boilie op "chod" bevestigen


Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

21-07-2010 14:19

RC,

Zoals jij hem nu hebt, viste ik hem een aantal jaar (4/5 jaar) geleden ook op de bodem, maar dan volledig als stiff. Niet langer dan 4 cm, hoe korter hoe beter. En middels inline lood. Nu ik dit zo zie, toch maar weer is naar kijken en deze/jouw manier van bevestigen is proberen.

Nu zie je dat dit (chod) veel met popup toegepast wordt met stiff matieraal. Krom eigenlijk vraag ik me af want bij popup wil je toch meer soepelheid hebben, lijkt mij.. Stroming, natuurlijk gedrag.. Maargoed, waar ik erg benieuwd naar ben is waarom je hem met soepel materiaal maakt en door de erg lange krimpkous toch weer semi stiff?

Wat is het nut daarvan? Ik zie er zelfs één waarvan de krimpkous tegen de wartel aanzit, kan je dan niet beter gewoon een zachte stiff pakken? Zelf vond ik stug altijd veel prettiger werken.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

21-07-2010 14:29

Nou ja Jan, Dat is eigenlijk precies wat ik de laatste tijd inzie.
Een lange (semi!!!!!) stiffie, toegepast in de juiste voetsituatie! scoort gewoon. Ik kan er niet onderuit... Eigenlijk moet ik daar nog een beetje mijn hoofd omheen krijgen. Maar het werkt! Daarin heb ik nu iets mooi's gevonden!

Heb jij misschien nog tips voor mij Jan. Als ik het zo lees, ben je me een stapje voor....? Alleen heb ik nu de lange semi stiffie uitgevonden. Iets waar ik in het verleden absoluut geen vertrouwen in had. De laatste jaren ben ik niet voor niks zo kort gegaan. Snelle inhaking.... Nu... De vissen laten zwemmen in combinatie met een lange semi stiffie. Vind ik the bom! Zeker wanneer gevist met een (hoe zou ik het noemen??) Tja.. Het blijft een choddie!

Foto volgt als Marco me even wil helpen..?

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

24-07-2010 12:18

dit is hoe ik ze zelf maak met een bait band alleen ik laat dat ringetje achterwege, is niet echt nodig ben ik achter gekomen..verder maak ik ze van 4 cm lang en haak 6 en heb er toch leuk mee gevangen op water met veel planten op de bodem..
Afbeelding

ik zou alleen niet de band om de boilie heen doen dat is een hoop gerommel en je als je er mee gooit schiet hij er toch vanaf dus gewoon er doorheen halen met je naald ;)

of weet iemand hoe je die bait band er welomheen krijgt met een makkelijke manier en er niet afschiet tijdens de worp??
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

25-07-2010 22:26

Deze discussie zint me enorm mannen. Ik Heb veel vragen en opmerkingen gebaseerd op ervaringen. Eerst even een foto schieten met een uitleg. Jullie zullen me voor gek verklaren. Maar het werkt echt goed. Zelfs de brasem is van de partij...

Ik maak er even werk van. Maar eerst weer vissen 8)

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

26-07-2010 13:32

Robert Campbell schreef:Deze discussie zint me enorm mannen. Ik Heb veel vragen en opmerkingen gebaseerd op ervaringen. Eerst even een foto schieten met een uitleg. Jullie zullen me voor gek verklaren. Maar het werkt echt goed. Zelfs de brasem is van de partij...

Ik maak er even werk van. Maar eerst weer vissen 8)

Vr.gr.

RC


ben benieuwd dan!! en wie weet verklaren we je inderdaad wel voor gek :P of een vliegtuig wat jij wil :D
Oja joh!!!
bastiaan vos
Berichten: 183
Lid geworden op: 04-11-2005 15:43
Locatie: bilthoven

29-07-2010 23:51

hey rc

is het niet zo dat je met die lange krinkous de inhaking alleen maar vertraagt??
naar mijn idee is het om de inhaking te verbeteren en niet om van je onderlijn materiaal wat stiff hoort te zijn semi stiff te maken want dat is niet het geval!!!

mvg bastiaan vos
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

02-09-2010 21:21

Kun je de chodrig alleen op een leader knopen ??
Of kan het ook op tube ??
Thnx
As the weed gets thicker, minds get sicker
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

11-09-2010 16:16

Omdat ok op mijn vraag hierboven geen antwoord kreeg , hier nogmaals.
Ik kan toch ook een chod systeem op een tube maken of moet dit alleen op een leadcore leader ??
Ik heb rubberen balletjes die precies op mijn tube passen en goed schuiven ( dus niet te zwaar maar ook niet te licht )
Want overal waar ik een chod montage kijk zie ik alleen maar leaders ??
wie o wie ?
Greetz
As the weed gets thicker, minds get sicker
sven van quaquebeke
Berichten: 19
Lid geworden op: 17-02-2010 16:11

09-10-2010 20:42

een chod rig op een tube maken is inderdaad mogelijk, maar of dit zaakje dan ook mooi afzinkt ... een leadcore leader is in staat te zinken onder het drijfvermogen van de pop up (althans bij de meeste pop ups in de winkel, bij mijn home made poppers is het zelfs nodig wat kneedlood op de leader te bevestigen).

Ik denk dat het best mogelijk is met een tungsten tubing, maar deze is dan weer stug. leadcore leader leent zich het beste voor deze taak. Alé, dit is toch mijn mening :wink:

Grtz
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

03-11-2010 02:16

Robert Campbell is het gelukt met de foto ?
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

03-11-2010 08:01

sven van quaquebeke schreef:
Ik denk dat het best mogelijk is met een tungsten tubing, maar deze is dan weer stug.

Grtz


Die tube van Ultimate vroeger was superzinkend en bijna soepeler dan een willekeurig stukje silicone.. Ben bij dat ik nog een metertje of 5 heb van die rommel, gebruik het alleen nooit. Misschien dat er ergens nog van die zooi ligt? Loop in ieder geval mooier over alle hobbeltjes op de bodem dan welke leadcore dan ook ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm