Ik geloof er tot op zekere mate in. Ik ken namelijk meerdere dressuurputten met ontzettend veel wier. Echt niet normaal. En dan echt het hele scala, draadwier, waterpest etc etc.
Daar word over het algemeen zeer slecht gevangen allemaal, mede doordat je er niet goed kunt vissen op de hotspots en doordat de vissen extreem gedresseerd zijn op al die putten.
Ik geloof dat er (met name op 1 van die putten) al jarenlang vanalles is gedaan op de normale kale stukken bodem, er toch zeker wel een verschil moet maken met het opschonen van een plekje midden in dat wier groot genoeg om een handje voer in te deponeren, en daar the fuzz langs gaan vissen.
Die vissen hebben zoiets nog nooit meegemaakt namelijk.
Je zal alleen nooit zoiets moeten inzetten op schone bodem. Op een warrige bodem met wat takjes etc zou dit ook nog wel gaan. De takjes en andere ingewaaide dingen krijgen na verloop algengroei wat na verloop van tijd er net zo uitziet als een bruinige fuzz tube bijvoorbeeld.
Tot hoe lang het duurt is natuurlijk weer een ander verhaal, elk nieuw 'apart' stukje visgerei leren ze natuurlijk ook weer kennen na verloop van tijd. Het ene sneller dan het andere.
Begrijp me niet verkeerd, ik werk niet voor spro of wat dan ook. Ik heb zon setje gister met mijn verjaardag gekregen. En ben van zoiets (net als een rietstengel) zeker niet vies MITS het goed ingezet word op de juiste plek etc.
Btw een leuk alternatief om het zelf te maken.
http://www.carpfeeling.com/content.aspx ... tentID=664 LET WEL OP: draad niet doorwikkelen vanaf haakbocht maar alleen boven waar de haakpunt ophoud. Waar je je krimpkous ook maximaal zou door laten lopen.
En @ Bas van Geffen
Ik ben ook groot fan van oppervlakte visserij, en heb zoiets ook al verschillende malen meegemaakt op verschillende wateren. Ik heb iets lopen testen vorig jaar, wat ik denk dat wel werkt. Pm me daar even over als je wilt.
Mvg Rob
Owja en Leen,
Je kan uiteraard wel zeggen dat vroeger de vis ook werd gevangen, maar wel erg kort door de bocht. Tuurlijk werd er 'vroeger' (we zijn pas 24!) beter gevangen op wateren waar ik vis of gevist heb, maar dat is nu ook allemaal anders! Ook ten voordele want mede door dressuur en afvissing is mijn vorige 'target' van 24 naar 41 pond gegroeid in een jaar of 6-8.
Maar dat wil dus zeggen dat een beetje dressuur omzeile soms onontkombaar is en ook niet altijd erg...