het wil maar niet lukken


Plaats reactie
Anonymous

06-05-2008 12:41

gister weer 12 uur zitten vissen en weer een blank
de dag daar voor ook 7 uur en ook niks
verder ben ik dit jaar al behoorlijk vaak wezen karperen vooral de laaste 3 weken
niks gevangen alleen 1 brasem

ik heb al verschillende plekken geprobeerd maar denk dat ik toch iets verkeerd doet
hoe ik vis is als volgt

dit is me onderlijn
rigmarole hydrolink micro 25lb
met korda wide gape 6 of 8 (heb ze allebij geprobeerd)
70 gram lood

hier een fototje
foto is klikbaar voor vergroting
hoop dat jullie iets zien wat ik fout doe

Afbeelding

verder heb ik verschillende bollies geprobeerd zonder succes

hengels en molens kan ik volgens mij niet veel fout aan doen
swingers piepers ook niet
K. van den Herik

06-05-2008 14:03

karpervissen is wat anders dan voorntjes tikken.

Ik denk dat ik zelf 1 beet in 12 uur bijschrijf. Vorig jaar 1 in 100 uur. Sommige wateren is zoveel karper uitgezet, dat ze bijna vanzelf op de kant springen, al was het van de geeuwhonger. Zelfs mij lukt het dan 23 te vangen binnen 11 uur. en alles ertussen.

Paar dingetjes,

Hoeveel wordt er door anderen gevangen
Wanneer wordt er door anderen gevangen
Hoeveel karper zwemt er
Hoeveel karpervissers zijn er
Wanneer vis jij

MVG

Klaas
Anonymous

06-05-2008 16:27

Hoeveel wordt er door anderen gevangen ik vis meestal door de weeks zie dus weinig andere vissers

Wanneer wordt er door anderen gevangen zelfde als hier boven

Hoeveel karper zwemt er ook geen idee

Hoeveel karpervissers zijn er in het weekent veel te veel dan is er geen plek te vinden
om lekker te vissen

Wanneer vis jij op alle tijden soms smorgens vroeg smiddags savonds
snachts

eigenlijk andwoorden waar je geen reet mee kan maar kan er niet beter antwoord op geven ben ook niet zoon prater die langs het water andere de ooren van der kop ga vragen

verder probeer ik ook welleens plekjes waar ik eigenlijk bijna nooit iemand zie zitten

als ik aan kom gooi ik in en gooi daar om heen nog wat bollies

als ik bv savonds/snachts ga vissen gooi ik in en gooi dan voor het donker woord nog 1x overnieuw in om te kijken of alles nog in oorde is

hoop toch dat je me nog goede tips kan geven

ps ik weet dat het geen voorntjes tikken is :)
Gebruikersavatar
YANNICK deksuh
Berichten: 950
Lid geworden op: 21-05-2006 17:52
Locatie: doetinchem
Contacteer:

06-05-2008 17:22

meschien :roll: vertrouwen ??
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

06-05-2008 17:36

al heb je nog zoveel vertrouwen als je niks vangt is dat snel weg hoor.
enrico je hebt pb

vr gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

06-05-2008 19:26

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 29-09-2009 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

06-05-2008 20:12

Enrico,

Ik heb ook al weer 15 blanks achter m'n naam staan, maar ik zet gewoon door. Ik pak het simpel aan zoals ik het geleerd heb en al snel kreeg ik m'n eerste run op het kanaal. Nu alleen nog vangen. Dus ik zou zeggen, ook al blank ik veel de laatste tijd en heb ik nog geen karper op het kanaal gevangen, pak het simpel aan!

Gr,

Bart
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

06-05-2008 20:40

je zegt dat in het weekend het water vol zit met vissers, dan zal je dus enkele nieuwe dingen moeten proberen denk ik, het kan zijn dat de vissen een gewone boilie niet meer durven eten door de vangstkans, probeer dus eens vierkante boilies te maken en daarmee te vissen, probeer eens pellets aan de hair, probeer eens een fluo pop-up, probeer eens iets anders dan een standaard rigje, probeer eens een andere soort van vissen dan alleen maar die boilie, bijvoorbeeld kattebrokken ofzo...

ik ken je water niet, maar ik kan direkt 100 dingen bedenken die je kan veranderen/ proberen...

greetzzz
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

06-05-2008 23:24

schipper kees schreef:je kunt mischien een voorslag fluocarbon van 20 meter gebruiken en backlead
boven je montage eventueel een boilie recept van dit forum af plukken en
zelf je boilie's maken anderst dan anderen.
peilen op de diepte van ongeveer 2á3 meter
spodden met zachte mais hennep pellets.
marker hengel gebruiken om acuraad te vissen.

of een laatste optie naar de opticién.

(ik vraag mijn nooit af waarom ik niets vang,maar weet meestal wel waarom ik wel vis vang)
als de vis geen zin heeft houd alles op.

p.s ik hoop dat je met deze info verder komt.




Enrico ik denk dat je hier je antwoord heb
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Nick Flip

06-05-2008 23:45

Als het op het water slecht loopt(de karper eten dus nog steeds weinig)
Dan raad ik je single vissen aan
Anonymous

06-05-2008 23:53

schipper kees schreef:je kunt mischien een voorslag fluocarbon van 20 meter gebruiken en backlead
boven je montage eventueel een boilie recept van dit forum af plukken en
zelf je boilie's maken anderst dan anderen.
peilen op de diepte van ongeveer 2á3 meter
spodden met zachte mais hennep pellets.
marker hengel gebruiken om acuraad te vissen.

of een laatste optie naar de opticién.

(ik vraag mijn nooit af waarom ik niets vang,maar weet meestal wel waarom ik wel vis vang)
als de vis geen zin heeft houd alles op.

p.s ik hoop dat je met deze info verder komt.


naar de opticien ?
Anonymous

06-05-2008 23:54

iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe
peter je hoord het wel van me :)
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

07-05-2008 09:45

Mischien verkeerde stekkeuze?Als er geen vis langs komt,vang je ze ook niet.Tenzij er zo'n gigantische aasdressuur is,maar dan moet het ook nog aardig gek gaan wil je geen aanbeet krijgen.
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

30-08-2008 23:51

ik denk stek keuze en hengeldrukte en eventueel aas dressuur.

heb dit jaar ook nog niets moois mogen vangen.
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

31-08-2008 11:33

ik denk dat de sleutel voor vangsten op een kanaal is vissen waar de vis zit. Hier heb je ook een moeilijk kanaal achtig water en ik heb vorrig jaar 3 vissen gevangen in 2000 uur 2 daarvan in 2 uurtjes tijd. alle drie de vissen ving ik toen ik ergens vis zag rollen.

Ik heb alle soorten aas gebruikt maar het wou niet baten alle 3 die vissen ving ik gewoon op boillies vis smaak.

Dit jaar heb ik er pas 70 uur gevist en heb ik al 2 goeie vissen. Alleen omdat we een mooie stek hebben gevonden met vis in de buurt.

Aanpak is gewoon het zelfde als voorheen bij de drie vissen gevoerd met boillies en wat gebroken bollies.

Als ik jouw was zou ik na elke nacht die je blankt weer een andere stek pakken tot je ze een keer tegen komt daarbij kan je ook je rondjes maken op zoek naar vis maar je kan ook smorgens rondjes maken en vragen naar de vangsten. msschien dat je dan ee verband kan leggen na een tijd.
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
Gebruikersavatar
Thomas Kaslander
Berichten: 115
Lid geworden op: 17-10-2007 19:07
Locatie: ZH

31-08-2008 17:56

Ga eens met tijgernoten of andere partikels (of een mix) aande slag en voer eens een week lang elke dag zonder erop te vissen. Aangezien jij altijd doordeweeks vist en er dan bijn niemand is moet dit zeker te doen zijn. Succes
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

31-08-2008 21:00

als het ook niet te ver is of je bent in bezit van een voerboot een paar kilotjes hennep kopen en beetje voeren dan zie je vanzelf waar wel enw aar geen vis zit aan de bellen wat duivenvoer erbij en oogsten maar

tenzij er veel word gevoerd dan zou ik zeggen niet te veel voeren en gewoon gaan zitten ....eventueel met ander aas .... kaas aardappels.... zulk soort dingen zijn vaak dressuur doorbrekend ;)

of natuurlijk als er veel brasem zit dan zou ik zelf even leuke boilies draaien :)
en bij dresuur verschillende vormpjes .let dan wel op dat de haak nog steeds goed draaid . ( prikt )
Laatst gewijzigd door Danny Slaats op 14-09-2008 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
red de laat
Berichten: 126
Lid geworden op: 15-07-2008 14:41
Locatie: moergestel

02-09-2008 21:25

heey enrico
ik heb zelf ook het probleem wat jij nu heb
ik heb van mijn 4 weken vakantie 3,5 week aan het water gezeten waarvan 2 weken hier op het kanaal
gewoon niks gevangen nu ook al weer 3 weken aan het werk dus alleen in de avond afentoe wat uurtjes en in het weekend 1 nachtje
allemaal blanks
op een of andere manier aast de vis dit jaar heel slecht hier miss is dar bij jou het zelfde
ik heb afgelopen weekend wedstrijd gehad op dit zelfde kanaal en zal je vertellen op een afstand van ongeveer 10 km lagen 90 lijnen in het water
en er is 1 visje gevangen deze beste man die deze vis ving ging wel naar huis met een prijzen pakket van 2500 euro
en dat met een vis van 3 kg

blijf proberen dat is de enigste tip die ik je kan geven
als groen staat voor onervaren.... en links voor onhandig.... waar staat groenlinks dan voor ?
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

02-09-2008 23:10

Tja Enrico, dat gaat niet meevallen.
Partikels is al ergens geschreven en dat lijkt mij een zinnig verhaal. Nog een optie: kwalitatief goede boilie`s in een wat grotere maat dan de meest gebruikte 18 en 20 mm. Ik denk dan aan 26 of 28. Deze een week lang spaarzaam voorvoeren.
Wanneer er veel gevist wordt in het weekend en misschien ook slecht gevangen, jij inmiddels geen vertrouwen meer hebt, is het ook mogelijk dit water een jaartje over te slaan.
Zelf vis ik reeds 30 jaar op karper en mag zeggen dat ik zeker m`n vissen weet te vangen. In mijn omgeving heb ik ook een water waar het 3 seizoenen (niet het hele jaar gevist hoor) niet mocht lukken. Nu al weer 4 jaar niet meer geweest maar volgend jaar staat hij toch weer op mijn lijstje want ik weet dat er een paar stevige vissen zwemmen.
Dan zijn we gelijk wel aangekomen bij het beginsel van karper vissen. Hoeveel en wat voor een vis zit er op het water. Praten met collega`s kan wel eens helpen, maar neem niet alles voor waar aan en probeer met je eigen ervaring een beeld van het water te krijgen. Voorbeeld: misschien zitten er maar een paar vissen op jouw water. Vaak is het dan wel zo dat ze dan behoorlijk aan maat en gewicht zijn. Dit betekent dan gewoon dat je wat meer uren zal blanken en dat moet je dan maar willen. Zo niet....zoek een nieuw water en start met 100% motivatie.
MVG Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Kaj de Jager

12-09-2008 14:16

Enrico ik kan zo gauw niks bedenken wat je verkeerd doet mischien is toplood of backlead een idee? Probeer eens slappe lijnen of gooi hem eens voor de kant ;) je weet maar nooit waar ze zitten.

Verder moet je altijd de moet erin houden ik heb al zoveel blanks achter mijn naam staan dat ik ze niet op 4 handen kan tellen... Maar uiteindelijk zul je toch wel vis vangen geloof me.

succes!
albert kreeft
Berichten: 3
Lid geworden op: 13-09-2007 19:36

20-09-2009 21:44

eens komt de dag dat je ze wel vangt pff balnken ik ga al 6 weken elke zaterdag maar ook nopes niks nada maar hou de moet er in :wink:
Gebruikersavatar
kevin schopenhouer
Berichten: 312
Lid geworden op: 20-05-2008 22:04
Locatie: Breda

20-09-2009 22:10

Haha,
Hoop voor de beste man dat hij nu al wel wat heeft gevangen. :lol:
Catch safetly
release the safest
Plaats reactie