sinkers van Korda beschadigen rig!


Rob Kuipers
Berichten: 136
Lid geworden op: 15-04-2008 18:02
Locatie: Oss

01-08-2010 01:18

Ik heb er nog nooit last van gehad maar het kan kloppen wat je zegt;)
Sinkers vind ik niet echt geld klopperij, Als me haak bot is of ik heb geen vertrouwen meer in me onderlijn dan knip ik de haak eraf en gebruik de sinkers opnieuw :)

mvg
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat.
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

01-08-2010 09:41

Solar heeft er ook.
Gisteren nog enkele pakjes Korda's gekocht, zowel groot als klein.

"end tackle " kost idd veel geld.
Het enige dat ik overdreven duur vind, zijn die "safety leaders" van de verschillende merken.

grts Gino
Greets Gino
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

01-08-2010 12:58

Eerlijk gezegd gebruik ik de korda toploodjes ook, ziet er mooi uit en zit snel op de lijn, alleen bij een al te enthousiaste kopschudder valt hij wel 's van de lijn, ik heb ooit die Prologic schuifhoesjes gebruikt, die raak je nooit kwijt, nadeel daarvan dat er situaties zijn waar je bewust snel je toplood wilt lossen, en dan ben je de Sjaak.
Allergrootste nadeel, als je het hele jaar door vist is het in de kou een gepiel tot en met, dan maar af een toe ongevraagd een Korda lossen.

Cheers Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

01-08-2010 17:53

rick.
korda sinckers zijn geen toploodjes maar kleine loodjes die je op je onderlijn kan schuiven.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

01-08-2010 18:19

zeg maar tungsten stuitjes.. hebben hetzelfde effect als een loodhageltje alleen blijven beter zitten tijdens een dril..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

01-08-2010 19:26

Dat weet ik, maar we waren aan het ouwehoe.... over sinkers sliders toploodjes enz liep ff door elkaar denk ik, ach de 40 voorbij, snif.....
En ik reageerde op de eerdere bericht van Sven waar het wel over toploodjes ging.

Maar bedankt voor alle uitleg, jaren te laat op dit forum blijkt wel.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

01-08-2010 20:18

Geeft niks, daar is een discussieboard voor. Als elk topic maar over hetgeen mocht gaan wat in de titel staat ben je zo uitgeouweh.... :P

Discussies zijn altijd leuk..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

09-08-2010 11:32

Ik heb laatst ook maar eens een pakje sinkers van Korda gekocht. Ik denk dat het voor mij wel een blijvertje is. Gebruikte normaal altijd putty. Maar ik zat altijd te kloten met pva sticks. De putty verschuift bijna altijd. En dat is bij de sinkers absoluut niet meer zo. Die blijven gewoon op hun plek als je de onderlijn door een pva stick trekt. Ideaal! Ze vallen ook niet van je lijn af bij ingooien, drillen, transport of whatever. En dat heb je bij putty en zeker bij loodhagels wel! Die laatste kunnen je onderlijn nog beschadigen ook bij het opknijpen.

Loodhagels blijf je mee aan de gang. Zeker bij dikke onderlijnen zoals gecoate spulletjes of dik nylon/fluorcarbon (stiff rig) kun je haast niet fatsoenlijk een loodje erop krijgen (en houden). Dus tja, wat is geldklopperij? Hergebruik van sinkers is dus ook mogelijk. Misschien is het op den duur zelfs wel goedkoper dan steeds nieuwe putty of loodjes op je onderlijn prutsen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-08-2010 13:37

iedereen heeft het maar over : pva en tungsten/sinkers/verschuift.er zijn ook andere mogelijkheden om dat pva toch te gebruiken,en geen last te hebben van je onderlijn,die voor je gevoel niet 100 procent meer werkt.laat je fantasie eens de vrije loop mensen.dit is 2010,er is zat variatie in spullen die elkaar op kunnen vangen in elke situatie. voorbeeldje ? met een helicopter rig icm een inline lood,knoop je de pva vast aan de warter van je inline lood,en aan de andere kant een normal knoop,nu strek je je onderlijn en die zet je weer met de haak vast in de pva,je onderlijn loopt buiten om.en toch is alles beschermt.pva bag als tweede voorbeeld.past dus het hele zooitje in.lood inclusief rig.verder kan je op de website van korda ook een aantal dingen bekijken.
http://www.korda.co.uk/search/?search_query=pva
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

14-08-2010 11:00

Dat is alleen maar handig met heli dan wel chod of welke hippe rig dan ook, als je zoals ik met inline lood vist met een onderlijn op de ouderwetse manier moet je je onderlijn door je stick rijgen, de tip hier van iemand om het een beetje in te snijden helpt in ieder geval, probleem opgelost.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-08-2010 17:32

elke rig of beter gezegd elke laatste meter,of het nou anno 2010 of anno 1950 is,die kan je kwijt in een pva bag ! of als volgende voorbeeld : 4 boilies in een pva tunnel,en daar de bovenste/onderste boilie rijg je aan je boilienaald.van onder naar boven.hair erdoorheen halen,stopper erop.klaar is kees.nu heb je je boilie in je pva.het is mooi gestroomlijnd en als je het onder flinke spanning knoopt liggen er dus drie boilies in een 50 vierkante cm om je haakaas heen.tevens kan je ook stickmix gebruiken met 1 boilie boven in.en die als haak aas benutten.bij pva bags leg je alles in je zak,inclusief lood,dus een modern systeem slaat de plank volledig mis.dat het alleen bij moderne rigs op de reclames te zien is.is een ander verhaal
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-08-2010 10:13

Mag ik nog heel even On Topic?

Waarom rijgen jullie de onderlijn door de PVA als dit jullie in de problemen brengt?
Misschien is de onderlijn langs de PVA worst ook een idee?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

15-08-2010 10:23

Marc Schrikkema schreef:Mag ik nog heel even On Topic?

Waarom rijgen jullie de onderlijn door de PVA als dit jullie in de problemen brengt?
Misschien is de onderlijn langs de PVA worst ook een idee?



Omdat Danny dat ook doet Marc. En wat Danny doet is heilig.

ff ontopic. De sinkers wou ik eerst niet aan. Toch een zakkie van die dingen gehaald. Verrekte handig die krengen, makkelijk te herbruiken en beschadigd je rig totaal niet. Voor mij een blijvertje, mooie vervanger voor de putty.