Korda clip breekt.


Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

27-10-2010 18:25

Afbeelding

Laaste serie clips breken steeds bij de rode cirkel, ben ik nu de enige want lees er nergens over?

Op zich doen die clips goed het werk al horen ze niet te breken, maar ik raak het lood nu zelfs kwijt bij een brasem of grasser en zelfs met gooien van lood breekt die.
Ook verbuigen ze de wartel steeds van een rond oogje naar ovaal, dit komt denk ik ook door de hardheid van de clip.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-10-2010 18:29

Gebeurt heel vaak. Goede reden om geen loodclips meer te gebruiken maar een hicopter systeem, zelfde voordelen mbt loodwisselen en vissen op een iets zachtere bodem. Maar niet de nadelen van loodverlies
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

27-10-2010 19:08

Er zijn veel mensen die er last van hebben,hoor zeker 7 van 10 karpervissers heir over klagen.
Gebruikersavatar
Hardy Schuilenburg
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-10-2010 17:38
Locatie: Breda

27-10-2010 19:11

Ik gebruik ze alleen van FOX, nog nooit gebroken. Ik denk dat ook die van Korda niet horen te breken, terug naar de winkel met die handel zou ik zeggen. gr Hardy :evil:
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

27-10-2010 19:44

Bij de oude serie braken ze niet de nieuwe wel, voor mijn visserij werken deze clips perfect en zie niet in om andere systemen te gebruiken.
Helikopter systemen heb ik niet altijd nodig zeg maar rustig nooit zie hier ook geen voordeel van op dit moment.

@ Hardy, Bij Fox raak je sowieso snel het lood kwijt aangezien de tail rubbers veelte los zitten.
Heb het al bij de winkel voor gelegd hun hebben deze klacht niet gehad, vandaar deze topic.
Terug naar de winkel ermee vind ik niet nodig aangezien ik er nog maar een paar heb wel ben ik opzoek naar een goed alternatief.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-10-2010 19:47

Gebruik altijd Korda. Nog geen negatieve ervaring mee tot nu toe.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-10-2010 20:35

Kenny Willems schreef:Helikopter systemen heb ik niet altijd nodig zeg maar rustig nooit zie hier ook geen voordeel van op dit moment.



Lijnbreuk? Tenzij je daar nooit last van hebt uiteraard...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

27-10-2010 20:58

Natuurlijk pas je de systemen aan op de wateren waar je vist.
Lijnbreuk komt bij mij niet voor op de wateren waar ik clips gebruik.

Maar dit is de discussie niet.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-10-2010 21:13

on topic dan maar weer...

Die oude clips van Korda, die groene dan..Die braken nooit. Van die transparante versies in diverse kleuren heb ik het wel een paar keer gehad. En dan met het stevig uitmeppen van zwaar lood met een dikke zak PVA-spul..

Sta je je lijn op spanning te trekken, blijf je lijn binnen trekken :lol:

Sterk genoeg heb ik het nooit met die hybrid-lijnclips gehad...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

27-10-2010 21:16

Die hybrids heb ik bekeken maar die lijken uit het oude materiaal te bestaan.
Die nieuwe breken niet door het gooien maar puur door een aanbeet of tijdens drillen (vaar alles uit).

Of het nu een brasem aanbeet is of een karper maakt niks uit.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

27-10-2010 22:01

Heey Kenny,

Ik heb het wel eens (2X) gehad met het werpen waarbij het wartellood naar achter geschoven zit en dat het warteltje van het wartellood min of meer tussen het pinnetje van de loodclip en het rubbertje zit geklemd en niet vrij kan bewegen in de holte van de loodclip zoals het hoort.
Dan heb ik wel eens met stevig doorhalen dat ik ineens het clipje liet breken en t lood wegvloog.
Met een dril of tijdens een aanbeet nog nooit gehad dat het clipje breekt, vind dit ook heel vreemd omdat je dan zou verwachten dat bij een bepaalde druk juist eerder het rubber van de clip moet schuiven en je het lood zou lossen. Misschien heb je net een zak 'productiefoutjes' gekocht want ik heb het nog nooit meegemaakt zoals jij het beschrijft en ook nog nooit iets dergelijks gehoord. Ik gebruik wel altijd de weedkleur de groene kleur, mss dat de versies die meer licht doorlaten wel minder sterk zijn/minder dik materiaal? maarja dat kan ik me zelf maar moeilijk voorstellen. gr moi
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

28-10-2010 06:19

Kenny Willems schreef:Die hybrids heb ik bekeken maar die lijken uit het oude materiaal te bestaan.
Die nieuwe breken niet door het gooien maar puur door een aanbeet of tijdens drillen (vaar alles uit).

Of het nu een brasem aanbeet is of een karper maakt niks uit.


Teenage Mutant Ninja Brasems :lol:

Meen je dat nou? Die hybrids zijn inderdaad weer van het "zachtere" kunststof in plaats van die brosse transparante zooi. Ik heb gelukkig nog een 11tal oude clipjes plus rubbers gevonden in mijn schuurtje die grondig aan opruiming toe was ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

28-10-2010 11:55

Ik meen het ook nog eens :oops:

Die oude serie was voor mijn gevoel totaal niet goed genoeg omdat deze geneigd was van de wartel te schieten met het gevolg dat deze bleef hangen op een leadcore leader.
Vandaar ik eigenlijk wel blij was met deze vernieuwing maar na een pakje of wat later braken ze opeens zeer regelmatig dus ook bij brasems.
Eerst natuurlijk de gedachte gehad ow zal wel een productie fout zijn.
Maar nu weet ik gewoon zeker dat dit gewoon met het product zelf te maken heeft.

Toch vind ik het altijd vreemd dat ik de eerste ben die dit meld/vraag stelt aangezien ik hier boven al lees dat ik echt niet de enige ben?
vind het gewoon zonde van het lood wat onnodig in de natuur terecht komt.

Maar goed iemand een goed alternatief?
Eerst maar eens de Gardner tackle clips testen deze schijnen de zelfde klik vast idee te hebben als Korda.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

28-10-2010 12:02

Tsja, zo vaak is het bij mij niet gebeurd, en meestal ga ik terug naar de winkel om het euvel voor te leggen en vervanging te vragen :P. Wil je de voordelen van het heel blijven van de oude en het niet (zo snel) los komen van de wartel moet je toch naar die hybrids grijpen.

Andere clips die ik heb gebruikt zijn die van Fox (achterlijk snel lossen van het lood, merendeels bij worpen met sticks/zakjes e.d.) en Nash Weed Safe clip. Die laatsen hebben ook nog eens een ontzettend groot centraal gat, die gaat in mijn geval nog over een knap knoopje. Wel uitproberen eerst uiteraard!
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

28-10-2010 12:11

De Nash clip heb ik zelf ook.
Maar ik vind al die pinnetjes maar niks, deze kan je alleen maar kwijt raken of wat dacht je van snachts even een nieuw systeem erop zetten als het vriest ;)

Fox, tja compleet nutteloos dan raak je zelfs een 10 grams loodje nog kwijt.

Kijk is heel simpel als het lood gelost moet worden omdat die vast zit prima.
Maar niet als je alleen maar ingooit of een vis binnen haalt brasem of karper.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Kevin Bosch
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-09-2010 23:22
Locatie: Omgeving Arnhem

30-10-2010 23:36

Daarom krijg je er waarschijnlijk 5 in een pakje 8)
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

01-11-2010 17:53

Kenny Willems schreef:De Nash clip heb ik zelf ook.
Maar ik vind al die pinnetjes maar niks, deze kan je alleen maar kwijt raken of wat dacht je van snachts even een nieuw systeem erop zetten als het vriest ;)

Fox, tja compleet nutteloos dan raak je zelfs een 10 grams loodje nog kwijt.

Kijk is heel simpel als het lood gelost moet worden omdat die vast zit prima.
Maar niet als je alleen maar ingooit of een vis binnen haalt brasem of karper.


Wist niet dat jij ook met kou viste?
~~Dreams can be true.~~
martijn woltinge
Berichten: 6
Lid geworden op: 02-11-2010 20:20

04-11-2010 21:02

ik heb ze ook en bij mij zijn ze nog nooit gebroken :wink:
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

07-11-2010 17:23

Ik gebruik ze ook, en ook hier nog nooit gebroken. Misschien een idee om met 100 gram lood te vissen ipv een kilo? hehe nee gekheid. Ik heb juist de ervaring opgedaan dat die van fox erg slecht zijn. Namelijk dat deze clips er rond om heen draaien op het moment dat je het "schuifje" of hoe dat ook heet er over heen schuift. + wat eerder gezegd is, ik raak ook bij fox veel lood kwijt. Voor mij dus gewoon Korda.

Kenny, heb je dit toevallig met alle types? (kleur)
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

07-11-2010 18:04

Heb alle kleuren en gebeurt bijna met elke.
Laatste tijd veel met silt omdat ik die op dit moment het meest gebruik.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

07-11-2010 18:33

Kenny,

Wellicht een mailtje naar Korda sturen?
Een beetje feed-back van klanten nooit kwaad.
Klachten die via de winkeliers gaan zullen waarschijnlijk Engeland nooit bereiken...

W.
Jo Martens
Berichten: 148
Lid geworden op: 29-06-2006 21:50
Locatie: Diepenbeek

08-12-2010 19:38

Jup, heb er ook al een 20tal gehad die het hebben laten afweten. Ik ben van miserie overgeschakeld naar helicopter systeem.
De winkel hier zeiden dat dit probleem niet voorkomt, dat het aan mij ligt.

Ja hoor, met 30gr gooien op 20 meter gaat dat ding niet breken hé.
Zoals ik op het kanaal vis kan ik het geloven, 300gr en dan alles gooien...
joey derks
Berichten: 82
Lid geworden op: 03-12-2010 13:33
Locatie: Op de onthaakmat

11-12-2010 19:56

Kenny Willems schreef:@ Hardy, Bij Fox raak je sowieso snel het lood kwijt aangezien de tail rubbers veelte los zitten.
Heb het al bij de winkel voor gelegd hun hebben deze klacht niet gehad, vandaar deze topic.
Terug naar de winkel ermee vind ik niet nodig aangezien ik er nog maar een paar heb wel ben ik opzoek naar een goed alternatief.

heb er net een paar gehaald die tail tubbers zitten zo strak aleen die pinnetjes vindt ik niks
[/b][iDe aanhouder wint ![/i]
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

11-12-2010 21:46

Wilco van Leest schreef:Kenny,

Wellicht een mailtje naar Korda sturen?
Een beetje feed-back van klanten nooit kwaad.
Klachten die via de winkeliers gaan zullen waarschijnlijk Engeland nooit bereiken...

W.


Is inmiddels gebeurt.
Kom ik op terug.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

12-12-2010 10:05

@Kenny,

Heel goed, ik ben benieuwd naar het antwoord van Korda...