losschieters


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

30-04-2010 11:59

Vannacht een sessie gehad en twee losschieters. Nou begin ik te twijfelen aan mijn systeem. Ik gebruik het systeem die hier onder staat icm met een bungee. Misschien is dit wel helemaal geen goede combinatie maar wie weet er meer.

Afbeelding


Overigens waren losschieters grassies misschien maakt dat ook wat uit :roll:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

30-04-2010 13:16

Hoi Raymon,

Is dat een snowman waar je mee vist? Het is niet heel duidelijk te zien maar volgens mij vis je met een erg korte hair. Ik zou toch zeker anderhalve centimeter van onderkant haak tot haakaas nemen. Met een te korte hair zal de haak niet goed in kunnen draaien en niet genoeg vlees pakken. Nogmaals, ik weet niet of ik het goed zie maar dit zou de losschieters kunnen verklaren.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

30-04-2010 13:25

Nee geen snowman maar die onderlijn op de foto zit er dus niet op. Alleen deze loodmontage icm een bungee van ca 15cm en een hair van 3,2cm icm met 18mm bol. Dus die hair zou goed moeten zijn. Ik zit meer te denken aan die combi lood (op deze manier) met die bungee die niet goed functioneren
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-04-2010 13:44

Hair lijkt me inderdaad wat te kort,ik vis zelf met 1 hengel dit systeem,vaak met snowman presentatie maar dan heb ik nog tussen het aas en de haak zowat een cm ruimte,dan ligt de haak lekker plat op de grond en als de vis het aas pakt,heeft de haak ook nog genoeg draaimogelijkheden,bij jou montage heeft de haak maar een heel klein beetje speling en kan zijn dat de haak op momenten gewoon tegen het aas aan zit,en dus klem zit.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

30-04-2010 13:55

Waarom vis je met dit systeem? Is daar een rede voor?

Als ik een bungeerig gebruik doe ik dat samen met een inline lood van minimaal 120gram.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-04-2010 14:03

Btw,ik vis dit systeem,maar zonder bungee rig. bungee gebruik ik ook alleen met een inliner al heb ik de bungee tot nu toe maar 4x uit mijn koffer gehaald.

Ik gebruik ook alleen de bungee met een vast lood systeem,zeker op plekken waar de diepte direct voor de kanten afloopt,en vis laatste tijd vaak met weerhaakloos systeem,dusjah heeft de karper genoeg speling voor de kant om de haak proberen kwijt te raken dan gebruik ik de bungee voor de extra spanning en de haak meer op zijn plek te houden want een weerhaakloze haak en een karper die veel ruimte onder zich heeft en wil gaan rollen onder de top is een risico.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

30-04-2010 15:17

ron cuyten schreef:Waarom vis je met dit systeem? Is daar een rede voor?


Vanwege de visveiligheid misschien :wink:

Als er een lijnbreuk plaatsvindt (wat overigens niet vaak gebeurd) dan houd de karper slechts een onderlijn over ipv het gedeelte leadcore etc.

Maar even voor de duidelijkheid ik heb nu pas voor het eerst een bungee met dit systeem gebruikt. Normaal heb ik nooit losschieters met een gewone rig er aan. En het was puur om even te proberen vandaar. Denk dat de bungee ook beter tot zijn recht komt met een ander lood systeem
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

30-04-2010 15:18

leen goudappel schreef:Hair lijkt me inderdaad wat te kort,ik vis zelf met 1 hengel dit systeem,vaak met snowman presentatie maar dan heb ik nog tussen het aas en de haak zowat een cm ruimte,dan ligt de haak lekker plat op de grond en als de vis het aas pakt,heeft de haak ook nog genoeg draaimogelijkheden,bij jou montage heeft de haak maar een heel klein beetje speling en kan zijn dat de haak op momenten gewoon tegen het aas aan zit,en dus klem zit.


3,2cm icm met 18mm bol = 1,4cm ruimte??

Nogmaals de foto is niet comform de rig waar ik de losschieters mee had vanmorgen.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

30-04-2010 15:34

losschieters.......?........mmmmmmm......., ik zal het mijn vismaat eens vragen........ :lol:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-04-2010 17:02

Okeej....Zet dan een goeie neer ;) Nu leek het dus alsof de hair het probleem was 8) ,maar inderdaad na je beschrijving paar berichten terug is de ruimte tussen boilie en haak ruim voldoende.

Het zou ook kunnen dat de karper voorzichtig aast,en de druk voelt door de bungee en maar net vast zit aaneen velletje,want als je met een soepele lange onderlijn vist bijvoorbeeld zal de karper het minder snel opmerken,maar door de spanning die de bungee rig constant veroorzaakt.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

30-04-2010 20:18

Vis je met jouw rig net als op de foto?Zo te zien een wide gape met flink wat verlenging van shrink tube...?
Plaats reactie