kan dit ?


Plaats reactie
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

04-03-2010 14:44

Afbeelding

de vraagt is simpel kan dit .....
de rode lijn is gevlochten ..... ( dun ... 17/100 is wel rond en blijft rond + teflon coating )

reden waarom ik dit vraag is het lachen om de rode lijn in een ander topic.... deze heb ik ook op mijn molens .

en om een goede vergelijking te kunnen maken tussen deze of een camo lijn leek me deze proef geschikt

maar of ik hem ooit ga gebruiken ..... ? wat denken jullie ... de tafel is in zelfde kleur als ondergrond dus je kan wel zien hoe het contrast is .... de hair word gewoon onzichtbaar de rest van de lijn slecht zichbaar.

natuurlijk kan ik niet alleen maar met 12/100 nylon vissen

1 de vraag is eigenlijk zouden jullie het proberen ja of nee of zo ja waarom wel of waarom niet ?
2 is er een andere betere manier om het te testen
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

04-03-2010 21:04

Ik heb de andere topic ook gelezen.

Maar wat wil je nu bewijzen :D
Ik denk dat je gewoon vis vangt, of hij nu rood is of camo groen of geel.
En nee, ik zou het niet zelf proberen, domweg .... ik heb geen rode lijn.

Camo word overschat door enkel door commercie, 18 jaar geleden viste je gewoon met haak nr 1 hooguit 2 , niks haakmaatje 8 of 10.
Vangen deden we meer dan nu, door de dressuur van nu welliswaar, maar wellicht als we grote haak gebruiken, zal de karper het niet meer zien als "gevaar".
wellicht met jouw rode onderlijn hetzelfde :)

*edit*
kijken door de ogen van een karper en zijn kleuren spectrum. dat zou de ultieme test zijn
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

04-03-2010 22:43

danny idd bizar dat verschil op de tafel en dat laatste stukje op dat blauwe papiertje leuk,,maarrrrr jij zeg 17/00 nylon oke,, rond??? mmm is toch bijna altijd rond nylonlijn???
tefloncoated?????dacht dat dit alleen bij haken soms was :D ??ik leer hier nog wat maarrr ik denk je eerder fluorcarboncoating bedoeld :D !!!
ik vis zelf ook best weleens met nylon onderlijntjes (rigs) b.v. stif rigs maar 17/00 never dat breekt accuut veel te dun :evil: :evil:
als ik met nylon rigs vist is het ten alle tijden korda IQ fluorcarbon 25 lbs
of nog beter die van fox 25 lbs ridigity ofzoiets die is nog stijver dan IQ!!
maar goed stiff rigs moet je echt onder de 12 cm lengte vissen anders is het niet echt stif mer hoe korter hoe stijver :D :D maar zo,n lange nylon rig in 17/00 NEVER!!!
........de zoveelstebaits
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

04-03-2010 23:00

henry stotijn schreef:danny idd bizar dat verschil op de tafel en dat laatste stukje op dat blauwe papiertje leuk,,maarrrrr jij zeg 17/00 nylon oke,, rond??? mmm is toch bijna altijd rond nylonlijn???
tefloncoated?????dacht dat dit alleen bij haken soms was :D ??ik leer hier nog wat maarrr ik denk je eerder fluorcarboncoating bedoeld :D !!!
ik vis zelf ook best weleens met nylon onderlijntjes (rigs) b.v. stif rigs maar 17/00 never dat breekt accuut veel te dun :evil: :evil:
als ik met nylon rigs vist is het ten alle tijden korda IQ fluorcarbon 25 lbs
of nog beter die van fox 25 lbs ridigity ofzoiets die is nog stijver dan IQ!!
maar goed stiff rigs moet je echt onder de 12 cm lengte vissen anders is het niet echt stif mer hoe korter hoe stijver :D :D maar zo,n lange nylon rig in 17/00 NEVER!!!



dat heb je een beetje verkeerd gelezen de rode lijn is ( RONDE )gevlochten lijn met teflon coating en de 12/100 is de hair alleen ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

05-03-2010 11:51

De kleur rood schijnt het minst zichtbaar te zijn onder water dus waarom niet?!

Als je het niet vertrouwd zou ik hem nu gelijk weg gooien....
K. van den Herik

05-03-2010 12:13

ga jezelf lekker moed in zitten lullen.

De wetenschappers hebben uit gepuzzeld dat een karper onder water een bepaald infrarood bereik kan zien.

Bij SVN is er nog een aardig artikel in omloop

http://jgp.rupress.org/cgi/reprint/61/4/401.pdf
rick van eekelen
Berichten: 561
Lid geworden op: 15-02-2007 15:58
Locatie: Nederland
Contacteer:

05-03-2010 12:15

Zijn ook genoeg mensen die in frankrijk met echt knal gele fluo lijn viste en gewoon vissen eruit trokken hoor!
@ Ron,

ik dacht juist dat rood de OPVALLENDSTE kleur was?
kan zijn dat ik verkeerd gelezen had!
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

05-03-2010 14:18

Valt mij ook op. Misschien laten wel ons gek maken door fabrikanten, echter bij daglicht lijkt me dit niet gunstig uitpakken op veel beviste wateren.

Heb je wel eens met je boot over je lijnen gevaren, die al een paar uur liggen, op helder water? Zwevende modderdeeltjes/zand andere meuk zie je aan de lijn zitten. Je lijn lijkt zo van boven gezien wel 3 keer zo dik door dit effect. Wat is dan de meerwaarde van dure ''onzichtbare'' lijnen?


rick van eekelen schreef:Zijn ook genoeg mensen die in frankrijk met echt knal gele fluo lijn viste en gewoon vissen eruit trokken hoor!
@ Ron,

ik dacht juist dat rood de OPVALLENDSTE kleur was?
kan zijn dat ik verkeerd gelezen had!
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

05-03-2010 14:31

@ klaas

"Bij SVN is er nog een aardig artikel in omloop
http://jgp.rupress.org/cgi/reprint/61/4/401.pdf"

Kan ik beter met een gele, blauwe, rode of welke exotische kleur lijn dan ook, gewoon gaan vissen,
Ik weet namelijk dat ik sneller een vis op de kant heb,
dan dat ik dat wetenschappelijke artikel in zijn geheel begrijp.

:D :D

had ik maar niet voor kapper moet studeren
K. van den Herik

05-03-2010 15:54

Kijk ik begrijp er ook geen kut van, jij durft het tenminste ook gewoon toe te geven. Waarschijnlijk zijn we samen met nog veel meer.

Ik weet zeker dat het intelligent overkwam Raymond? Misschien zelfs wel interessant. 8)


Er werkt iemand bij SVN die heeft een proefstuk/werkstuk over dit onderwerp gemaakt. Ik heb mijn kopie aan het KSN archief geschonken.
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

05-03-2010 22:33

ik weet niet het ging mij vooral om het vertrouwen in de kleur .... die wou ik testen door de rode onderlijn nu zie ik ineens

http://www.youtube.com/watch?v=S-6-QXBW ... re=related

matt hyes rode lijn ... geen probleem mijn zomer komt wel goed
hij vist hem zelfde als ik wil zie je in deel in van serie dus komt goed

maar de titel KAN DIT ging over de diameter van de lijn ... ivm beschadiging van vissen

dit doet er nu niet meer toe toch ga ik deze onderlijn proberen

gr
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Plaats reactie