Losse hair op haak knopen zonder onderlijn


Plaats reactie
Richard Moog

06-08-2010 15:15

Hallo,

Ik wil op een aantal haken een hair knopen van onderlijn materiaal.
Maar ik wil verder geen onderlijn gebruiken,aangezien de haak op de hoofdlijn komt.
Nu weet ik dat je ook haken kunt kopen met al een hair erop,maar ik wil hem er zelf op maken.
Hier een plaatje wat ik ongeveer bedoel.
Afbeelding

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen,ik weet ff niet hoe het moet :wink:
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

06-08-2010 15:56

je kunt een hair knopen zoals je die gewoonlijk knoopt met de knotless knot, de hoofdlijn er overheen knopen (bledknoop?) om vervolgens het uiteinde van de haar kort voor onder het haakoog afknippen.

Op onderstaand plaatje is de hair volgens mij op een vergelijkbare manier geknoopt (of met een bledknoop ipv knotless) en vastgezet dmv een stukje krimpkous.
Gebruikersavatar
didrik teeuwissen
Berichten: 28
Lid geworden op: 16-03-2010 18:03

06-08-2010 15:59

Ik zo gewoon een lus knop doen het is alleen om de hair op z'n plek te houden.
Maar ik denk dat een knotless knot ook moet lukken zal als je op de foto ziet.

Greetz,

D.
Try to think out of the box and catch more.
Richard Moog

06-08-2010 16:37

Hartelijk dank!

Ik ben even aan het prutsen geweest met de knotless knot en denk dat het aardig is gelukt.

Normaal gaat hij door het oogje naar boven als onderlijn,ik heb hem door het oogje gedaan en daarna terug door de krimp tube.

Zelf denk ik dat het aardig is gelukt,alleen is hij misschien wat te lang als hair voor 2 tijgernoten?

Ik heb een Korda Wide Gape maat 8 gebruikt.

Ik ben er wel achter gekomen dat ik een klein en zeer scherp schaartje moet hebben,heb alleen maar een grote schaar en die is nog eens bot ook voor dat kleine werk :-?

Hier een foto,is niet helemaal duidelijk jammer genoeg.

Afbeelding
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-08-2010 16:58

hahah richard blijft het proberen :P geen zin om baitbands te halen dus :P

maaruh je snap t het toverwoord wel, gewoon proberen ;) daar leer je het meeste van.. wat je ook kan doen is gewoon een hair maken en aan de ene kant een lusje en aan de andere kant jalwe een schuiknoopje ;) werkt ook gewoon goed hoor ;) en die zit je vast in de haakbocht..

even goed nadenken en je heb tal van oplossingen :D

Succes!!
Oja joh!!!
Plaats reactie