Lood coaten met plasti dip


Plaats reactie
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

15-01-2010 14:16

Hallo,
Ik heb mijn load gespoten met een spuitbus zwart.
Dit is best netjes geworden maar na een aantal keer vissen is er weer verf afgebladert.
Dit geft dan weer glimmende delen en dat is nou net wat ik niet wil.
Nu wist ik dat er zoiets bestond als Plasti dip.
Afbeelding
een soort vloeivbare rubber/plastic coating om spullen in te dompelen en zo van een coating te voorzien.
Mischien kan ik er zelfs wat zand en modder in laten drogen dat weet ik niet.
Zie hier de site van het product.

http://www.classicinternational.eu/default.asp?pageid=67&webgroupfilter=88&artsearchid=0&alstart=9&

Het is een soort dikke vloeistof waar je het lood in kan onderdompelen en dat na 40 minuten aan de lucht droogt tot een taaie plasti coating.
Ik weet niet of iemand dit al eens gebruikt heeft om lood mee te coaten en ik weet ook niet of het chemische sporen afgeeft of andere geuren.

Het lijkt mij een idiaal product om van alles en nog wat mee te coaten zoals lood, wawrtels, knopen, handvat van diverse visgereedschappen als boilienaalden weet ik veel wat.
Het is in de volgende kleuren te verkrijgen
Afbeelding
Laatst gewijzigd door benjamin Mazereeuw op 15-01-2010 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

15-01-2010 14:31

Lees dit topic dan ff door. Staat hetgeen jij zoekt...

viewtopic.php?f=36&t=52944&start=25

Je kan wel met verf en van die chemische zooi aan de gang gaan, maar bevordelijk voor de vangst is het ook niet altijd. Daarnaast is het erg slecht voor het water. Waar helaas nooit aan gedacht wordt :(

Enig idee wat het allemaal doet als je lood afbladert en open en blood in het water ligt in pure lood vorm?

We moeten blij zijn dat we nog met lood kunnen vissen, maar dat zal geen 5 jaar meer duren als het zo blijft doorgaan :(
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

15-01-2010 14:48

ik kan met niet voorstellen dat de diverse firma's die gecoat load op de markt brengen een natuurlijk gebaserde coating gebruiken of een die biologisch afbreekbaar is.
En het lood wat ik koop was al wel gecoat maar in de verkeerde kleur grijs en coating was ook heel dun.
Nu wil ik met deze plasti dip een nieuwe coating om mijn lood maken.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

16-01-2010 21:09

Niemand iedeen?
dan zal ik binnenkort maar eens een potje kopen en een aantal loden coaten met wat zand en grond uit de sloot hierachter.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
jeffrey muller
Berichten: 35
Lid geworden op: 19-09-2009 20:12
Locatie: E.C

26-01-2010 08:50

Ik vind het wel een goed idee ''mits het milieu verantwoordelijk is''. Als ik jou was zou ik dit eerst onderzoeken voordat je er mee gaat vissen. Ik ben zelf ook zo'n perfectionist als het op camouflage aankomt. Dat geeft me toch een stukje zelfvertrouwen als ik achter mijn hengels zit.

Als het wel milieverantwoordelijk is, dan ga ik mij ook wat van deze plasti dip ophalen. Want ik lijm nu al mijn bladeren en grind aan het lood en laat het dan 3 weken in een emmer met water staan, elke week ververs ik dit water. Om toch gevaarlijke chemicalen uit het lood te halen.

MVG,

Jeffrey
Plaats reactie