KD rig opvolging van D-rig / Snowman . topic


Plaats reactie
marco boll
Berichten: 2
Lid geworden op: 25-12-2009 11:04

25-12-2009 11:37

even ter opvolging van het topic D-rig / Snowman . verder op de kd rig met een snowman

wat is nog het voordeel van de kd rig ten opzichte van een "gewone" rig met een lange hair ???

ik heb geen ervaring met de kd rig

maar wordt ook dan de haakpunt nog lichter of sla ik die plank nu echt helemaal mis :roll:

ik dacht namelijk dat dat de opzet van de kd rig was/is i.c.m. een pop up- en niet met een grond- of snowman montage
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

25-12-2009 14:17

het haakoog moet lichter worden bij een kd-rig niet de haakpunt.
ik heb hem ook wel eens gebruikt met een 10 mm pop-up maar na 2 lossers weer aan terug in de box gedaan. dit voorjaar ga ik er wel weer mee expirimenteren. ook met een snowman eraan, je weet maar nooit.

op het moment dat de vis stopt met het inzuigen van voedsel is het de bedoeling dat de haak met de punt naar beneden op de onderkant van de bek van de vis valt. als het punt er ook maar een beetje grip krijgt en de onderlijn wordt strak getrokken door de vis dan haakt hij zich. de kd-rig is dan ook niet bedoelt om om de onderlip heen te draaien en zo te haken. zoals de meeste rigs die gemaakt worden.vandaar dat hij meestal goed werkt op dressuur gevoelige putten.
marco boll
Berichten: 2
Lid geworden op: 25-12-2009 11:04

26-12-2009 13:03

djw :D
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

03-01-2010 22:39

1 van mijn nummer 1 onderlijnen! ... keep it simple! 8)

Hoe meer er op de onderlijn zit hoemeer er fout kan gaan! :)
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-01-2010 14:07