieuw antwoord.. 8)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

04-11-2010 16:32

Hmmm beetje laat (of juist vroeg) voor een 1 april grap he?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

05-11-2010 00:26

Hilco,waarnemen v/d haak?
Chemisch geslepen?
Ik weet echt niet hoe dat slijpen in ze werk gaat,miss miss miss merken ze het op de een of andere manier.

Onderlijn materiaal wat over de lip loopt schrikt denk ik minder af.
Schitterende beesten man.
Mvg
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

05-11-2010 01:13

Lijkt me niet echt logisch, dan zou ie daar (teflon, staal) chemoreceptoren voor moeten hebben, maar je weet het nooit.

Onderlijn, misschien alleen als ie de boel strak zwemt (en we nog geen prik hebben gehad)?

Gistermiddag (i.v.m. de bodem) met uitgebalanceerd haakaas gevist.
Krijg je toch weer een heel andere inhaking.
Zet je ook alweer aan het denken!

Inderdaad schitterende beesten.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

05-11-2010 17:35

Raar dat die het telkens weg haalt. Weet die uberhaupt zelf wel of het meerwaarde heeft...
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-11-2010 17:56

Een vis in zijn onderlip haken heb ik ook geen hair-aligner voor nodig..

Ik heb nog steeds niks van hem gehoord. Heb een aardig mailtje naar hem geschreven over hoe ik over dat artikel denk, maar antwoord geven? Op zijn blog reageert ie wel gewoon, dus "niet in de mogelijkheid" is niet aan de orde.

Ik denk ook dat het een verzinsel is zonder achterliggende gedachte, staat ie in ieder geval weer in het boekie.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

07-11-2010 10:06

Mensen, dit zouden we vaker moeten doen; gewoon reageren / uitleg vragen aan de auteur over bepaalde artikelen. Wellicht stoppen de wannabe-famous figuren vanzelf met schrijven en krijgen we wat minder bullshit in de bladen.

Dat de vragen op het forum van sportvissen.blog worden verwijderd zegt me genoeg. Het is in deze karperwereld zo simpel om met een artikel een blad te halen: Je gaat knopen leggen en je klooit een beetje met krimpkous net zo lang tot het er gelikt en een beetje "nieuw" uitziet. Vervolgens ga je ermee vissen tot je wat fatsoenlijke karpers vangt (waarmee vang je die NIET?), verzint een verhaal eromheen en je zooi word notabene nog in een blad geplaatst ook. (Bij sommige artikelen verbaas ik me er sowieso over dat het voorbij de redactie is gekomen).

Ik zeg niet dat deze rig helemaal niets toevoegd hoor (ik denk het echter wel) maar als ik dingen lees als 'baanbrekend', 'revelutionair', 'innovatie' en iets over karpers die door deze rig hun aastijden om hebben gezet naar overdag (wat op zich al vreemd is, want op de meeste 'harde wateren' doen ze het sowieso overdag al beter dan in de nacht) dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen en krijg ik het gevoel dat de schrijver ons niet iets probeert uit te leggen, maar eerder dat hij graag met zijn bekwerk in een blad wil / moet staan. Jammer dat redacties van bladen om 1 of ander reden dit straal negeren want het artikel over de "hair aligner" staat niet op zichzelf.

Om meteen de volgende reactie hier te beantwoorden: "Chris, als je vind dat er zoveel bullshit in de bladen staat, moet je niet gaan miepen maar zelf gaan schrijven". Fout: Ik ben klant en ik betaal geld voor dat blad en ik verwacht er iets van. Een klant van een bakker gaat toch ook niet zelf brood bakken en verkopen als hij vind dat het niet te vreten is?

Een inhoudelijke discussie over de werking van deze hairaligner wil ook best aan, maar het zou leuk zijn als Felix himself zich daarvoor hier meldt.

Als je vangsten overdag, die je klaarblijkelijk op die waters eerder nooit had, direct aan een rig gaat toekennen, dan mis je volgens mij -ergens- behoorlijk wat expertise en heb ik er een hoop vragen over: (Deden ze het nu snachts ook beter?, Hoe was het weer vergeleken met de keren dat je daar overdag minder goed ving?, Zat je op dezelfde stekken als toen je overdag minder goed ving? Enzovoort, enzovoort) Daar kunnen we ook nog wel een hele pagina over vollullen, dat plotseling overdag vangen en de eventuele invloed van je rig daarop, maar ook daarvoor zou ik graag eerst Felix zelf hier willen zien.

Onder het mom van "Zo weet ik er ook nog wel een paar", kan ik alvast melden dat ik twee jaar terug meemaakte dat ik in drie dagen vissen 18 karpers s'NACHTS had, met geen tik overdag. Een week later, zelfde water, zelfde rig, zelfde stek: 26 karpers, allemaal OVERDAG en geen tik snachts. Daar sta je dan met je rigwallet.

m.v.g. Chris Noorlander
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
marco berkemeier
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-09-2009 20:25

07-11-2010 20:35

als ik de goede felix voor mij heb maakt die ook karpergraffiti enzo.
die liep vroeger al met een waterpijp rond.
vind het een beetje een dromer.
waarschijnlijk zet hij zijn dromen op papier.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

10-11-2010 22:48

Het kan dan wel een dromer zijn, maar volgens mij weet die dondersgoed waar die mee bezig is. Hij verwijderd de berichten ook gewoon van zijn bloq af. Dus ik mag aannemen dat er wel een degelijke gedachte achter het artikel ligt, of juist helemaal niet! Dat er weer een verhaaltje verzonnen wordt door iemand.

Ik zeg in principe niet, dat het niet zou werken, maar er worden totaal geen argumenten genoemd waarom de rig ineens beter draait of prikt?

Ik heb net ook nog een reactie geplaats op zijn bloq. Ben benieuwd of die, die van mij wel laat staan. Ben benieuwd!
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

11-11-2010 06:18

Het was het eerste artikel wat ik gelezen heb deze editie. Ik zelf vindt het ook zeker irritant dat er maar zo wat geschreven wordt alles behalfen dan onderbouwde argumenten vindt je niet terug in dit artikel. Waar ik ge vissen Zaterdag ga ik het zeker niet proberen ik kijk wel uit,ik vang nog altijd op mijn iegen vertrouwde onderlijnen die extra dingen hoefen voor mij niet. Ik vindt het dan ook niet echt geloof waardig dat dit wat wezen zal gezien het artikel ik gelezen heb.Dat er geen uitleg naar der hand gegeven wordt zegt al genoeg
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

12-11-2010 08:36

Beste Chris,

Leuke uitdaging zet jij daar neer vriend, maar wel eentje die niet zo heel veel zin heeft aangezien de schrijver alle antwoorden in zijn haar voordeel KAN laten uitkomen. Ik heb dat nu altijd met aas ...... ik ben er van overtuigd dat het ene aas meer in de smaak valt dan ander aas, wat overigens ook per seizoen of zelfs maanstand mag verschillen) maar het is niet zaligmakend. En toch als je de verhalen in de bladen mag geloven trekken de vissen soms wel over de hele plas om maar specifiek DIE bollen op te vreten terwijl ze de rest negeren.

Even terug naar het schrijfsel waar we het hier over hebben ...... een rigje die aastijden veranderd? LMAO, even buiten het feit of de aastijden plotseling veranderden .... maar om dat aan een rigje toe te schrijven? Ik kom niet meer bij .....

Hoge bomen vangen veel wind, maar sommigen vragen er ook wel om :-).
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-11-2010 07:02

Na een week vissen nog steeds niks van onze bomenroker gehoord (zoals ie hier al gekscherend genoemd wordt). Ik heb hem een aardige mail gestuurd, heel beleefd, met mijn visie op het ding en waarom het in mijn ogen niet werkt, geen toegevoegde waarde heeft en blabla..

Maar het enige wat ik te horen heb gekregen tot nu toe van ons aller Felix is nog steeds:

"Hey KUT, hedde ge der zelluf al enne gekneupt JONGUH!" (Vrij vertaald naar 't Maaskants :lol: )

Oftewel.....
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

15-11-2010 11:47

Beetje jammer allemaal van onze Flix....Ik heb ook nooit antwoord gekregen op mijn vraag...Na ook de diverse delete actie's kunnen we waarschijnlijk niet anders concluderen dat hij het echt niet weet???
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-11-2010 12:29

Weer iemand voor op het lijstje:

"Ik wil mezelf in de blaadjes schrijven, desnoods met grote onzin"

Maar js, ook al zou hij terug willen, once seen can't become unseen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)