Drop-off systeem


Plaats reactie
Patrick Classens
Berichten: 113
Lid geworden op: 02-07-2007 18:31
Locatie: Venray

30-04-2010 00:05

Hallo Boarders,

Ik was zojuist een karper dvd'tje aan t kijken en zag iets opmerkelijks voorbij komen, het drop-off systeem.
Het ging over het vissen op wier rijke stekken en de man vond het blijkbaar nodig dat wanneer hij er een karper aan had het lood van de lijn af moet. (drop-off systeem: http://www.carpfeeling.com/Content.aspx?ContentID=452) Het klopt wel dat het makkelijker drillen is zonder lood en vooral op wier rijke stekken maar het lijkt me niet echt verantwoord om bij iedere run een stuk lood in het water achter te laten, het hoort er ten slotte niet thuis.
Ik ben benieuwd wat jullie mening hierover is...

Groeten,
Patrick
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

30-04-2010 06:07

in feite is de safty loodclip ontwikkelt voor dit doel
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
timon jansma
Berichten: 48
Lid geworden op: 07-02-2010 20:12

30-04-2010 10:23

Ik vind het onverantwoord om zoveel lood in het water te gooien. Helemaal nu wij tegenwoordig zovee lbezig zijn met loodvervangers... :-?
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

30-04-2010 11:12

Verplaatst naar Rigperikelen
jouke Spoelstra
Berichten: 5
Lid geworden op: 02-02-2011 10:04

05-02-2011 21:02

Een aantal jaar geleden bedreef ik met veel plezier het snoekbaarsvissen en ben overgegaan naar het karpervissen.
Tijdens dit snoekbaarsvissen heb ik gezien dat bijvoorbeeld in Drachten (Diepe gat) een loodvergiftiging voor de vissen is ontstaan!!!
Laten wij vooral geen lood als karpervissers achterlaten met als kans dat deze mooie vissen (en ook andere vissen) hier de dupe van worden.
Vis met vervangers.
(lood levert momenteel wel 2 dollar 60 op per kg, dus als iemand even gaat duiken in het diepe gat... :wink: )

Jouke
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-02-2011 21:55

En over welke vervanger praten we dan?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

05-02-2011 23:12

Als je echt zo wilt vissen dan maar een steen gebruiken lijkt mij.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

06-02-2011 11:13

Ontoelaatbaar, niks meer niks minder. In Engeland een ware trend om je lood bij iedere scheet te droppen. Gebruik dan een steen als je dit wilt.

Het idee erachter begrijp ik wel, zodra het lood lost komt de vis omhoog en dat is een stuk eenvoudiger drillen in het wier.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
kevin rentzing
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-09-2010 19:41
Locatie: dronten

13-02-2011 00:05

laat me raden: ''Carp tackle, tactics & tips volume 4'' van korda :wink: ?

ontopic:
ik vind dit soort systemen heel erg onverantwoord. zoveel lood is gewoon heel erg slecht voor de vis. nu hebben die lui van korda zelfs een ''hybrid clip'' ontwikkeld die het lood nog sneller lost dan een normale safety clip, deze komt dan bij het minste al los. ik zag die in de dvd die ik hierboven aanhaalde, en bij elke vis die boven kwam was het lood gelost.

ik moet zeggen dat ik echt moeite had om de dvd niet stop te zetten. waar zijn we eigenlijk mee bezig?

even een voorbeeldje:
op een meertje van een paar hectaren worden dagelijks (24 uur) 10 vissen gevangen (even een makkelijk getal). en stel dat dan iedereen met zo'n ''drop-off'' systeem zou vissen. dat zijn 10 loden per dag. en als we dan de winter enzo niet meetellen dan zitten we rond de 200-250 loden per jaar. binnen 5 jaar liggen er 1000 loden op de bodem te liggen! en dit gebeurt serieus op sommige betaalwateren die heel druk bevist zijn.

dan moet je toch ook denken van: waar zijn we nou uberhaupt mee bezig?!
voor zulke systemen MOET je eigenlijk gewoon steenlood of glaslood gebruiken.

met andere woorden: nee... ik ben er niet enthousiast over :lol:

MVG
carp fishing isn't just fishing, it's a way of life
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

13-02-2011 00:10

Same here !!

Van de ene kant: vis veiligheid op de 1e plaats , maar van de andere kant : gooi al dat lood maar gewoon in het water .
Vandaar dat al dat lood zo duur is .....
There is something fishy here !!
As the weed gets thicker, minds get sicker
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

14-02-2011 13:10

Ik denk/vind dat het absoluut ontoelaatbaar is, en ik vind dat de KSN en het VBK hier het voortouw nemen om dit soort systemen ter discussie te stellen bij de bedrijven die dit promoten.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

14-02-2011 13:19

Het snel lossen van lood, is alleen maar goed voor de verkoop ervan.
Misschien is dat wel het idee er achter.
Korda verdient het niet om het predikaat safe-zone aan hun end-game te plakken.

met free-linende groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

14-02-2011 13:30

Dit systeem heeft niets met visveiligheid te maken. Komt dit echt van ...... af moet je wel gek zijn om nog iets van een firma te kopen die dergelijke systemen op de markt brengt?? Kan het me haast niet voorstellen dat zij zich hier aan wagen wie het weet mag het zeggen??

Met grommende groet,
Peter
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

14-02-2011 13:47

Peter,

Je slaat een beetje door, omdat ze iets op de markt brengen, wat in veler ogen niet acceptabel is, om ze dan maar in het geheel te boycotten ook een beetje onzinnig, je zou ze er gewoon op moeten kunnen aanspreken, dan ben ik ervan overtuigd dat Danny in dit geval de eerste is die erkent dat het eigenlijk niet moet kunnen, vooral als je zegt dat met dit systeem op Gigantica komt vissen. :wink:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

14-02-2011 14:06

Jan,

Bedrijven met zoveel kennis in huis die dit uit durven brengen gaan enkel voor het geld punt. Je bent dan behoorlijk van de pot gerukt in deze tijd waar visveiligheid en het milieu hoge eisen aan de samenleving stelt. Noem hier nogmaals bewust geen namen daar ik zelf niet in staat ben om het te controleren.


Met billen samen knijpende groet,

Peter
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

14-02-2011 14:35

Ik durf namen te noemen omdat het op de laatste dvd van Korda staat zoals al eerder vernoemd in deze topic, en ik het op deze dvd door Ali Hamidi heb horen aanprijzen, aangezien Ali een vertegenwoordiger van het Korda-team is dit niet zo moeilijk. En dit staat op de Korda website.

If you have any complaints about the performance of a Korda product or service, feel free to contact Danny Fairbrass. He is always very keen to listen to your feedback, whether it’s good or bad. Without feedback Korda cannot act to improve products if they need it.

Danny is ultimately responsible for everything at Korda, although he takes more of a backseat role as the talented team continues to expand. That said, he still designs new products and enjoys nothing more than producing magazine features or filming, giving advice on how to help you catch more carp.


Klachten kunnen dus gestuurd worden naar products@korda.co.uk
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

14-02-2011 18:50

HaPe van Ee schreef:Het snel lossen van lood, is alleen maar goed voor de verkoop ervan.
Misschien is dat wel het idee er achter.
Korda verdient het niet om het predikaat safe-zone aan hun end-game te plakken.


pj otte schreef:Dit systeem heeft niets met visveiligheid te maken.


Niet te snel met je oordeel heren.

Ooit weleens (misschien wel onbedoeld?) het lood gelost tijdens een dril?

Ik wel en wat er dan gebeurd is dat de vis naar de oppervlakte komt. Probeer je dit eens voor te stellen in een water vol met wier/waterplanten.

Dit zal de dril aanmerkelijk vergemakkelijken en omdat er minder gesleurd en getrokken hoeft te worden is dit mijn ogen toch zeker wel visvriendelijker.

Vanwege de mogelijke schade die door het lood wordt toegebracht weet ik niet of het tegen elkaar opweegt. Mijn keuze is het iig niet, laat dat duidelijk zijn. Mocht ik dit willen nam ik een steen i.p.v. een stuk lood.

@Hape, als Korda dat predikaat niet verdient, wie dan wel?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Jarno Kastermans
Berichten: 350
Lid geworden op: 11-05-2006 20:01
Locatie: Schoonebeek Dr

04-03-2011 22:16

ach laat ze al dat lood maar in het water gooien, dan ga ik wel met een duikbril het water in, en kom zo met een emmertje vol lood terug haha :lol:
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

05-03-2011 12:41

weet je wat ik mij of vroeg als je nou een aanbetkrijgt zonder dat de vis zich haakt
en je hebt dan niet door dan zit je toch gewoon zonder lood te vissen?? :-?
of heb ik dat nu verkeerd :oops:
mvg justin
----------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-03-2011 13:20

UHmzzz

Soms pen ik wel eens in de polder,daar stroomt het water licht. Dan vis ik met mijn mais op de bodem,zo laat ik me zooitje mooi op 1 plekkie liggen,en toch krijg ik gewoon een karper aan de haak. En dat zonder veel gewicht!! 3 gram thats it. Maisje hier 1 metertje verder aan de oppervlakte me pennetje van niks.

Justin


Drop-off is pas gaande na de aanbeet en na een paar keer kopschudden of als de vis na het haken een flink sprintje trekt. (Athans dat is de bedoeling)

Daarom vissen er ook mensen op de manier safety clip en dan zonder hoedje. Dus het clipje van het lood dicht gebonden bij de worp met pva string.

Dus meestal word er wel gewoon gehaakt op het lood.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

06-03-2011 16:48

oke bedankt voor de uitleg
mvg justin
----------------------------------------------------------
Plaats reactie