Line Aliner. Welke Haak?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

14-05-2008 23:31

Hoi Mensen,


Ik heb een vraagje. Welke Haak gebruiken jullie meestal voor de Line Aliner. Bijv. een klauwhaak of een gewone standaard haak.En welke maat is idiaal voor een Line Aliner maat 2,4,6 of 8. En welk merk haak Fox, PB, Proline???

Gr. Raymon
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

15-05-2008 17:29

Hoi Raymon,
Het maakt niet zoveel uit. Een line aligner is geen systeem, maar een verbetering. Eigenlijk zou je niet moeten zeggen: "Ik wil graag met een line-aligner vissen, welke haak zou ik daar het beste bij gebruiken", maar: "Ik heb hier een haak waar ik graag mee wil vissen, word deze beter met een line-aligner?". (slechter worden ze er niet van, de werking van je rig ook niet)

Ik vis op bijna iedere haak zonder problemen met een line-aligner, echter er zijn wel modellen waar het voor mijn gevoel niet nodig is. Sommige haken hebben een wat langere ingebogen steel, deze kun je net zo goed zonder line-aligner vissen, als je knoop goed ligt, in ieder geval. Maar, baad het niet, dan schaad het niet, zo heb ik het in ieder geval ervaren.

Eigenlijk is een knottless-knoop zowat hetzelfde als een line-aligner, alleen knoop ik er dan toch altijd zo'n line-aligner bij omdat ik daarmee de haak wat langer maak en voor mijn gevoel (knottless ziet er zo 'losjes' uit, en die haak hangt zo raar, zonder boilie) :)

m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
Plaats reactie